خبرنامه

خبرنامه


گل لادن و نیروی آن

Posted: 01 Nov 2012 11:15 PM PDT

سه توان و نیروی درمانی گل لادن

از گل لادن برای راحتی دفع، ایستادگی در برابر سرماخوردگی و حفاظت از مو بهره گرفت.

پادشاه فرانسه لوئی چهاردهم دستور داد این گل را به خاک فرانسه وارد کردند تا از نیروی آن در فرانسه بهره بگیرند. اما باید بدانید که این گل علاوه بر رنگ‌های زیبا و دل انگیز آن خواص درمانی نیز دارد. می‌توان از این گل لادن برای راحتی دفع، مقابله با سرماخوردگی و مراقبت از مو استفاده کنید.


دانه‌های خشک گل لادن خواص ملینی دارد. در واقع این دانه‌ها عمل دفع را راحت‌تر می‌کند. 70 گرم دانه‌ی خشک گل لادن را پودر کنید. 150 گرم عسل به آن اضافه کنید. هر روز تا زمانی که حالتان بهتر شود 3 قاشق چای‌خوری میل کنید.


گل لادن برای مقابله با سرماخوردگی

سرماخوردگی، سرفه، برونشیت و غیره. گل لادن مانند یک پزشک مهربان به سراغ درمان گلو و سینه‌ی شما می‌رود. گلبرگ‌ها و برگ‌های خشک گل لادن را دم و میل کنید. این دم کرده تب شما پایین می‌آورد و خواب راحتی به شما هدیه می‌دهد.
دانه‌های خشک گل لادن خواص ملینی دارد. در واقع این دانه‌ها عمل دفع را راحت‌تر می‌کند

گل لادن برای مراقبت از مو

یکی دیگر از قدرت های گل لادن یاری رساندن به موهای آسیب دیده است. گل لادن سبب درخشندگی و تقویت موها می‌شود و در برابر ریزش آن‌ها مقومت می‌کند. برای این کار داخل یک لیتر آب یک مشت برگ، گلبرگ و دانه های خشک لادن را ریخته و به مدت پانزده دقیقه بجوشانید. اجازه دهید این جوشانده سرد شود. موهایتان را با شامپوی همیشگی‌تان بشویید و این مایه را روی موهایتان بریزید. ده تا پانزده دقیقه صبر کنید و در نهایت آب بکشید . بدینسان توان شگفت انگیز گل لادن را خواهید دید .

رجب طیب اردوغان خواستار سرکوب اعتراضات مردمی است

Posted: 01 Nov 2012 11:00 PM PDT


درگیری میان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کشور ترکیه در پی برگزاری تظاهرات وسیع سکولارهای این کشور در سالروز تشکیل جمهوری ترکیه، بیشتر شد.
عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه روز گذشته هشدارهای رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر درباره روش برخورد با تظاهرات اعتراضی اخیر در این کشور را رد کرد و این امر بیانگر افزایش تنش آشکار میان این دو رهبر ترک به شمار می‌رود.

نخست وزیر از اینکه پلیس ترکیه دوشنبه پیش در جلوگیری از تظاهرات اعتراضی هزاران سکولار در سالروز اعلام جمهوری ترکیه در آنکارا ناکام مانده بود، ناراضی بود.

سکولارها با برگزاری این تظاهرات، اعتراض خود به دولت اردوغان را که به یک دولت سرکوب‌گر تبدیل شده، نشان دادند.

بر اساس این گزارش، پلیس ترکیه با استفاده از گازهای اشک‌آور و آب‌پاشی تلاش کرد تا جمعیت معترضان را متفرق کند اما اردوغان از این ناراضی بود که چرا ایست‌ها و موانع ایجاد شده مقابل این معترضان برچیده شده بود و این سوال را داشت که چه کسی این اجازه را صادر کرده است؟

نخست‌وزیر ترکیه در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه اعلام کرد: ما در این کشور به حاکمیتی با دو سر رسیده‌ایم و برای دولتی که دو سر دارد، آینده‌ای نمی‌توان متصور شد.

از سوی دیگر عبدالله گل نیز چهارشنبه، وجود اختلاف و درگیری میان عناصر حاکمیت در ترکیه را رد کرد و در کاخ ریاست‌جمهوری به خبرنگاران گفت: حاکمیت در ترکیه دارای دو سر نیست. بلکه قانون اساسی و قوانین دیگر به طور شفاف، وظایف و مسئولیت‌های هر طرف را مشخص کرده است.

اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران به طور مستقیم گل را مورد انتقاد قرار نداد و تنها ضعف پلیس ترکیه را سرزنش کرد و گفت که باور نمی‌کند، رئیس جمهور ترکیه به برگزاری این تظاهرات ممنوعه اجازه داده باشد.

وی تنها از تظاهرات برگزار شده، برای اثبات نظریه‌هایش درباره ریاست قوه مجریه استفاده کرد.

گل و اردوغان در سال 2001، حزب عدالت و توسعه که حزب حاکم کنونی در ترکیه است را تشکیل دادند.

پیش‌بینی می‌شود که اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2014، نامزد شود تا این‌بار طعم ریاست‌جمهوری ترکیه را بچشد. اما نظرسنجی‌هایی که تاکنون صورت گرفته، نشان می‌دهد عبدالله گل دارای محبوبیت بیشتری است. هرچند که وی قصد خود برای آغاز رقابتی جدید را هنوز اعلام نکرده است.

برخی از کارشناسان بر این باورند که رویارویی انتخاباتی، برای گرفتن پست ریاست جمهوری، باعث دشمنی شدید بین این دو عضو کادر رهبری حزب عدالت و توسعه شده است.

چندی پیش، تنها یک روز بعد از انتخاب دوباره رجب طیب اردوغان، به ریاست حزب «عدالت و توسعه»، عبدالله گل، از سیاست‌های اردوغان گلایه کرد. وی که در همایش بازگشایی پارلمان سخنرانی می کرد، بازداشت و دستگیری نمایندگان مجلس توسط دولت را بازگشت به دوران سیاه گذشته نامید

طارق الهاشمی و دامادش بار دیگر به اعدام محکوم شدند

Posted: 01 Nov 2012 10:47 PM PDT


شورای عالی قضایی عراق، دادگاه کیفری مرکزی عراق بار دیگر، معاون نخست فراری رئیس‌جمهور عراق و دامادش را به اتهام تحریک محافظانشان برای چسباندن یک بمب به خودروی یکی از افسران وزارت کشورعراق، به مرگ محکوم کرد.
دستگاه قضایی عراق برای بار دوم، معاون گریخته رئیس جمهور عراق را به طور غیابی به اعدام محکوم نمود.

19 شهریور گذشته نیز دادگاه کیفری عراق هاشمی و دامادش را به خاطر برنامه ریزی در حملات تروریستی عراق و کشتار شهروندان عراق به طور غیابی به اعدام محکوم کرده بود.

هاشمی چند ماه پیش در پی صدور حکم بازداشتش از سوی دستگاه قضایی عراق، به منطقه کردستان فرار کرد و پس از آن به کشورهای قطر، عربستان و ترکیه رفت و هم اکنون در استانبول به سر می‌برد. اینترپل حکم بازداشت وی را صادر کرده است اما آنکارا همچنان از این جنایتکار حمایت می‌کند و به تازگی به وی جق اقامت همیشگی داده است. چند روز پیش، او در کشور عربستان دیده شد و گفته شد او برای انجام حج ! به آنجا رفته است .

نور را هم می‌شود گره زد

Posted: 01 Nov 2012 10:30 PM PDT

پژوهش های جدید تیمی جهانی از فیزیکدانان نشان می‌دهد نور می‌تواند گره زده شود.

دکتر آنتون دیزیاتنیکوف از مرکز فیزیک هسته‌ای دانشگاه ملی کشور استرالیا عضوی از این تیم است که در حال طراحی گره‌هایی در نور است.

وی و همکارانش با استفاده از مفاهیم ریاضی و فیزیک در تلاش برای خلق گردابه‌های نوری دارای هسته‌های تیره در یک پرتو لیزری شفاف بودند که سپس می‌توانند در هم بپیچد و حلقه زنجیر و گره‌هایی را شکل دهند.

آنچه که در مورد این گره‌های تاریک جالب به نظر می‌رسد این است که آنها هر آنچه را که جریان برق انجام می‌دهد، به نمایش می‌گذارند.

ایده گره زدن نور سال‌هاست که ذهن دانشمندان را به خود مشغول ساخته و تیم‌های علمی اندکی با مهندسی کردن دقیق پرتوهای لیزر دارای گره‌های "مصنوعی" یا "ساخته شده توسط دست" این رویا را محقق کرده‌اند.

با این حال هدف تیم علمی بین‌المللی حاضر در این پروژه، خلق مدل‌هایی است که در آنها گره‌ها به طور آنی خودشان را شکل می‌دهند، درست مانند گره‌های آزاردهنده‌ای که همواره در کابل‌های الکتریکی به وجود می‌آیند.

بر خلاف کابل‌های الکتریکی که تمایل به ایجاد گره دارند، نور فاقد چنین تمایلی است. دانشمندان دریافته‌اند که تحریک کردن گره‌ها برای تشکیل شدن در پرتوهای لیزر با معرفی آشفتگی در شکل نقاط لیزری به ندرت گره‌ها را تحریک به تشکیل شدن می‌کند.
مدل‌های جدید نشان می‌دهند که قبل از گره‌زدن آسان نور باید پارامترهای کلیدی نور در طیف خاصی را در اختیار داشت و پس از رسیدن به این مولفه‌ها تشکیل گره‌ها تضمین شده است.
این پیروزی، کاربردهای بسیاری در پرتوهای لیزر، اپتیک مدرن و حتی داده های کوانتومی دارد.
پژوهشگران هنوز دارای توانایی پیش‌بینی مکان دقیق شکل گرفتن این گره‌ها نیستند. آن‌ها تنها می‌دانند که تحت شرایطی خاص گردابه‌های نوری به طور آنی تشکیل هسته می‌دهند و جمع می‌شوند و خود را به شکل گره‌های ریزی در می‌آورند.


موضوع انشاء: يك لقمه نان حلال

Posted: 01 Nov 2012 10:29 PM PDT

موضوع انشاء: يك لقمه نان حلال



نان حلال خيلي خيلي خوب است. من نان حلال را خيلي دوست دارم. ما بايد هميشه دنبال نان حلال باشيم. مثل آقا تقي.
آقاتقي يك ماست‌بندي دارد. او هميشه پولِ آبِ مغازه را سر وقت مي‌دهد تا آبي كه در شيرها مي‌ريزد و ماست مي‌بندد حلال باشد. آقا تقي مي‌گويد: آدم بايد يك لقمه نان حلال به زن و بچه‌اش بدهد تا فردا كه سرش را گذاشت روي زمين و عمرش تمام شد، پشت سرش بد و بيراه نباشد.

دايي من كارمند يك شركت است. او مي‌گويد: تا مطمئن نشوم كه ارباب رجوع از ته دل راضي شده، از او رشوه نمي‌گيرم. آدم بايد دنبال نان حلال باشد. دايي‌ام مي‌گويد: من ارباب رجوع را مجبور مي‌كنم قسم بخورد كه راضي است و بعد رشوه مي‌گيرم!



عموي من يك غذاخوري دارد. عمو هميشه حواسش است كه غذاي خوبي به مردم بدهد. او مي‌گويد: در غذاخوري ما از گوشت حيوانات پير استفاده نمي‌شود و هر چه ذبح مي‌كنيم كره الاغ است كه گوشتش تُرد و تازه است و كبابش خوب در مي‌آيد. او حتماً چك مي‌كند كه كره الاغ‌ها سالم باشند وگرنه آن‌ها را ذبح نمي‌كند. عمويم مي‌گويد: ارزش يك لقمه نان حلال از همه‌ي پول‌هاي دنيا بيشتر است!! آدم بايد حلال و حروم نكند. عمو مي‌گويد: تا پول آدم حلال نباشد، بركت نمي‌كند. پول حرام بي‌بركت است.

من فكر مي‌كنم پدر من پولش حرام است؛ چون هيچ‌وقت بركت ندارد و هميشه وسط برج كم مي‌آورد. تازه يارانه‌ها را خرج مي‌كند و پول آب و برق و گاز را نداريم كه بدهيم. ماه قبل گاز ما را قطع كردند چون پولش را نداده بوديم. ديشب مي‌خواستم به پدرم بگويم: اگر دنبال يك لقمه نان حلال بودي، پول ما بركت مي‌كرد و هميشه پول داشتيم؛ اما جرأت نكردم.
اي كاش پدر من هم آدم حلال خوري بود!!!

ابتکار یک روستایی در تبدیل روستایش به قطب گردشگری

Posted: 01 Nov 2012 04:00 PM PDT


9 سال پیش در یک شب بارانی دو گردشگر موتور سوار آلمانی در راه ماندند و برای اینکه بتوانند در یک جای امن شب را به صبح برسانند به خانه یک روستایی پناه بردند. عباس یک کارگر ساده روستایی همراه خانواده اش تلاش کرد تا به شیوه خودش از مهمانان خارجی به خوبی پذیرایی کند...

کلبه آنها محقر بود و به جز چای آتشی و غذای روستایی چیز دیگری نداشتند. مهمانان عباس خارجی بودند و امکانات او برای پذیرایی اندک. سادگی پذیرایی خانواده عباس و زندگی یکروزه در روستای خوش آب و هوا رضایت حداکثری دو مهمان آلمانی را جلب کرد آنقدر که سه ماه بعد یک گروه هفت نفره آلمانی به پیشنهاد دوستانشان به خانه عباس رفتند. آنها خواستند تا با همان دم پختک و چای آتشی که دوستانشان تعریف کرده بودند در خانه روستایی عباس پذیرایی شوند. صبح عباس راهنمای آنها شد تا بتوانند مناطق دیدنی و طبیعی روستای بزم شهر بوانات فارس را ببینند.

موقع برگشت مهمانان آلمانی 200 هزار تومان به عباس هدیه دادند. این پول در آن زمان برای عباس زیاد بود و او را به این فکر انداخت که بهترین راه برای کسب و کار می‌تواند پذیرایی از گردشگران در یک روستای با صفا باشد. بنابراین شروع به کار کرد. طوری که از نه سال پیش تا امروز 18 هزار گردشگر خارجی به روستای بزم در منطقه بوانات فارس آمده‌اند و عباس هم به عنوان کارآفرین برتر در صنعت گردشگری توانسته 126 لوح سپاس بگیرد و درآمد روزانه اش از روزی سه هزار تومان به 6 میلیون تومان برسد. عباس 35 ساله به 28 کشور دنیا سفر کرد و خانه 80 متری او الان به 120 هزار متر رسیده است!

زهرا و نیلوفر دو دختر کوچک او کوچکترین راهنمایان ایرانی معرفی شده‌اند و تا کنون هم شبکه‌های تلویزیونی آلمان، روسیه، تایلند، شبکه 2 و 4 ایران فیلمهای مستندی با موضوع رونق گردشگری در روستای بزم بوانات پخش کرده‌اند.

او تعریف می‌کند که روزهای اول به آژانسهای مسافرتی شیراز و اصفهان سر زدم و گفتم که می‌توانم از گردشگران شما در روستا پذیرایی کنم. آنها هم گفتند باید مجانی بیایند روستا تا ببینند آیا اوضاع برای پذیرایی مناسب هست. آرام آرام مهمانان من از هفت نفر به چند هزار گردشگر خارجی رسید و به یک حمام خانه ام 12 حمام دیگر اضافه شد تا جایی که می‌توانم الان تا چند هزار گردشگر را در روستا اسکان بدهم و برای پنج هزار نفر در منطقه بوانات اشتغالزایی کنم.

عباس برزگر قصد دارد تا یک هتل عشایری در ارتفاعات روستا بنا کند. او می‌گوید: این هتل یکی از گرانترین مراکز اقامتی ایران خواهد شد. این کار را با کمک ایل عشایری انجام می‌دهم.

برزگر معتقد است که در ایران مسئولان فقط شعار می‌دهند گردشگری صنعت درآمدزایی است. اما من یکی از کسانی بودم که توانستم هم برای خودم و هم اهالی روستای بزم بوانات درآمدزایی کنم. هر روز از یک مغازه خرید می‌کنم تا همه مغازه داران از این کار سود ببرند.

او فهمیده که اصالت و نوع غذا و چارچوب خانواده روستایی بسیار با ارزش است و می‌توان از راه معرفی آن به دیگران هم ارزشها را حفظ و هم برای خود و دیگرن درآمدزایی و اشتغال زایی کرد.

برزگر از گردشگران خارجی در روستا با محصولات کشاورزی خود پذیرایی می‌کند. خانواده و اهالی روستای بوانات همگی در امر کشاورزی موفق هستند و صبحها با عسل طبیعی و گردوی زمینهای خودشان از مسافران پذیرایی می‌کنند.

برزگر ادعا می‌کند که در موفقیتش هیچ سازمان و مرکزی دخالت نداشته است." سازمان میراث فرهنگی پروانه گردشگری به من نمی‌داد و می‌گفت که باید تحصیلات عالیه داشته باشی. اما زمانی که کارم رونق گرفت پروانه افتخاری گردشگری دادند و در همایش هایشان از من و دخترانم تقدیر کردند."

او می‌گوید که همه تجربیاتش را در برخورد با گردشگران به دست آورده است." به عنوان یک گردشگر به کشورهای اروپایی سفر کردم تا ببینم یک توریست به چه چیزهایی نیاز دارد و آنها برای گردشگران چه کاری انجام می‌دهند. این موضوع کمک زیادی به من کرد. من متوجه شدم که بهترین راه پذیرایی از مهمان خارجی رفتار درست با اوست. نباید مصنوعی به آنها خوشامد بگویید. درست است که زبان شما را متوجه نمی‌شود اما می‌فهمد که از او برای چه منظوری پذیرایی کرده اید. گردشگر خارجی فقط می‌خواهد به او توجه شود، همه چیز بهداشتی باشد، دروغ نشنود و احساس نکند که می‌خواهید جیب او را خالی کنید. این سادگی در رفتار و گفتار باعث شده تا آنها از زندگی روستایی لذت ببرند. ما مسافران را به خانه مان راه می‌دهیم نه برای چاپلوسی بلکه می‌دانم آنها می‌خواهند یک زندگی واقعی روستایی را ببینند و با همان آدمها زندگی کنند. هر کدام از ما که از مسافر خارجی پذیرایی می‌کنیم مانند یک سفیر ایرانی هستیم که ایران را به کشورهای دیگر معرفی می‌کنند. بنابراین باید بهترین رفتارها را با گردشگر خارجی داشته باشیم.

برزگر در زمینه طبیعت گردی هم فعالیت می‌کند و با اینکه در 80 کیلومتری پاسارگاد قرار دارد می‌تواند با استفاده از دو آژانس مسافرتی خود تورهای طبیعت گردی، پرنده نگری، عشایر و بازدید از جاذبه‌های تاریخی را راه‌اندازی کند.

عباس برزگر می‌گوید: وقتی فعالیت من و خانواده ام مورد استقبال دیگران قرار گرفت و بسیاری از کشورها به استفاده از خدمات ما علاقه نشان دادند کارشناسان داخلی و خارجی حوزه گردشگری پیشنهاد کردند که پس از این می‌توانیم در برگزاری تورها و دعوت از مسافران و گردشگران خارجی با افراد متخصص همکاری کنیم تا بتوانیم موفقتر از گذشته عمل کنیم و علاوه بر آن خودمان مجری تورها باشیم؛ این شد که به فکر را ه‌اندازی شرکت خدمات مسافرتی بوان گشت افتادم و با همکاری دوستان این شرکت تشکیل شد. البته این را هم بگویم که من از روزی که متوجه شدم بوانات قابلیت جذب گردشگر را دارد، به گونه‌ی برنامه ریزی کردم که از ورود تور مردم روستایی و شهری و حتی عشایر از مزایای اقتصادی تورها و ورود گردشگران به منطقه بهره مند شوند.

برزگر می‌گوید: مشکل ما ایرانیان این است که می‌نشینیم تا دیگران برای ما برنامه ریزی کنند. در حالی که جوانان کشور ما می‌توانند به راحتی با کمی ذوق و سلیقه کاری کنند که هم خودشان درآمد خوبی داشته باشند هم دیگران از کنار آنها سود ببرند.

او می‌گوید: کمتر کسی دنبال کارآفرینی می‌رود. مطمئن باشید هر روستایی در ایران به تنهایی می‌تواند از ابیانه بهتر و پر رونق تر باشد.
همه اهالی منطقه بوانات و روستای بزم از دهکده گردشگری عباس درآمد دارند. دیگران هم می‌توانند بیایند و ببینند که چطور یک پسر ساده روستایی با سواد بسیار کم توانست کارآفرینی کند و از صنعت گردشگری به معنای واقعی درآمد زایی کند.

روستای بزم در 17 کیلومتری شهر بوانات به سمت استان یزد و کرمان آخرین نقطه استان فارس است که به منطقه گردشگری بوانات معروف شده است. فاصله این منطقه از شیراز و یزد دو ساعت و نیم است.

مجموعه گردشگری بوانات سه اتاق قدیمی دارد که هرکدام حدود 700 سال قدمت دارند و 500 دلار هزینه یک شب اقامت در این اتاقها است.

سوئیت‌های مدرن و سنتی و 6 اتاق عمومی، ویلاهای وسط باغ و گالری عکس و موزه مردم شناسی و کشاورزی گوشه‌ی از امکانات این مجموعه است. همچنین امامزاده بزم و در کنار آن بارگاه امام زاده شاه میرحمزه (ع)، پل تاریخی سوریان، منطقه گردشگری محمد حنیفه و مسجد جامع سوریان و موزه بوانات از جمله بناهای تاریخی و مناطق گردشگری منطقه بوانات فارس هستند .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خبرنامه

حامد کمیلی (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)

شیلا خداداد (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)