خبرنامه

خبرنامه


انسانهای مثبت

Posted: 14 Nov 2012 03:06 AM PST


همه دانشمندان معتقدند که آدمهای مثبت معمولا" خوشحالترند.
همه ما آدمهایی را می شناسیم که همیشه خوشحال هستند و از زندگی خود لذت می برنداما چه چیز باعث می شود که آنها اینقدر شاد باشند ؟در واقع این قبیل افراد تاثیرات مخرب استرس را به حداقل می رسانند. مسلما" این آدمهای مثبت و شاد هم گاهی دچار استرس و نگرانی می شوند اما خیلی زودتر از بقیه خودشان را از استرس خلاص می کنند و به وضعیت روحی و جسمی مثبت خود باز می گردند . در اینجا چهار عادت مهم و خوب این نوع افراد را ذکر می کنیم.
در هنگام بروز مشکلات از تلفن هایشان استفاده می کنند
افرادی که حداقل یکبار در هفته با دوستانشان معاشرت می کنند طول عمر بیشتری دارند زیرا این روابط اجتماعی باعث می شود مغز آنها هوشیارتر شود و آنها خیلی کمتر از سایرین دچار حمله قلبی شوند . تلفن کردن به دوستان و صحبت کردن با آنها درباره مشکلات به سرعت باعث کاهش فشار خون وسطح کورتیزول می شود. داشتن روابط دوستانه خوب و طولانی مدت می تواند به اندازه ترک سیگار برای ما مفید باشد.
آنها همیشه شکرگزار هستند
افرادی که برای همه چیز خدا را شکر می کنند معمولا" آدمهای خوش بینی هستند و در کل بیشتر از بقیه از زندگیشان راضی هستند. این قبیل افراد از لحاظ فیزیکی هم قدرتمندترند. وقتی یک نفر قدردان و سپاسگزار نعمتهای خدا باشد به سختی می تواند تلخ و دیوانه باشد.
آنها مهربان هستند
آیا هر روز حداقل ۵ عمل محبت آمیز انجام می دهید؟ اگر در طول روز به دیگران محبت کنید و اعمال خیر زیادی انجام بدهید در پایان روز شاد و تندرست خواهید بود. حتما" لازم نیست کارهای خیلی بزرگی انجام بدهید و برای انجام کارهای خیر از قبل برنامه ریزی کنید حتی اگر اتوبوس جای خودتان را به یک نفر دیگر بدهید و یا همکارتان را به یک نوشیدنی دعوت کنید هم کافی است و در پایان روز احساس رضایت و شادی خواهید کرد.

اطلاعاتی درمورد اهدا یاخته (سلول) بنیادی واهمیت آن

Posted: 14 Nov 2012 03:00 AM PST



در حال حاضر تنها راه درمان قطعی بیماران مبتلا به سرطان خون، تالاسمی وسایر بیماریهای خونی، پیوند سلولهای بنیادی خونساز به آنهاست. اين كار از طريق فردی که از لحاظ ژنتیکی(نه گروه خون) با بیمار مشابه باشد صورت مي پذيرد. 30% افراد بیمار از خانواده و فامیل خود فرد مشابه را پیدا می‌کنند ولی 70% دیگر، در خانواده و فامیل فردي با ژنتيك مشابه را پیدا نكرده و می‌بایست از افراد غیرخویشاوند، ژنتیک مشابه را پيدا كنند و درصورت پیدا نکردن گزينه‌اي با چنين ويژگي‌هايي، جان خود را ازدست می‌دهند. همچنین تعداد افرادی که از لحاظ ژنتیکی در جامعه انسانی باهم مشابه باشند بسیار پایین است(احتمال دارد شما فرد مشابه باشید)لذا این امر مستلزم اینست که همه دست به دست هم بدهیم وبرای یاری رساندن به این عزیزان با گذاشتن تنها نیم ساعت از وقتمان و انجام یک آزمایش ساده خون،عضوی از این بانک سلول بنیادی شویم.در حال حاضر تعداد جمعیت ثبت نام شده در دو مرکز کمتر از 5هزار نفراست که این رقم بسیار بسیار پایین می باشد.لازم به ذکر است زمانی که جواب آزمایش ما با فرد بیماری مشابه باشد از سوی مرکز با ما تماس گرفته شده و اهدا در آن زمان صورت میگیرد و سلولهای بنیادی را ازخون ما میگیرند.شیوه اهدا،مشابه اهدای خون میباشد.

درایران دو مرکز ازداوطلبین ثبت نام بعمل می آورند:
بانک اهدا سلولهای بنیادی واقع در بیمارستان شریعتی تهران شنبه تا چهارشنبه(ازساعت8تا1) پنجشنبه ها(ازساعت8تا12)
سایت جهت ثبت نام اینترنتی: www.iscdp.org شماره تماس:02184902669
مرکز سپاس واقع در سازمان انتقال خون مرکزی(جنب برج میلاد( شنبه تا چهارشنبه
سایت جهت ثبت نام اینترنتی: iscdr.ibto.ir شماره تماس:02188067338

با پرینت ساده از این پوستر ونصب آن(باهماهنگی)در اماکن عمومی محل زندگی وکار خود مثل نانوایی،مسجد،هیئات مذهبی،دانشگاه و...مخصوصا درتهران به نجات جان این بیماران که اکثرا کودکند بشتابیم.(درحال حاضر انجام آزمایشHLA وثبت نام درایران فقط در دومرکز بانک اهدا بیمارستان شریعتی ومرکز سپاس وابسته به سازمان انتقال خون درتهران صورت می پذیرد و درسایرشهرها هنوز فعال نشده اند)

برای نجات جان بیماران که عمدتا خردسالند. در صورت تمايل به عضويت يا عدم عضويت در اين بانك حدالامكان این پیام را برای دوستان خود ارسال کنید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خبرنامه

حامد کمیلی (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)

شیلا خداداد (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)