خبرنامه

خبرنامه


کمونیست ها عاملین ترور ربانی هستند

Posted: 22 Sep 2011 09:50 PM PDT

کمونیست ها عاملین ترور ربانی هستند

طالبان پس از چندین بار رد کردن شرکت در قتل برهان الدین ربانی بلاخره اعلام نمودند در این ترور دست داشته اند (هر چند دوباره تکذیب کرده اند). اما نکته مهمی در این بین وجود دارد و آن اینکه طالبان برای کارهای تروریستی خویش همیشه مارش شادی اش کوک است و همیشه قبل از همه رسانه ها ، صدای خونبار آن شنیده می شود ، اما این بار چرا این قدر دیر ! و آنهم با تردید !...
نکته ظریفی وجود دارد و آن اینکه این حزب در شرایط حاضر چه نیازی به ترور برهان الدین ربانی داشت ؟

برهان الدین ربانی سیاسی بازنشسته ایی در صحنه سیاسی افغانستان محسوب می شد حال آنکه طالبان همیشه نوک پیکانش بر روی فعالترین شخصیت های سیاسی نشانه می رفت .
این قلم بر این باور است که ترور ربانی و احمد شاه مسعود کاملا با هم متفاوت است احمدشاه مسعود زمانی بدست عربهای اجیر شده امارات متحده عربی و عربستان ترور شد که در اوج قدرت بود ، عملا مرد اول صحنه سیاسی و نظامی افغانستان بود اما برهان الدین ربانی تنها جایگاه ریش سفید در بین سیاسیون افغانستان داشت .

نکته دیگر آنکه پذیرش حرکت های تروریستی خواه ناخواه افکار عمومی را شدیدا منقلب می کند و در این شرایط پذیرش این گونه اقدامات می تواند تجلی بر زنده بودن شبه نظامیان یک گروه معاند باشد ، اما یک علامت سئوال بزرگتر وجود دارد ، چرا و چرا طالبانی که در آستانه شرکت در مذاکرات و کنفرانس صلح قرار دارد و همه از شرکت طالبان در صحنه قدرت افغانستان صحبت می کنند به ناگاه چنین اقدامی رخ می دهد ؟... آیا با اینکار دیگر صلحی در کوتاه مدت بدست خواهد آمد ؟

متاسفانه عده ایی عادت دارند تا اتفاق تروریستی رخ می دهد سریعا مخالف خود را به مسلخ ببرند اما در شرایط حاضر و با توجه به سیر تحولات سیاسی در منطقه انجام ترور از سوی طالبان بسیار ضعیف می باشد .

انجام ترور از سوی کشورهایی نظیر آمریکا و دیگر اشغالگران افغانستان نیز بعید است چون ناتوانی خود آنها ، از ایجاد و تامین امنیت در افغانستان به رخ جهانیان کشیده می شود ، پس این گزینه نیز نمی تواند عامل اصلی این ترور باشد .

و اما پاسخ !
ترور ها توسط کدامین جوخه های مرگ به اجرا در می آید ؟
قبل از پاسخ به این سئوال این پرسش را مطرح می کنم :
کدام گروه از صحنه قدرت افغانستان دیگر هیچ سهمی بدست نیاورده است ؟
کدام گروه دیگر هیچگونه پایگاه اجتماعی ندارد ؟
کدام گروه ثروت لازم برای این گونه عملیات ها را از قبل برای خود پس انداز کرده است ؟
کدام گروه زیرکانه در پشت چنین اقداماتی بدنبال منافع وحشتناک خود است ؟

پاسخ این است : کمونیست های افغانستان
بازماندگان حزب وطن نجیب الله آخرین نخست وزیر عصر کمونیسم افغانستان
اینان بدنبال نابودی هر آنچه وجود دارد هستند .
به همه کشور ها به جز هند که روابط نزدیکی با نجیب الله داشت حمله می کنند .
حزب وطن افغانستان به شکل افسار گسیخته ایی بدنبال نابود کردن همه سازوکارهای صلح است از آشتی ملی می هراسد و بدنبال مطرح شدن از پس نابودی همگانی است . سعی دارد از نجیب الله یک استوره بسازد و آن قاتل ملت مظلوم افغانستان را یک شخصیت دموکرات معرفی نماید .

نظر شما را به مطلبی به قلم دوکتور جلال الدین بایانی از شخصیتهای دیپلماتیک و فعال در دیپلماسی خارجی افغانستان در دوران ببرک کارمل و نجیب الله در سایت حزب وطن جلب می کنم به نام : افـــغــانـــســــــــــــتان و همســايه های طماع ، بدکنش و دســـيسـگر اش
در این مطلب زخم های کهنه اما همچنان گداخته کمونیستهای افغانستان بوضوح دیده می شود .
این نوشته مربوط است به اوایل مرداد ماه 1390 خورشیدی اوج کینه این حزب بخصوص در مورد ربانی و پیروان سیاسی اش به نمایش در آمده است .
نگاهی به غضب شدگان متن حزب وطن بنگرید : لطيف پدرام ، بصیر کامجو ، درويش دريا دلی ، رحمت الله بيژند پور ، بشير بغلانی ، فريد مزدک ، امان الله استوار ، پيکارگر ، اسد الله کشتمند ، رسول رهين ، احمد ولی مسعود ، تورن اسماعيل ، مسعود خليلی ، عنايت الله شهرانی ، خواجه بشی احمد صديقی ، محبوب الله کوشانی ، واحد فيضی ، ناديه فضل ، همزه واعظی ، جان محمد پنجشيری ، همت فاريابی ، مخدوم رهين ، ثريا بها ، فضل احمد طغيان ، احمد شاه سرخابی ، نجم الدين اخگر کاويانی ، فريد مزدک ، دستگير پنچشيری
آیا نمی توان این لیست را لیست ترورهای آینده نیز دانست لیستی که دو نفر از آنها قبلا از پای در آمده اند افرادی همانند احمدشاه مسعود و برهان الدین ربانی ...
نوک پیکان حزب وطن بر روی روابط ایران و افغانستان نشانه رفته است چون تنها همسایه قدرتمند و بی طرف این کشور محسوب می شود . حزب وطن برای این کار سعی دارد ایران را عنصر اصلی تمام جنگ های گذشته معرفی کند و در نهایت عامل اصلی این همه فاجعه را شخصیتی افسانه ایی و به تعبیر خودشان شیطان بزرگ معرفی می کند این شیطان بزرگ در ایران و افغانستان مورد ستایش همه اهل اندیشه و فرهنگ است .
حکیم ارد بزرگ را حزب وطن همان شیطان بزرگ! می داند کسی که احمدشاه مسعود و ربانی و یارانش که اسامی آنها در بالا آمد را تسخیر نموده و این اشخاص همه خائن هستند حتی احمدشاه مسعود و یارانش را که برای سرزمین خود جان خویش را به خطر افکندند را تجزیه طلب و عوامل ایران و ارد بزرگ معرفی می کند به نظر من کشتن مسعود و ربانی بیش از هر هدفی ، نابودی روابط حسنه افغانستان و ایران را دنبال می کند .
پس کمونیستهای سابق از سر ناتوانی و زبونی به این نتیجه رسیده اند که باید با اقدامات تروریستی و کور به اهداف دست نیافتنی خویش برسند .


مقاله افغانـــستان و همسايه های طماع ، بدکنش و دسيسگر اش را در سایت حزب وطن افغانستان بخوانید :
http://www.hezbe-watan.com/dokumente/Afghanistan%20wa%20Amsaajahaa.htm

برگرفته از : وب سایت ماندانا
http://iransarzaminpak.blogspot.com

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خبرنامه

شیلا خداداد (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)

حامد کمیلی (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)