خبرنامه

خبرنامه


جابجایی تصویر حکیم ارد بزرگ به جای جبران خلیل جبران بر روی جلد یک کتاب

Posted: 03 Mar 2013 05:07 PM PST

در اتفاقی نادر در حوزه چاپ و نشر ، شاهد چاپ عکس متفکر فرهیخته حکیم ارد بزرگ (حکیم ایرانی) به جای جبران خلیل جبران (شاعر و نویسنده آمریکایی لبنانی) بر روی جلد کتاب بالهای شکسته هستیم .



پس از جستجو در گوگل به این نتیجه رسیدم که این اشتباه را سایت ها و وب سایت های دیگری نیز مرتکب شده اند . در صورتی که چهره حکیم ارد بزرگ بسیار با تصاویر جبران خلیل جبران متفاوت است حالا معلوم نیست گرافیست و طراح جلد این کتاب اولین بار این اشتباه عجیب را مرتکب شده و یا سایت های اینترنتی .
بهرروی عکس حکیم اُرد بزرگ (اندیشمند برجسته ایرانی) به جای عکس جبران خلیل جبران نویسنده آمریکایی (لبنانی) بر روی جلد کتاب "بال های شکسته" او که تا کنون نزدیک به 50 هزار نسخه از آن در ایران منتشر شده به چاپ رسیده است !!!


در مورد جبران خلیل جبران باید گفته شود :
جبران خلیل جبران (۶ ژانویه ۱۸۸۳ - ۱۰ آوریل ۱۹۳۱) زاده بشرّی لبنان از نویسندگان سرشناس لبنان و آمریکا و خالق اثر مشهور پیامبر است. خلیل جبران در سال ۱۹۳۱ به علت سیروز کبدی در نیویورک سیتی درگذشت.



در مورد حکیم ارد بزرگ نیز باید گفته شود :
حکیم ارد بزرگ چهارمین حکیم تاریخ ایرانزمین و پدر حکمت اردیسم (ORODISM) است ، سه حکیم پیش از او عبارتند از : حکیم بزرگمهر ، حکیم فردوسی و حکیم خیام نیشابوری . حکیم ارد بزرگ هم اکنون زنده است و در شهر کرج زندگی می کند او دارای دو نظریه مشهور به نام های قاره کهن و کهکشان اندیشه است . حکیم در نظریه قاره کهن خود به همگرایی و نزدیکی کشورهای منطقه بر اساس فرهنگ مشترک تاکید می کند . حکیم ارد بزرگ بجز ایران هواخواهان بسیاری در بین مقامات و مردم تحصیل کرده کشورهای افغانستان ، تاجیکستان ، پاکستان ، ازبکستان و ترکمنستان دارد . مردم افغانستان از دوستی حکیم ارد بزرگ با اسطوره مبارزات آزادیبخش کشور افغانستان یعنی احمد شاه مسعود می گویند . دشمنان حکیم ارد بزرگ شامل : تجزیه طلبان ایران و پشتون های نزدیک به طالبان و القاعده در افغانستان می باشند این گروه توسط کشورهای عربی تقویت می گردند .


و اما نکات مشترک و شگفت آور از زندگی حکیم ارد بزرگ و جبران خلیل جبران :

- حکیم ارد بزرگ متولد 7 ژانویه و جبران خلیل جبران متولد 6 ژانویه هستند
- هر دوی آنها در جوانی به هنر نقاشی و مجسمه سازی گرایش داشته اند
- هر دو در میان سالی به نویسندگی رو می آورند
- هر دو دارای یک اثر فوق العاده هستند حکیم ارد بزرگ "کتاب سرخ" و جبران خلیل جبران "کتاب پیامبر"
- جملات قصار هر دوی این بزرگان در بین ایرانیان هواخواهان بسیار دارد

نکته آخر آنکه :
تصویر یک حکیم ایرانی بجای یک نویسنده آمریکای بر روی جلد یک کتاب ، تعابیر گوناگونی می تواند داشته باشد شاید یکی از قشنگترین تعابیر ، این نکته باشد که کشورها بر اساس فرهنگ و اندیشه های انسانی خود ، فارغ از درگیری های سیاسی می توانند به یکدیگر نزدیک و نزدیکتر گردند .




بالهای شکسته
جبران خلیل جبران

مترجمین : محمد ابراهیمی کاوری و لفته مولایی
ناظر فنی چاپ : الهام امیری زاده
تیراژ :5000 نسخه
قیمت :2500 تومان
شابک 978-964-9923-6-6
ناشر همکار : سپهرادب

کتابخانه ملی ایران 26423-84م
چاپ دهم 1390
127 صفحه

انتشارات نیک فرجام

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خبرنامه

حامد کمیلی (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)

شیلا خداداد (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)