خبرنامه

خبرنامه


آفتاب‌گیری مطمئن بدون ضدآفتاب‌ها با مچ‌بند ماورای بنفش!

Posted: 03 Dec 2013 02:52 AM PST

مبتکران مچ‌بندی ابداع کرده‌اند که نیاز افراد به استفاده از کرم ضدآفتاب را برطرف می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بسیاری از افراد از خطرات ناشی از راه رفتن زیر نور خورشید آگاهند و گرچه برای دریافت ویتامین D به این نور وابسته‌اند، اما فقدان محافظت از پوست در چنین محیطی در مقابل اشعه‌های مافوق‌بنفش مضر می‌تواند به سرطان پوست منجر شود.

مچ‌بند UVA+B Sunfriend به کاربران امکان راه‌رفتن زیر نور خورشید، بدون استفاده از ضدآفتاب را فراهم می‌کند.

این سیستم نخستین مچ‌بند ارزیابی‌کننده نور مافوق‌بنفش نیست، اما تعدادی از مچ‌بندهایی از این دست میزان زمان کارآیی ضدآفتاب را بر اساس قرارگرفتن در مقابل نور مافوق‌بنفش (UV) اندازه گرفته و از کاربران می‌خواهند هنگام نزدیک‌شدن به آستانه جذب UV، ضدآفتاب را دوباره را اعمال کنند.

چون ضدآفتاب اشعه‌های UVB (که در مقدار متعادل سودمند هستند) و همچنین اشعه‌های UVA را مسدود می‌کند، هدف تیم سازنده UVA+B Sunfriend امکان استفاده از جنبه مناسب نور خورشید بدون استفاده از ضدآفتاب بود.

هدف از ارائه مچ‌بند ابداعی مقابله با افزایش کمبود ویتامین D است، در حالی که امکان ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

این مچ‌بند ضدآب، شامل حسگرهای UV با نشانگرهای ال ای دی است که هنگام قرارگرفتن زیاد در معرض نور مافوق‌بنفش، روشن می‌شوند.

کاربران ابزار جدید را بر روی پوست قرار داده و سامانه میزان قرارگرفتن در معرض UV منعکس‌شده و مستقیم را اندازه‌گیری می‌کند.

شهید اسلام و کاین ادگت، مخترعان این سیستم، دو سال پیش، جوایز بهترین «کالای مصرف‌کننده» و «محبوب‌ترین انتخاب» را در رقابت «آینده را خلق کنید» از آ‌ن‌ خود کردند.

این دو سپس تیمی از مهندسان، دانشمندان و بازاریابان را گرد هم آوردند و آزمایش نمونه اولیه این مچ‌بند را با هدف توسعه آن به عنوان یک محصول تجاری آغاز کردند.

نه اپراتورها مقصرند، نه زیرساخت !

Posted: 03 Dec 2013 02:51 AM PST

معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت در ارتباط با مشکلاتی که کاربران در زمینه اینترنت تلفن همراه (GPRS) دارند خاطرنشان کرد: در حال حاضر سایت‌های مختلف تغییرات بسیاری نسبت به سال‌های قبل کرده‌اند و به دلیل خدمات مختلف وبی که در صفحه اول آن‌ها ارائه شده این صفحات سنگین و سرعت باز شدن آن‌ها پایین آمده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، حسن کریمی در پاسخ به این سوال که مشکلاتی که کاربران در حوزه اینترنت تلفن همراه با آن مواجه هستند، به شرکت ارتباطات زیرساخت بازمی‌گردد یا به پهنای باند اپراتورها؛ توضیح داد: اپراتورهای تلفن همراه برای ما با سایر شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت تفاوتی ندارند و در این میان ما به هر یک از این شرکت‌ها که درخواست پهنای باند داشته باشد پهنای باند لازم را واگذار خواهیم کرد.

وی با اشاره به درخواست‌های فعلی اپراتورهای اول و دوم برای ارائه خدمات نسل سوم ارتباطی (۳G) اظهار کرد: در صورت دسترسی این اپراتورها به فن‌آوری نسل سوم قطعا سرعت ارائه اینترنت کاربران به مراتب افزایش خواهد یافت.

کریمی در پاسخ به این سوال که کاربرانی که از سیم کارتهای فعلی این اپراتورها استفاده می‌کنند با چه کیفیتی مواجه خواهند بود توضیح داد: قطعا می‌توان روی این نسل‌ هم بحث افزایش سرعت را پیگیری کرد و تا جایی که اطلاع داریم اکنون اقداماتی در این زمینه در دست انجام است.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: البته باید به این نکته هم توجه داشت که به عنوان مثال صفحه ای که کاربران سه سال پیش استفاده می کردند صفحه ساده‌ای بود که دسترسی به آن ساده‌تر بود اما امروزه صفحه‌های وب در صفحه اول خود انواع امکانات مدیا را مورد استفاده قرار می دهند که این موضوع باعث می‌شود حجم این صفحات سنگین شده و صفحه دیرتر بالا آمده و در نتیجه کاربران فکر کنند که سرعت اینترنت پایین است.

وی در ادامه از کاربرانی که بر این باورند که با وجود و افزایش پهنای باندی که در کشور ایجاد شده سرعت اینترنت آن‌ها تغییر چشمگیری نداشته، اظهار کرد: خواهش ما این است که این کاربران حتما سرعت خود را تست کنند چرا که این تست به آن‌ها نشان خواهد داد که سرعت اینترنت افزایش یافته است اما همان طور که گفتم به همان اندازه که سرعت اینترنت افزایش یافته نیازمندی‌های صفحات وب برای باز شدن هم افزایش یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام اپراتورها تلاش خود را به کار می‌گیرند تا خدمات اینترنتی بهتری به کاربران خود ارائه کنند.

تبدیل مدفوع حلزون به ماده رنگی و انعطاف پذیر

Posted: 03 Dec 2013 02:50 AM PST

یک طراح هلندی با تغذیه حلزون ها به وسیله کاغذهای رنگی موفق به تولید ماده منحصر به فرد و انعطاف‌پذیر جدیدی شده است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این روش، حلزون‌ها با کاغذ رنگی تغذیه می‌شوند؛ سیستم گوارش این نرم تن قادر به هضم رنگدانه‌های موجود در کاغذ نبوده و به همین دلیل رنگدانه به همراه مدفوع از بدن جانور خارج می‌شود. رنگ مدفوع بستگی به رنگ کاغذی دارد که حلزون با آن تغذیه شده است. سپس مدفوع رنگی جمع‌آوری شده و درون دستگاهی سابیده و مخلوط می‌شود که در نهایت ماده جدید به شکل ریسمان‌های رنگی انعطاف‌پذیر بدست می‌آید.

یک متر از این ریسمان‌های رنگی ظرف مدت یک ساعت تولید می‌شوند؛ برای تهیه یک متر از این ماده انعطاف‌پذیر 9 حلزون باید در مدت پنج روز، شش گرم مدفوع تولید کنند.

کاغذهای رنگی که حلزون با آن تغذیه می‌شود، دارای ساختار سلولی مشابه برگ گیاهان بوده و مشکلی برای جانور ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام

تولید قرص ضد باروری مردان با قابلیت ذخیره سازی اسپرم

Posted: 03 Dec 2013 02:48 AM PST

محققان استرالیایی موفق به توسعه روش جدیدی برای متوقف کردن اسپرم بدون ایجاد اختلال در عملکرد جنسی شده‌اند که گام مهمی برای تولید نسل جدید قرص ضد بارداری مخصوص مردان بدون عوارض جانبی محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قرص‌های ضد بارداری مخصوص مردان تا حدود زیادی بر تولید اسپرم‌های غیر کارکردی تمرکز دارند، اما برخی از این داروها عوارض جانبی بلندمدتی برجای می‌گذارند.

دکتر «سباستیانو ونتورا» از محققان دانشگاه موناش تأکید می‌کند: مشکل اصلی این دسته از داروها، اثر منفی بر کیفیت رابطه جنسی و حتی تغییرات دائم در تولید اسپرم است.

به طور طبیعی، اسپرم پیش از انزال از محل ذخیره‌سازی مجرای دفران به حرکت در می‌آید. محققان دانشگاه موناش در تحقیقات خود روش کاملا متفاوتی را در پیش گرفتند و با دستکاری ژنتیکی موش‌ها، امکان خروج اسپرم از مجرای دفران را از بین بردند.

با این روش در زمان انزال، اسپرم در محل ذخیره سازی باقی می‌ماند و باروری صورت نمی‌گیرد.

دکتر «ونتورا» تأکید می‌کند: این یک روش برگشت‌پذیر بوده و اسپرم‌های سالم ذخیره‌سازی می‌شوند، اما باید نشان دهیم که این روش با کمک دارو نیز قابل انجام است.

تیم تحقیقاتی در مطالعات قبلی با ایجاد تغییر در DNA برای توقف تولید دو پروتئین مورد نیاز برای حرکت اسپرم، موش‌ها را نابارور کردند.

این پروتئین‌های هدف علاوه بر ایفای نقش در حرکت اسپرم در کنترل عروق خونی نیز نقش دارند که می‌تواند با عوارض جانبی از جمله افزایش فشار خون و ضربان قلب همراه باشد؛ اگرچه در آزمایش‌های صورت گرفته بر روی موش‌ها افزایش بسیار جزئی فشار خون گزارش شده است.

اکنون باید یک جفت دارو تولید شود که همین اثر را ایجاد کند. محققان معتقدند که یکی از این جفت داروها در حال حاضر وجود دارد که برای بیماران مبتلا به پروستات خوش خیم مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما توسعه داروی دوم دست کم یک دهه به طول می‌انجامد.

نتایج این مطالعه در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

با این خوراکی ها از معده درد خلاص شوید

Posted: 03 Dec 2013 02:47 AM PST


اگر با هضم غذا و معده‌تان مشکل دارید بدون شک راه‌های زیادی را رفته‌اید تا درمانی پیدا کنید.
به گزارش سرویس علمی جام، در تئوری ، این طور به نظر می رسد که شما قادر به هضم تمام مواد غذایی هستید که می خورید اما تغییرات در آماده سازی مواد غذایی و مراحلی که این مواد غذایی در بدن طی می کنند این گونه نمی گوید و در یک کلام این بدین معناست که معده ی ما همیشه و حتما نسبت به چیزهای خوب و بدی که می خوریم از خود واکنش نشان می دهد.

اگر با هضم غذا و معده‌تان مشکل دارید بدون شک راه‌های زیادی را رفته‌اید تا درمانی پیدا کنید. باید بدانید که بر خلاف برخی از مواد غذایی که معده را به زحمت می‌اندازند مواد غذایی دیگری هم هستند که به کمک این ارگان حیاتی می‌آیند.


پس بهتر است از خوردن یکسری مواد غذایی مضر اجتناب کنیم. خوشبختانه، طبیعت همیشه برای ماغذاهایی را تولید کرده است که می توانند هضم و گوارش را در بدن ما تسکین دهند و ما هم در اینجا یک راهنما از مواد غذایی خوب را برایتان آورده ایم:


آب سبزیجات

آب سبزیجات حاوی مواد معدنی متعددی مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم و آب می‌باشد و برای همین هم می‌تواند بدن را از زیر فشار اثرات منفی غذاهای چرب و اسیدی مانند گوشت‌های چرب، سوسیس و کالباس‌ها و غیره در آورد. آب موجود در این نوشیدنی‌ها نیز برای هضم راحت‌تر غذا لازم و ضروری است. بهترین نوشیدنی‌ها برای هضم بهتر چربی‌ها آب هویج، آب کلم، آب خیار یا آب ترب است. غذاهای خیلی چرب و سنگین باعث تحریک و آسیب‌پذیری مخاط دستگاه گوارش می‌شوند. آب هویج یا آب کلم مرهمی بر این مخاط هستند. همچنین می‌توانید روی آب خیار حساب کنید به خاطر اینکه یک نوشیدنی ادرارآور فوق‌العاده است. باید بدانید که آب نیز برای کبد و عملکرد صفرا بسیار مفید است.

میزان مصرف

یک تا دو لیوان از این آب سبزیجات قبل یا بعد از غذا. توصیه می‌کنیم بلافاصله بعد از گرفتن آب این سبزیجات آن‌ها را مصرف کنید تا خواص آن از بین نرود. توجه داشته باشید اسید بیش از اندازه در بدن باعث دل درد و بوی بد دهان می‌شود.



موز
موز کمک به بازگرداندن عملکرد روده به حالت طبیعی می کند ، به خصوص اگر شما اسهال داشته باشید. هم چنین الکترولیت و پتاسیمی را که ممکن است بدنتان به علت مدفوع زیاد از دست داده باشد به بدن بازمی گرداند. این میوه همچنین دارای مقدار زیادی فیبر برای کمک به هضم غذاست .




ماست
شما باید باکتری های سالم موجود در دستگاه گوارش خود را که به شما در هضم غذا کمک می کنند را افزایش دهید و ماست حاوی برخی از انواع این باکتری های سالم است.
ماست دارای باکتری هایی است ، که باعث بازگرداندن مجدد واکنش های طبیعی دستگاه گوارش می شود.



غلات سبوس دار
غلات کامل مانند نان کامل گندم ، جو و برنج قهوه ای ، منبع خوبی از فیبر هستند ، که کمک زیادی در هضم و گوارش می کنند.
اندرسون می گوید: اگر یک چیز است که آمریکا فاقد آن است آن هم فیبر است .ما 20 تا 30 گرم در روز نیاز به فیبر داریم که در آمریکا تنها 12 گرم از آن تامین می شود .
فیبر همچنین می تواند به شما کمک کند تا کلسترول بدنتان را پائین بیاورید ، و از نفخ ، گاز و سایر مشکلات مربوط به معده هم جلوگیری می کند. غلات گندم تنها برای کسانی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند مضر می باشد.


زنجبیل
هزاران سال است که این ادویه به عنوان یک راه حل بسیار مناسب برای از بین بردن حالت تهوع، استفراغ ، نفخ های صبحگاهی ، ، از دست دادن اشتها ، و قولنج می باشد.
اما بهتر است که آن را در حد اعتدال مصرف کنید چرا که مصرف زیاد زنجبیل می تواند نتیجه مع... داشته باشد و خوردن بیشتر از 2 تا 4 گرم در روز از آن باعث سوزش سر دل می شود.



زعفران

زعفران به هضم طبیعی غذا کمک می کند و موجب تقویت معده می شود، این گیاه به دلیل دارابودن آنتی اکسیدان در خود، خواص ضد سرطانی نیز دارند.

خرس روی تخت درمان و جراحی در شهر کرد

Posted: 03 Dec 2013 02:46 AM PST

شهرکرد- ایرنا- پزشکان و متخصصان کلینیک دامپزشکی دانشگاه شهرکرد یک قلاده خرس قهوه ای را که از ناحیه دهان و دندان دچار بیماری بود، جراحی و درمان کردند.
[خرس روی تخت درمان و جراحی در شهر کرد]

مدیر روابط عمومی دانشگاه شهرکرد عصر دوشنبه به ایرنا گفت: این خرس قهوه ای متعلق به سیرک سیار بود که از ناحیه دهان و دندان دچار بیماری و عفونت شده بود و در بخش جراحی کلینیک دامپزشکی دانشگاه شهرکرد مورد جراحی و درمان قرار گرفت.

ˈمحمدرضا زارعیان سامانیˈ ادامه داد: این خرس ماده که از ناحیه دندان های آسیا دچار عفونت و درد شده بود با کمک دکتر امین صادق بیغم و محمدرضا اصلانی جراحی شد.

وی اضافه کرد:این خرس قهوه ای پس از سه ساعت جراحی از عفونت و دندان درد رها شد و حال عمومی این حیوان نیز بر اساس گفته پزشکان معالج رضایتبخش اعلام شده است، اما باید دارو درمانی بر روی این حیوان در زمان مشخص انجام شود تا بتواند به سیرک بازگردد.

دستیابی به فناوری انجماد جنین، شبیه سازی دام، تولید استخوان طبیعی با استفاده از سلول های بنیادین حیوانی، تولید کیت تشخیص پروتئین های آلوده و ساخت دستگاه کالری متری غذای دامی از جمله افتخارات علمی متخصصان دامپزشکی دانشگاه شهرکرد است.

اسرار فاش شده تلفن های همراه را بخوانید

Posted: 03 Dec 2013 02:44 AM PST


اچ تی سی در حال کار بر روی تلفن همراه پنج اینچی خود است و سامسونگ برای گلکسی گرند 2 بازاریابی می کند و Jolla درپی ساخت اولین محصول خود می باشد.

به گزارش سرویس علمی جام به نقل از باشگاه خبرنگاران،تقریبا اخبار رسیده از اچ تی سی تایید می کنند که این شرکت در حال کار بر روی یک تلفن همراه پنج اینچی می باشد.تلفن همراهی که نام بهتر برای آن فبلت است.



فبلت جدید اچ تی سی با نام M8 تولید خواهد شد. از ویژگی های این محصول می توان به رم دو گیگابایتی و استفاده از پردازشگر چهار هسته ای قدرتمند اسنپدراگون 800 در آن اشاره کرد. همچنین دوربین این محصول نیز چهار مگاپیکسلی می باشد.



اما در از سوی دیگر سامسونگ در پی بازاریابی برای فبلت جدید خود موسوم به گلکسی گرند 2 می باشد. این فبلت به تازگی تولید شده و دارای 5.25 اینچی به همراه پردازشگر 4 هسته ای 1.2 گیگاهرتزی می باشد.



به تازگی شرکت دیگری با نام Jolla که پرسنل سابق نوکیا آن را ساخته اند نیز تصمیم گرفته تا اولین محصول خود را وارد دنیای تکنولوژی کند. این محصول با سیستم عامل جدید و ناشناخته ای تولید می شود که بر پایه پلتفرم MeeGo نوکیا ساخته شده است.

اگر دندان هایی سفید و بلوری می خواهید بخوانید

Posted: 03 Dec 2013 02:43 AM PST

به گزارش سرویس علمی جام، چند روش طبيعي و غيرشيميايي براي سفيد كردن دندانها ارائه شده كه درعين حال نيز ندارند.



اين روشها عبارتند از:

- خوردن سیب و هویج باعث سفیدی دندان هایتان می شود زیرا این دو میوه دارای موادی هستند که باعث می شود رسوبی که بر روی دندان های شما قرار دارد از بین برود، و جرم روی دندان هایتان را نیز پاک می کند.

-‌ خوردن كرفس اين دو خوردني حاوي سلولزهاي رشته‌اي هستند كه مانند يك مسواك طبيعي مي‌توانند به آرامي و بدون ضرر، دندانها را تميز و سفيد كنند. اين خوردني‌ها اثر رنگدانه‌هاي ناشي از مواد غذايي را از روي دندانها پاك مي‌كنند.

-‌ توت فرنگي بخوريد؛ اين ميوه خوشمزه و پرطرفدار تابستاني به دليل اينكه حاوي ماده‌اي موسوم به اسيد ماليك است درسفيد كردن دندانها نقش موثري دارد. براي بهره‌مند شدن بيشتر از اين خاصيت توت فرنگي هفته يكبار دستورالعمل زير را انجام دهيد:

-‌ ابتدا يك عدد توت فرنگي را با يك قاشق غذاخوري جوش شيرين تركيب كنيد تا يك خمير قرمز رنگ حاصل شود. اين خمير را روي مسواك قرار داده و آن را مدت 5 دقيقه روي دندانهايتان بگذاريد.

- براي جلوگيري از پوسيدگي دندانها پس از 5 دقيقه با يك مسواك استاندارد، دندانهايتان را بشوييد تا هرگونه قندطبيعي از روي دندانهايتان پاك شود.

- استفاده از پوست پرتقال و برگهاي درخت برگ بو؛ اين دو سفيد كننده طبيعي دندانها كه غير معمول‌تر از بقيه موارد هستند مي‌توانند رسوبات روي دندانها را تاحد زيادي برطرف كرده و دندانها را درخشان‌تر كنند شما مي‌توانيد به نوبت هر يك از آنها را به طور خشك يا به صورت پودر تركيبي با يكديگر روي دندانها بگذاريد.

- و بالاخره مي‌توانيد از جوش شيرين استفاده كنيد براي اين منظور مي‌توانيد 6 قاشق غذاخوري جوش شيرين را با 3/1 قاشق غذاخوري نمك، 4 قاشق چايخوري گليسيرين و 15 قطره روغن نعنا يا ديگر روغن‌هاي گياهي تازه كننده بازدم تركيب كنيد اين تركيب را به مقادير كم هر وقت كه مي‌خواهيد دندانهايتان سفيدتر شوند روي آنها بگذاريد و بعد از مدتي دهانتان را بشوئيد.

- آدامس بجوید البته بدون قندش را: جویدن آدامس بدون قند بین وعده‌های غذایی،کمک می‌کند تا بزاق بیشتری در دهان شما ترشح شده و به صورت طبیعی دندان‌های شما شسته شده و رنگدانه‌ها تا حدی از روی دندان‌های شما پاک شوند.

استقبال سوئدی‌ها از دوش‌های فضایی مخترع ایرانی

Posted: 03 Dec 2013 02:43 AM PST

ایده جالب مخترع جوانی ایرانی در ساخت دوش‌های کم مصرف با الهام از الگوی مصرف آب توسط فضانوردان، مورد توجه شهرداری‌ها و رسانه‌های سوئد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، شهرداری بندر مالمو، یکی از سه شهر بزرگ سوئد، نخستین مشتری دوش‌های کم مصرف طراحی شده توسط طراح صنعتی 24 ساله ایرانی است که می‌تواند میزان آب مورد استفاده در هر دوش را از 75 لیتر به پنج لیتر کاهش دهد. شهرداری مالمو امیدوار است با بهره گیری از این طرح پیشرفته در حمام‌های تاسیسات عمومی شهر، ضمن صرفه جویی 90 درصدی در مصرف آب تا 80 درصد هم در هزینه‌های مربوط به انرژی صرفه جویی کند.

طبق برآوردهای صورت گرفته، استفاده از این دوش‌ها که براساس بازیافت آب در یک سیستم مدار بسته طراحی شده، سالی هزار یورو (1351 دلار) به نفع مصرف کننده خواهد بود و علاوه بر این با استفاده از این طرح می‌توان به بهبود زندگی ...نان مناطق کم آب جهان کمک کرد.

دوش فضایی

جرقه ساخت دوش‌های کم مصرف با این سوال در ذهن مهرداد محجوبی زده شد که در شرایطی که فضانوردان می‌توانند ماه‌ها بدون دسترسی به آب تازه با بازیافت آب در فضاپیمای خود نیاز خود به آب آشامیدنی و شست‌وشو را تامین کنند، چرا از این ایده در زمین استفاده نکنیم؟ در واقع ایده پشت این طرح، یک سیستم پیشرفته تصفیه است که آب مصرفی حین شست‌و‌شو را بازیافت می‌کند.

محجوبی معتقد است ما باید از همین حالا چنین سیستمی را برای مصرف بهینه آب به کار بگیریم، قبل از این که ناچار به کاربرد چنین شیوه هایی بشویم.

اما سیستم ابداعی محجوبی چگونه کار می‌کند؟ این سیستم، مشابه دوش‌های فضایی، یک سیستم مدار بسته است. آب گرمی که در دوش گرفتن مورد استفاده قرار گرفته پس از تخلیه در سوراخ فاضلاب، بلافاصله با استفاده از تکنیک‌های نانوفناوری به آب آشامیدنی کاملا پاک و استاندارد تصفیه می‌شود و در حالی که کماکان گرم است به دوش منتقل شده و پس از کمی گرم کردن مجدد دوباره استفاده می‌شود.

این طراح صنعتی می‌گوید: با استفاده از این دوش که چرخه آب دائما در آن جریان دارد می‌توانید با استفاده از تنها پنج لیتر آب، 10 دقیقه دوش بگیرید... این در حالی است که در هر دوش گرفتن معمولی حدود 150 لیتر یعنی 30 برابر بیشتر آب مصرف می‌شود.

این میزان آب، البته براساس استانداردهای اروپاست و گرنه در ایران، میزان آب مصرفی در 10 دقیقه دوش گرفتن بین 200 تا 400 لیتر است.

آن طور که تلویزیون اس وی تی سوئد گزارش کرده، کشورهای دیگر از جمله استرالیا هم تلاش‌های مشابهی را جهت دستیابی به این فناوری صورت داده اند اما محجوبی پیش از همه به موفقیت رسیده است.

به گزارش ایسنا، محجوبی، طرح اولیه دوش‌های فضایی را زمانی که در حال تحصیل در رشته طراحی صنعتی در دانشگاه لوند سوئد بود مطرح کرد و در قالب بخشی از یک پروژه مشترک با مرکز فضایی جانسون ناسا دنبال شد که با هدف پیشبرد طرح‌های مفهومی کمک کننده به ماموریت‌های سرنشین‌دار ناسا در حال اجراست.

مهرداد محجوبی، مخترع دوش فضایی

به گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) سالانه تنها در ایالات متحده بالغ بر 1.2 تریلیون گالن آب برای دوش گرفتن مردم استفاده می شود و این در حالی است که در کشورهای دیگر، جمعیتی بیش از سه برابر جمعیت آمریکا از دسترسی به آب سالم محرومند.

بنابر اعلام رییس تاسیسات عمومی شهرداری مالمو، شش عدد از این دوش‌ها در یک خانه ویژه توانخواهان که ...نان آن نیاز به دوش گرفتن مرتب و بیشتری دارند نصب شده و در مرحله بعد قرار است تعداد بیشتری از این دوش‌ها خریداری شود.

به گفته وی با توجه به صرفه جویی عظیم این دوش‌ها در هزینه های آب و انرژی، هزینه خرید این دوش‌ها در مدت سه سال برمی‌گردد.

عکس سخنان بزرگان

Posted: 03 Dec 2013 02:27 AM PST










































































































































































































































































































































































عکس خنان بزرگان ، عکس جملات بزرگان ، عکس سخن بزرگان ، عکس سخنان زیبا ، عکس جملات زیبا ، عکس سخنان حکیمانه ، عکس جملات حکیمانه ، ارد بزرگ  ، حکيم ارد بزرگ  ، ارد بزرگ کيست  ، ارد  ، کتاب سرخ  ، زندگينامه حکيم ارد بزرگ  ، زندگي نامه ارد بزرگ ، پندهاي حكيمانه  ، بيوگرافي ارد بزرگ ، ارد بزرگ کيست؟  ، زندگينامه ارد بزرگ  ، ارديسم  ، تصاوير جمله دار  ، اردبزرگ ، ارد بزرگ بيوگرافي  ، ارد بزرگ كيست  ، پند هاي مهرباني  ، پندهاي حکيمانه  ، حكيم ارد بزرگ  ، حکمت ارديسم  ، حکيم ارد بزرگ زندگي  ، ارد قاره کهن  ، جملات پندي  ، جملات بزرگان براي افراد مغرور  ، ازندگي نامهي حکيم يا دانشمند در ويکي پديا  ، سخن بزگان + جايگاه انسانهاي بزرگ  ، سخنان حکيمانه شاهان ايراني همراه عکس رمينه ، جکيم ارد بزرگ  ، حکيم ارد بزرگ که بود  ، تصاويرجمله دار حکيمانه  ، سخناني از بزرگان درمورد زيبايي ظاهري  ، ريتم و ضرب اهنگ در پوستر و روز نامه و عکس ، پوستر سخنان زيبا  ، حکىم ارد  ، زندگي نامه ارد بزرک  ، حکيم اردوي بزرگ  ، کتاب ارد بزرگ  ، زندگينامه ارد  ، جملات رموزپيشرفت از مردان بزرگ  ، جملات تصويري از خوانندگان  ، سخنان حکيمانه درباره بزرگ بودن  ، حكيم ارد بزرگ كيست  ، عکس جاودانه  ، زندگي نامه اردبزرگ ، ُرد بزرگ کيست؟ ، زندگينامه پندآموز اشخاص علمي بزرگ ازکودکي ، انلود سخنراني ارد بزرگ ، درباره اردبزرگ ، معرفي کتابي شامل زندگينامه شخصيتهاي بزرگ ايراني  ، حكيم ارد بزرگ كيست؟  ، اراد بزرگ ، سايت ارد ، ارد بزرگ ويکي

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خبرنامه

شیلا خداداد (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)

حامد کمیلی (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)