خبرنامه

خبرنامه


11 واحد پژوهشی دانشگاه اصفهان در نمایشگاه فناوری حضور دارد

Posted: 13 Dec 2012 10:29 AM PST


اصفهان - مسوول برگزاری هشتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان اصفهان از حضور 11 واحد علمی و پژوهشی از دانشگاه اصفهان در این نمایشگاه خبر داد.
[11 واحد پژوهشی دانشگاه اصفهان در نمایشگاه فناوری حضور دارد]

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه اصفهان، ˈفریبرز محمدیˈ این واحدها را شامل ˈدفتر تجاری سازی و مالکیت فکریˈ، ˈاداره انتشاراتˈ، ˈکمیته انرژیˈ،ˈکمیته زیست فناوریˈ، ˈمرکز رشد دانشگاه با 12 هسته فعالˈ، ˈپژوهشکده رساˈ، ˈپژوهشکده علوم جغرافیاییˈ، ˈپژوهشکده مهندسی فرایندˈ، ˈمرکز پژوهش روانشناسی صنعتی و سازمانی عنوان کرد.

وی افزود: هشتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری امسال با شعار ˈپژوهش تقاضا محور و تولید دانش بنیان زیر بنای اقتصاد مقاوتی ˈمعرفی شده است.

وی اهداف برپایی این نمایشگاه را شامل، ترویج و توسعه فرهنگ پژوهش و فناوری و خلاقیت و نوآوری، ارتقا شان و جایگاه پژوهش و فناوری و فعالان این حوزه و تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران کشور به تولید بیشتر علم و فناوری و ثروت ناشی از آن برشمرد.

وی، تبیین وضع موجود پژوهش و فناوری، روندها و آینده آن در کشور و استان، شناسایی و عرضه یافته های پژوهشی و فناوری و ایجاد فن بازار برای برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران مراکز علمی، کاربردی و خریداران دستاوردها یا تقویت پیوند میان صنعت، جامعه و دانشگاه و تکمیل چرخه تبدیل ایده به محصول را از دیگر اهداف این نمایشگاه خواند.

محمدی، بستر سازی برای تجاری سازی یافته های پژوهش و فناوری های توسعه یافته و فراهم سازی شرایط برای تولید علم و

هشتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان اصفهان از 22 تا 25 آذر در محل دائمی نمایشگاه های استان اصفهان و از 26 تا 29 آذردر ساختمان مرکزی دانشگاه اصفهان دایر است.

الکامپ هجدهم در غیاب بزرگان

Posted: 13 Dec 2012 10:28 AM PST



هجدهمین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) روز گذشته و درست زمانی که وزیر برکنار شده‌اش در مراسم تودیع و معارفه کلید وزارتخانه متبوعش را به علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی می‌سپارد، با حضور محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی کشور افتتاح شد.
نمایشگاهی که همیشه حاشیه‌هایش بر متن آن می‌چربد. امسال نیز مانند سال گذشته برگزاری آن به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نرسید و یک مجمع تازه وارد یعنی مجمع تشکل‌هاي فناوري اطلاعات به‌عنوان مجري اين نمايشگاه معرفی شد.
الکامپ 18 ساله همچون دوره‌های گذشته با مشکلات همیشگی همچون: بدقولی نمایشگاه بین‌المللی در خصوص مسائل ارزی- ریالی، ثبت نام و جانمایی شرکت‌ها در نمایشگاه و... قبل از برگزاری خود دست و پنجه نرم کرد. نمایشگاهی که زمانی قرار بود به جیتکس دوم منطقه تبدیل شود حالا به دلیل کشمکش‌های همیشگی بین صنف آی‌تی با کمرنگ شدن حضور شرکت‌های خصوصی هر سال با بی‌رونقی بیشتری همراه می‌شود.
کاهش صادرات آی سی تی
محمد نهاوندیان، ‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، در مراسم افتتاحیه الکامپ هجدهم با اشاره به کاهش صادرات حوزه آی سی تی گفت:‌ بر اساس آمارهای موجود سال گذشته 100 میلیون دلار صادرات ICT داشتیم اما اکنون براساس آمارهای اعلام شده در 6 ماه نخست سال‌جاری ما با کاهش صادرات روبه‌رو بوده‌ایم به طوری که طی این مدت تنها 50 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ICT کمترین وابستگی را به خارج از کشور دارد این عدم رشد با سایر مولفه‌هاي موجود همخوانی ندارد که باید دلایل آن آسیب شناسی شود تا به این نکته که چرا رشد صادرات بخش ICT با سایر اقلام غیرنفتی متوازن نبوده است، برسیم.
سرپرست سازمان توسعه تجارت در پایان بیان کرد: امیدواریم که برگزاری این نمایشگاه بتواند به ارائه یک چارچوب اساسی برای ارائه راهکارهایی در رابطه با توسعه ICT و صادرات آن به سایر کشورها بینجامد.
اخوان دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز از دیگر سخنرانان افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه الکامپ بود. وی در این مراسم با اشاره به درآمد دولت از طریق بخش آی سی تی کشور گفت: درآمد حاصل از ICT سالانه 3 هزار میلیارد تومان است، اما این عدد سهم دولت مي‌شود و از این درآمد فعالان این عرصه کاملا بی‌بهره هستند و با چنین اوضاعی نباید انتظار تغییر و تحول عمده داشته باشیم.
آزاده داننده، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه الکامپ هجدهم بود. وی با اشاره به مشکلات ارزی – ریالی الکامپ گفت: الکامپ نمی تواند رونق پیدا کند تا وقتی که مشکل ارزی – ریالی و قوانین و مقررات بازدارنده حل نشود. رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: عدم حضور دولتی‌ها در سالن خالی دولت الکترونیکی و محدودیت‌هايي که از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها تعریف شده از جمله مشکلاتی است که به صورت مستقیم بر رونق الکامپ تاثیرگذار است.

××‌ کاهش شرکت‌کننده، کاهش متراژ
در حالی که قبل از برگزاری هجدهمین دور از نمایشگاه الکامپ، در نشست خبری اعلام شد که این دور از نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی شرکت‌های فعال در بخش آی‌تی کشور همراه است، اما براساس گزارش‌های منتشر شده و نگاهی به لیست شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه می‌توان به حضور کمرنگ شرکت‌های قدیمی سخت‌افزاری این حوزه پی برد. براساس اظهارت برخی از فعالان بازار کامپیوتر مشکلات ارزی- ریالی، نوسانات بازار ارز، عدم شفافیت در نحوه برگزاری و... انگيزه‌هاي تجاري این گروه را براي حضور در الکامپ هجدهم ضعیف کرده است.
همچنین از نظر متراژ نیز الکامپ 18 ساله با کاهش فضا روبه رو است. این دور از نمایشگاه در فضایی بالغ بر 17 هزار مترمکعب برگزار می‌شود که در مقایسه با سال گذشته حدود 5 هزار مترمکعب کاهش داشته است. شرکت‌کنندگان این نمایشگاه تخصصی در حوزه کامپیوتر و الکترونیک را 298 شرکت خصوصی، 30 دستگاه دولتی تشکیل می‌دهند. همچنین الکامپ هجدهم در حالی نام بین‌المللی را به خود یدک می‌کشد که تنها 10 شرکت خارجی در آن حضور دارند.

×× بزرگان غایب
در حالی که سال گذشته و در غیاب بزرگان بخش خصوصی، دستگاه‌های دولتی توانسته بودند با برپایی نشست‌ها و همایش‌هایی در خصوص بالا بردن امنیت خصوصی کاربران در فضای اینترنت یا معرفی خدمات الکترونیکی سازمان‌ها دولتی کمکی به رونق این نمایشگاه تخصصی کنند امسال دولتی‌ها نیز سر ناسازگاری را با این نمایشگاه باز کردند.
چرا که قبل از برگزاری الکامپ هجده ساله خبرهایی مبنی بر عدم حضور این دستگاه‌ها در نمایشگاه شنیده شد و این در حالی بود که قبل از شروع به ثبت‌نام شرکت‌ها در هجدهمین دور از نمایشگاه الکامپ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوری در نامه‌ای تمامی دستگاه‌های دولتی را موظف کرد تا آخرین خدمات الکترونیکی خود را در این نمایشگاه ارائه کنند. اما گویا این اجبار در واپسین روزهای شروع نمایشگاه الکامپ به کاری غیرضروری برای این دستگاه‌ها تبدیل شده است.
علی رضی،‌ رییس امور توسعه دولت الکترونیک معاونت توسعه و مدیریت انسانی رییس‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها در خصوص انصراف بخش دولتی به حضور در این نمایشگاه می‌گوید: «ناهماهنگی و عدم پیگیری مناسب از سوی مجریان برگزاری نمایشگاه باعث این تصمیم‌گیری شده است. به‌رغم تشویق دستگاه‌های دولتی به حضور در نمایشگاه با رویکرد توسعه دولت الکترونیک و استقبال از فراخوان متاسفانه زمان از دست رفته و عملا فرصتی برای ادامه این موضوع وجود ندارد و به این ترتیب امسال سالنی برای موضوع دولت الکترونیک نخواهیم داشت.»
وی به بدقولی برگزارکنندگان این نمایشگاه اشاره می‌کند و مي‌افزاید: «برگزارکنندگان این نمایشگاه با بدقولی اطلاع‌رسانی دقیقی در خصوص سالن دستگاه‌های دولتی و ارائه امکانات لازم را در این زمینه به ما اعلام نکردند.»
به گفته وی، عدم وجود تجربه کافی مجری در برگزاری نمایشگاهی در این اندازه و وجود دغدغه‌های دیگر آنها مانند مشکل ارزی ریالی، موجب کم‌توجهی به این موضوع شده است. در مقابل این ادعا، اما برگزارکنندگان هجدهمین نمایشگاه الکامپ، دلیل انصراف دستگاه‌های دولتی برای حضور در این نمایشگاه را قرار گرفتن این گروه در کنار شرکت‌های بخش خصوصی و نداشتن یک سالن اختصاصی اعلام می‌کنند.

×× بازدید مجازی از نمایشگاه
از تحولات الکامپ هجدهم می‌توان به برپایی نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه فیزیکی اشاره کرد. در واقع هجدهمین نمایشگاه الکامپ 15 آذر ماه با الگوبرداری از نمایشگاه‌های خارجی به صورت مجازی افتتاح شد. علاقه‌مندان با مراجعه به سایت www.elecomponline.com می‌توانند تمامی محصولات ارائه شده توسط شرکت‌ها را بازدید کنند. در کنار این سایت نیز برگزارکنندگان این نمایشگاه از راه‌اندازی باشگاه مجازی الکامپ خبر داده بودند که با راه‌اندازی این باشگاه بازدیدکنندگان مي‌توانند با شرکت‌ها تبادل داشته و یک فضای دادوستد مجازی را فراهم کنند.
همچنین براساس توافقات انجام شده قرار است شبكه بازار در روزهاي برگزاري هجدهمين دور نمايشگاه، روزانه گزارشي 100 دقيقه‌اي به صورت زنده از رويدادها و فعاليت مشاركت‌كنندگان در اين نمايشگاه پخش كند. هجدهمین دور از نمایشگاه الکامپ 19 تا 22 آذرماه و از ساعت 9 تا 16 میزبان علاقه‌مندان به حوزه کامپیوتر خواهد بود.

اعلام مغایرت تراکنش‌های الکترونیکی به 29911

Posted: 13 Dec 2012 10:27 AM PST




بانک مرکزی از شهروندان خواست مغایرت حساب و تراکنش‌های الکترونیک را به شماره تلفن 29911 اعلام کنند.
بانک مرکزی اعلام کرد: تلفن گویای میز امداد شتاب آماده دریافت درخواست های رفع مغایرت هموطنان است.
‌با راه اندازی این مرکز تلفن، هموطنان گرامی می‌توانند در صورت بروز هرگونه مغایرت در حساب یا سایر تراکنش‌های الکترونیکی، علاوه بر مراجعه به بانک‌ها از طریق تماس با شماره 29911 نسبت به تکمیل فرم رفع مغایرت اقدام کنند و از خدمات این میز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل گوگل از برنامه‌هایش می‌گوید

Posted: 13 Dec 2012 10:27 AM PST



مدیرعامل گوگل چندان به مصاحبه علاقه‌ای ندارد و از زمانی که از ماه آوریل سال 2011 به عنوان مدیر عامل این شرکت فعالیتش را آغاز کرد، تنها دوبار با مجلات چاپی مصاحبه کرده است که آخرین آن با مجله فورچون بوده است. در این مصاحبه «لری پیج» درباره آینده جست‌وجو در اینترنت، برنامه‌هایش برای ادغام با موتورولا و چگونگی تغییر مدل مدیریتی او از زمان انتخاب شدن به‌عنوان مدیرعامل صحبت کرده است. به گزارش دنیای اقتصاد این مصاحبه را در اینجا می‌خوانید:

×× وقتی شما درباره کار بعدی‌تان فکر می‌کنید، بلافاصله برای انجام آن اقدام می‌کنید. چطور به این نتیجه می‌رسید که کار بعدی‌تان چیست؟
این موضوعی است که زیاد درباره آن فکر می‌کنیم. در واقع علم و دانش کاملی برای تصمیم‌گیری در این مورد وجود ندارد. به همین دلیل هم کمتر پیش می‌آید که بگویم چرا کاری را در گذشته انجام نداده‌ایم. تنها موضوعی که پایه همه تصمیم‌گیری‌های ماست این است که می‌خواهیم یک شرکت متفاوت باشیم و دوست داریم مردم از کار با محصولات و سرویس‌های ما لذت ببرند. ما دوست داریم کارمندان ما از کار در این شرکت راضی باشند. به طور کلی اما می‌خواهیم کارهایی را انجام دهیم تا نظر مردم جهان را جلب کرده و به آنها برای انجام کارهایشان کمک کند. به نظر من کارهای بزرگ زمانی اتفاق می‌افتند که تکنولوژی بتواند تاثیر زیادی در آنها داشته باشد.

×× یکی از اولین کارهایی که شما در زمان مدیرعامل گوگل انجام دادید، سازماندهی شرکت براساس گروه‌های محصولات بود. آیا شما از این تصمیم راضی هستید؟ آیا این به سریع‌تر شدن روند کاری شما کمک کرده است؟
مدل شخصیتی و کاری من به گونه‌ای است که هرگز راضی نمی‌شوم، اما به طور کلی از این تغییرات راضی هستم. به نظرم شرکت حالا به شکل متمرکزتری فعالیت می‌کند و این کمک بزرگی است. نمی‌توانم دقیقا بگویم چقدر این تغییرات به سرعت گرفتن کارهای ما کمک کرده است، اما خیلی از فعالیت‌های ما بهتر و دقیق‌تر شده‌اند.

×× جست‌وجوی اینترنتی امروزه تغییرات بزرگی کرده است و سرویس‌هایی مانندGoogle Now رایج شده‌اند. فکر می‌کنید جست‌وجوی اینترنتی حالا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و آیا تغییراتی که امروز شاهد آن هستیم از 5 یا 10 سال قبل پیش‌بینی شده بود؟
من درباره جست‌وجوی اینترنتی همان چیزی را می‌گویم که در گذشته بارها گفته‌ام؛ یک موتور جست‌وجوی کامل و پیشرفته واقعا باید هر چه را که کاربران نیاز دارد بشناسد و با نیازهای روز دنیا همراه باشد. ما سعی داریم با تحقیقات گسترده اطلاعات بیشتری از سرتاسر جهان به‌دست بیاوریم تا واقعا بتوانیم آنچه را که کاربران نیاز دارند، بشناسیم. به‌عنوان مثال ما هفت سال تمام برای سرویس نقشه کار و تحقیق کردیم تا بفهمیم دقیقا در خیابان‌ها چه اطلاعاتی وجود دارد. به همین دلیل شرکت ITA را خریدیم تا مطمئن شویم که اطلاعات بهتری را برای سفر در اختیار کاربران‌مان قرار می‌دهیم.

×× در حال حاضر شرکت‌هایی هستند که با مدل‌های تجاری متفاوت به وضوح با هم رقابت می‌کنند مانند Google، Apple و Amazon. نگاه شما به این رقابت چگونه است؟
من واقعا دوست ندارم به موضوع رقابت به این شکل نگاه کنم. همه شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به این خاطر بزرگ شده‌اند که کاری را عالی انجام می‌دهند. من دوست دارم کاربران انتخاب‌های متنوعی داشته باشند و خودشان از بین آنها انتخاب کنند.

×× با این اوصاف اپل هنوز یک شریک تجاری و البته یک رقیب است. شما و استیو جابز هم رابطه‌ای دوستانه داشتید.
بله معمولا اینطور بوده است. من تصور می‌کنم اگر همه سعی کنند با یکدیگر بیشتر کنار بیایند، کاربران به خاطر عملکرد دیگران، کمتر اذیت خواهند شد. ما تلاش می‌کنیم تا محصولات‌مان را تا جای ممکن به صورت گسترده در سرتاسر جهان عرضه کنیم. این فلسفه ماست. بعضی اوقات ما امکان این را داریم تا محصولات خود را به‌صورت گسترده عرضه کنیم و به رقابت با رقبایی همچون اپل بپردازیم و بعضی اوقات نیز این امکان از ما سلب می‌شود.

×× چرا گوگل هنوز تلفن نکسوس ساخت موتورولا را عرضه نکرده است و نظر شما درباره Samsung و LG چیست؟
این سوال کمی پیچیده است و من باید جواب کلی بدهم. به نظرم هنوز مدت زمان کافی از تصاحب موتورولا توسط ما نگذشته است. در حال حاضر بیشتر به این فکر می‌کنیم که چطور محصولاتی را تولید کنیم که علاوه بر کیفیت بالا قیمت مناسبی داشته و بتوانند نیازهای کاربران امروز را برآورده کنند. این همان ایده‌ای بود که برای آندروید داشتیم و در آن موفق هم شدیم.
در واقع تفکر ما برای تولید محصول و رقابت با شرکت‌های دیگر تغییرات زیادی کرده است. ما بیشتر به متفاوت بودن فکر می‌کنیم.

×× فکر می‌کنید تا چه زمانی به‌عنوان مدیرعامل گوگل باقی بمانید؟
نمی‌دانم. این غیر قابل پیش‌بینی است، اما آنقدر انگیزه دارم که گوگل را به شرکتی جالب‌تر و موثرتر تبدیل کنم که جهان را تحت تاثیر خودش قرار بدهد.

توصیه‌های وزارت بهداشت به کاربران کامپیوتر

Posted: 13 Dec 2012 10:22 AM PST




به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ˈفاطمه صادقیˈ افزود: 75 درصد کاربران رایانه به طور گاهگاهی دچار اختلالات اسکلتی عضلانی و دردهای ناحیه کمر ، گردن و شانه می شوند.
وی ادامه داد: 53 درصد کاربران رایانه از دردناک بودن و خشکی گردن و شانه رنج می برند که این اختلالات خوش خیم بوده و با انجام نرمش های مناسب تا حد زیادی بهبود می یابد.
صادقی تصریح کرد: یکی از شایعترین شکایت کاربران، ناراحتی کمر و گردن است که نشستن های طولانی مدت روی صندلی نامناسب که حمایت لازم را از کمر انجام نمی دهد، خم کردن و بلند کردن مداوم سر برای خواندن برگه ای که روی میز قرار دارد و خم کردن سر به عقب از علت های ناراحتی کمر و گردن است.
این کارشناس مرکز سلامت محیط و کار خاطرنشان کرد: عارضه دیگری که کاربران کامپیوتر را تهدید می کند ناراحتی های مربوط به دست در حین تایپ کردن است که توصیه می شود برای جلوگیری از این امر، اندازه کیبورد متناسب با دست کاربر باشد به طوری که انگشتان به راحتی روی آن حلقه بزنند و شکل آن به نحوی باشد که مچ دست روی آن قرار گیرد.
صادقی افزود: لازم است در همان سطح، صفحه کلید قرار گیرد و فضای کافی برای حرکت دادن Mouse وجود داشته باشد و همچنین سیم Mouse مانع حرکت دادن آن نشود، بهتر است برای حرکات کوچک از حرکت مچ استفاده کنند و آرنج روی استراحتگاه تکیه داشته باشد
وی یادآور شد: به منظور دستیابی به کنتراست لازم در تصویر و حذف موثر میدان های الکتریکی ، مغناطیسی و اشعه های آزار دهنده ناشی از لامپ تصویر ، بهتر است از ... محافظ استفاده شود.

شبکه‌ ملی‌ اطلاعات اینترنت را قطع می‌کند یا نه؟

Posted: 13 Dec 2012 10:21 AM PST



علی شمیرانی- بي‌‌هيچ تعارفي تقريبا تمام كساني كه نام شبكه ملي اطلاعات را مي‌شنوند آن را پروژه‌اي براي مسدودسازي اينترنت در ايران مي‌دانند. علت چنين ترادف معنايي در ذهن مردم نيز به نخستين روز معرفي اين طرح در كشور باز مي‌گردد. شبكه ملي اطلاعات كه نام قبلي‌اش اينترنت ملي بود از ابتدا گنگ و مبهم مطرح شد. در نتيجه مقاومت‌ها و مخالفت‌ها با آن نيز شروع شد.
تنها مدافع اين طرح مجري آن بود كه بازهم توضيحات نصف و نيمه چيزي از عطش و ابهام منتقدان و كاربران كم نمي‌كرد.
مقاومت‌ها در برابر اين پروژه ميلياردي زماني بيشتر شد كه اينترنت ملي با اسامي ديگري همچون اينترنت پاك و اينترنت حلال نيز معرفي شد. همين‌ها كافي بود تا ظن كاربران اينترنت را به يقين تبديل كند كه بله صورت مساله روشن شد، گويي قرار است بلايي سر اينترنت فعلي بيايد تا از ناپاكي در بيايد.
القاب جديد اينترنت ملي نگراني‌ها را نه تنها كم نكرد، بلكه افزايش نيز داد و كار را تا جايي برد كه مجري كلان طرح يعني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات رسما استفاده از كليه اسامي قبلي را منسوخ اعلام كرده و نام اين پروژه را شبكه ملي اطلاعات گذاشتند.

××‌ شبكه ملي اطلاعات به زبان ساده
شبکه‌‌ ملي اطلاعات در واقع متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی، مراکز داده‌ داخلی دولتی و غير دولتي و همچنين زيرساخت‌هاي نرم‌افزاری است که در سراسر کشور مستقر است. اين شبكه ظرفیت لازم برای «نگهداری و تبادل امن اطلاعات داخلی در کشور به منظور توسعه‌ خدمات الکترونیکي» و «دسترسي به اینترنت» از طريق بستر ارتباطي باند پهن‌ سراسری براي کاربران خانگی، کسب‌وکارها و دستگاه‌های اجرایی را فراهم می‌كند.
طبيعي است كه با برخي از توضيحاتي كه در بالا آمد شايد چيزي دستگيرتان نشده باشد. به هر تقدير اين توضيح نيمه فني شبكه ملي اطلاعات بود. اما براي روشن شدن موضوع به زبان ساده يك مثال كمك مي‌كند. اگر شما از تهران قصد سفر به اصفهان را داشته باشيد هيچ‌گاه از تهران به اروپا سپس جايي در كاليفرنياي آمريكا و از آنجا دور نمي‌زنيد و به سمت اصفهان راه نمي‌افتيد. اگر چنين كاري كنيد گذشته از صرف هزينه و زمان طولاني و استهلاك خودرو با مشكلات ديگر همچون احتمال دستبرد در طول مسير و خرابي راه‌ها نيز مواجه خواهيد شد.
اما اين درست اتفاقي است كه هم‌اكنون در فضاي مجازي ايران در حال وقوع است. يعني زماني‌كه شما در تهران به همكار كنار دست خود يك ايميل ارسال مي‌كنيد ايميل شما به سرورهايي در آمريكا رفته و سپس به سمت ايران بازگشته و به دست همكار شما مي‌رسد. در خصوص مطالعه متن بسياري از سايت‌هاي داخلي نيز اتفاق مشابهي رخ مي‌دهد.
شايد بگوييد خب اشكال اين كار كجاست اين اتفاق به قدري سريع رخ مي‌دهد كه اين تفاسيري كه در پي آمد اصلا احساس نمي‌شود. اما دست نگه داريد. واقعيت آن است كه سرعت تبادل اطلاعات در داخل كشور و از طريق شبكه ملي اطلاعات ده‌ها و بلكه صدها برابر بيشتر مي‌شود. در ثاني ذهن خود را تنها روي ارسال ايميل يا بازكردن يك سايت معطوف نكنيد. اين سرعت بالا را زماني با جسم و روحتان حس خواهيد كرد که در کنار قریب به 25 میلیون نفر سرگرم دانلود يك فايل صوتي، تصويري يا يك نرم‌افزار هستيد. اينجاست كه قدر سرعت گرانبها مي‌شود.
اما يادتان نرود موضوع در اين ميان فقط سرعت نبود، ما در مثال مذكور با مسائلي همچون استهلاك، هزينه (آن‌هم از نوع ارزي كه حالش روشن است)، احتمال دستبرد و خرابي‌هاي ميانه راه نيز مواجهيم.
به هر حال ما هم اکنون برای دسترسی به چیزی که در اتاق کناری ما قرار دارد مجبور به سیر در دور دنیا هستیم که در این میان امکان دستبرد یا کپی‌برداری از اطلاعات ما وجود دارد. این اطلاعات از جهات بی‌شمار دیگری نیز ذی‌قیمت محسوب شده و از سوی دیگر همواره امکان نفوذ به منابع داخلی کشور را نیز فراهم می‌آورد.
البته مواردی که گفته شد بخش کوچکی از سود حاصله از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بوده و انتقال ترافیک به داخل کشور سود زیادی را هم نصیب مصرف‌کننده، عرضه کننده خدمات اینترنتی، تولیدکنندگان محتوا و خدمات مبتنی بر وب می‌کند.

×× بقیه هم اینترنت ملی دارند؟
این پرسشی است که ذهن بسیاری از کاربران ایرانی را به خود مشغول کرده است. زمانی که حرف از شبکه ملی اطلاعات می‌شود بسیاری از نگاه‌ها به سمت چین و نحوه تعامل این کشور با اینترنت باز می‌گردد و گفته می‌شود شبکه ملی اطلاعات حتما از سیاست‌ها و اقدامات چینی‌ها الگو گرفته شده است.
بله چینی‌ها سیاست‌های بسیار گسترده و خاصی در مواجهه با دنیای مجازی دارند و برای خود نیز سبک خاصی در مدیریت اینترنت دارند، الگوی شبکه ملی اطلاعات ایران نیز البته هیچ شباهتی با آنچه در چین می‌گذرد ندارد.
اما در سایر کشورها چه می‌گذرد. آنچه ما در کشورمان با نام شبکه ملی اطلاعات می‌شناسیم در دنیا عناوین دیگری همچون شبکه ملی پهن‌باند (NBN) یا شبکه دولت الکترونیکی شناخته می‌شود که گذشته از تفاوت اسمی در عمل ساختار و عملکرد یکسانی با آنچه در ایران در حال وقوع است دارد.
در سال 1993 دولت كانادا طرحي را براي افزايش توسعه باند پهن و ميزان اتصال شهروندان پايه‌ريزي كرد. کره‌جنوبي در اواخر دهه 90 طراحي شبكه پهن باند را با سرعت 2 مگابایت بر ثانیه براي هر فرد آغاز كرد. دولت سوئد در سال 1999 سیاست توسعه شبكه هاي فيبر (باندپهن) را اجرایی كرد. دولت آلمان نیز در سال 1999 طرح « D21باند پهن» را براي حمايت و گسترش جامعه اطلاعاتي، به اجرا درآورد. دولت فرانسه نیز در سال 2001 راهبرد ملي با عنوان «پهن‌باند براي همه» را توسعه داد كه تمركز آن بر گسترش باند پهن در نواحي روستايي بود. انگلیس، هلند، استرالیا، هند، قطر و این اواخر عربستان سعودی نیز شبکه‌هایی مشابه دارند.
بد نیست بدانید امروزه کم نیستند سایت‌هایی در کشور آمریکا که دسترسی به آن سایت‌ها برای افراد خارج از این کشور غیر ممکن بوده و تنها بر بستر شبکه داخلی و برای آمریکایی‌های داخل کشور در دسترس است. بخش قابل توجهی‌ از اقدامات دولت‌ها در این خصوص مصون نگاه داشتن فضای مجازی و خدمات داخلی از حملات خارجی از یک‌سو و پایدار نگاه داشتن کل شبکه از سوی دیگر است.

××‌ اینترنت قطع می‌شود یا نه؟
همه اینها که گفته شد یک طرف، پرسش اصلی خوانندگان این مطلب که مهم‌ترین دغدغه ایشان نیز به شمار می‌رود همچنان باقی است. شاید شما هم به این نتیجه رسیده باشید که خب قبول شبکه ملی اطلاعات خوب است اما تکلیف اینترنت چه می‌شود، تعطیل می‌شود یا نه؟
اینترنت در کشور تاکنون به دلایل متعددی قطع شده است. از لنگر کشتی‌هایی که به طرز فوق‌العاده‌ای مستقیما روی فیبرنوری اتصال ایران افتاده و منجر به قطع آن می‌شد و اتفاق عجیب‌تر از آن، ...ه‌هایی که علاقه خاصی به طعم فیبرنوری مسیر ایران داشته و با جویدن و خوردن آن اینترنت را قطع می‌کردند تا بیل‌های مکانیکی پیمانکاران وزارت راه و شهرداری‌ها که بدون توجه به حریم فیبرنوری و در هنگام عملیات عمرانی فیبرنوری را قطع می‌کردند، همه از جمله دلایل فنی قطع اینترنت کشور به شمار می‌روند.
قطعا شما هم خبر اخیر بسیاری از رسانه‌ها به نقل از معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را شنیدید که قول قطعی داد که اینترنت ایران دیگر هرگز قطع نخواهد شد. بسیاری از روزنامه‌ها که کمتر با مقوله اطلاعات و فناوری اطلاعات آشنا بودند مشتاقانه این موضوع را با آب و تاب و تیترهای درشت منعکس کردند و بسیاری از مردم نیز آن روز روزنامه‌های مذکور را خ...د تا ببینند داستان از چه قرار است.
موضوع ساده و پنهان در سخنان این مقام مسوول و البته زیرک، آن است که قطع اینترنت از نظر فنی دیگر غیرممکن است، چرا که مثلا مسیرهای جایگزین و موازی زیادی پیش‌بینی و فراهم شده که در صورت قطع یک مسیر، بلافاصله مسیر دیگری فعال شده و این موضوع مانع قطع کامل یا افت محسوس اینترنت در ایران می‌شود.
اما واقعیت آن است که اینترنت در ایران تنها به علت مسائل فنی دچار قطعی و اختلال نشده و مسائل غیر فنی نیز در آن دخیل بوده و هست. از این رو باید گفت شبکه ملی اطلاعات لزوما منجر به قطعی یا با هدف قطع کردن اینترنت طراحی نشده و ارتباط مستقیمی با این مقوله ندارد.
شبکه ملی اطلاعات باشد یا نباشد در زمان مقتضی و در صورت لزوم و صلاحدید اینترنت به دلایل فنی یا غیرفنی با قطعی یا اختلال مواجه خواهد شد.

منبع : دنیای اقتصاد

آبهای فوق العاده سرد

Posted: 13 Dec 2012 08:38 AM PST

دو نوع آب جدید کشف شده است، که به نظر می رسد بدون وجود آنها زندگی ادامه
نخواهد یافت. اگر فکرمی کنید شار هوا در محیط زندگی شما بالاست، تصور
نمایید که زندگی در گودال ماریان، یعنی یازده کیلومتر زیر سطح اقیانوس آرام
و عمیق ترین نقطه روی کره زین، چگونه است. چنین محیطی دنیای سکوت و تاریی
بی انتهاست و فشار در حد خرد کننده هزار اتمسفر است. این مقدار برابر با
فشاری است که سونی از آب دریا به وزن ده هزار تن بر هر متر مربع از کف
درزیا وارد می سازد.

مسلما در چنین اوضاعی زندگی بسیار دشوار است،
تا حدی که برخی از فیزیکدانان معتقدند حفظ ترکیب آب نیز در چنین اوضاعی
مشکل است. دانشمندان اظهار می دارند که اگر بتوان آب را تحت چنینی فشاری
قرار داد، و آن را در ین سرد شدن تا چندین درجه زیر نقطه انجماد به حالت
مایع نگاه دات، آب به دو نوع مایع کاملا مجزا از یکدیگر تبدیل خواهد شد.
یکی از این مایعات در حدود 20 درصد چگالتر از آب معمولی است و چگالی دیگری
در مقایسه با آب معمولی، 10 درصد کمتر است. در چنین وضعیت غیزر معمولی به
جای یک نوع آب، دو نوع آب خواهمی داشت.

آب، مایع بیار عجیبی است و
برخلاف بیشتر مایعات پس از انجماد حجم آن افزایش می یاید که این حالت اصلی
شناور ماندن کوههای یخی روی آب و یا ترکیدن لوله های یخ زده است. عجیب تر
آنکه آب قبل از آنکه به نقطه انجماد برسد شروع به ازدیاد حجم می کند و در
دمای چهار درجه سانتیگراد که هنوز مایع بشمار می رود چگالتر از یخ است. اگر
آب فاقد این خوصیات خارق العاده بود، زندگی روی کره زمین به صورت فعلی
امکان پذیر نبود. ولی آیا واقعا دو نوع آب کاملا متفاوت نمی توانند وجود
داشته باشند؟
خاصیت دوگانه آب

علت
انکه در میان تمامی مایعات، آب به دلیل داشتن خاصیت دو گانه، منحصر به فرد
ات، چسبندگی غیر معمول مولکولهای آن است. در تمامی مایعات مولکولها یکدیگر
را جذب می نمایند، ولی مولکولهای آب این عمل را با روش مخصوص به خود- یعنی
یا با ایجاد پیوندهای هیدروژنی که از ساری پیوندهای شیمیایی ده بار ضعیفتر
است- انجام می دهند. اینپیوندهای هیدروژنی موجب میشوند که هر مولکول آب به
وسیله چهار مولکول دیگر در گوشه های یک چهار وجهی احاطه شوند. این امر
منجر به ایجاد فضای خالی زیادی در بین مولکولها می گردد که علت اصلی ساختار
باز یخ که ساختمان چهار وجهی محکمی است در همین امر نهفته است. در حالت
مایع، مولکولها می توانند وارد این فضاهای آزاد و باز بشود و به همین علت
است که آب مایع چگالتر از یخ است.

بنابراین در آب بین ساختار چهار
وجهی که پیوندهای هیدروژنی سست ایجاد می کند، با ساختار چگالتر که از تراکم
مولکولی بالایی برخوردار است، همواره کشش وجود دارد. چنین وضعیتی این
امکان را فراهم می سازد که بر اثر تغییر دما و فشار، بسته به غالب بودن یکی
از ای دو عامل، ساختار آب از نوعی به نوع ئدیگر تبدیل شود. مدتها چنین
تصور می شد که چگالی حداکثر در چهار درجه سانتیگراد، ممکن است نشانه ای از
این تبدیل تدریجی باشد. فیزیکدانان اظهار می دارند که ممکن است در وضعیتهای
حادتر این تغییر و تبدیل، ناگهانی صورت گیرد. حال اگر دو نوع آب وجود
داشته باشد، چرا قبلا مشاهده نشده اند؟ پاسخ آن ات که پیش بینی می گردد که
این ماهیت دو گانه آب تنها در آبهای فوق العاده سرد، یعنی آبهایی که حتی در
درجات کمتر از نقطه انجماد نیز مایع باقی می مانند، آشکار می گردد. اصولا
یخ در دماهایی تشکیل میشود که مولکولها بتوانند به شکل یک شبکه منظم در
کنار یکدیگر قرار بگیرند. این امر هنگامی امکان پذیر است فراروندی تحت
عنوان "هسته سازی" تحت تاثیر یک عامل دیگر- مانند تجمع اتفاقی برخی از
مولکولهای آب ب دور یدیگر به شکل بلور- فعال شود. این مجتمع مولکولی بعدها
به عنموان هسته فراروند انجماد عمل می نماید ولی از مواد آلاینده مانند
ذرات گرد و خاک را که می توانند به عنوان هسته عمل نمایند از محیط خارج
سازیم، می توان عمل انجماد را متوقف نموده و به مایع فوق العاده سرد دست
یافت.
در عمل برای رسیدن به چنین آبی، محدودیت وجود دارد تا کنون هیچکس
نتوانسته است آب را در شرایط جوی، تا حد کمتر از 38 درجه سانتیگراد زیر
صفر سرد نماید. این امر که نشان می دهد کمی پایین تر از این حد ارتفاقات
جالبی رخ می دهد و به نظر می رسد که آب رفتار عجیبی از خود ظاهر می سازد.

در
سال 1976 دو فیزیکدان به نامهای آستین آنجل و رابین اسپیدی شواهدی یافتند
دال بر آنکه آبهای فوق العاده سرد در دماهایی کمی پایین تر از حد فوق سرد
"بسیار حساس" میشوند. آنها چنین حدس زدند که در دمای 45 درجه سانتیگراد زیر
صفر، ظرفیت حرارتی آب- قدار حرارت لازم برای افزایش دما به میزان یک درجه
سانتیگراد- به طور نامحدودی افزایش می یابد. سایر خصوصیات و مشخصات آب نیز
رفتارهای عجیبی از خود نشان می دهند.
اما علت این پدیده چیست؟

اسپیدی
در سال 1982 ادعا کرد که حد نهایی فوق سرمای آب را کرانی موسوم به خط
"اسپینودال"- که این رفتار عجیب در آن محدوده قابل پیش بینی است- تعیین می
کند. والی در سال 1992 فیزیکددان دیگری به نام استنلی به توضیح دیگری دست
یافتند. آنها ادعا کردند که ممکن است آب فوق العاده سرد هم به صورت یک مایع
با چگالی بالا و هم به صورت مایعی با چگالی کم وجود داشته باشد. آنها
همچنین ابراز دذاشتند که خط جدا کننده این دو نوع مایع- یعنی دما و فشاری
که تحت ْآنها آب از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شود- ممکن است در 50- درجه
سانتیگراد و فشار هزار اتمسفر باشد که به آن نقطه بحرانی می گویند و در آن
نقطه دو نوع آب را نمی توان از هم تفکیک نمود.
نقطه بحرانی

در
نقطه بحرانی برخی از خواص ماده مانند ظرفیت حرارتی نامحدود میشود، ولی این
امر بهطور ناگهانی اتفاق نمی افتد. نقطه بحرانی مانند قله اورست که به
وسیله کوههای کم ارتفاع تری احاطه شده و رشته کوه هیمالیا را از حالت
یکنواختی خارج ساخته است، حالت یکنواختی خواص آب را از لحاظ طیف وسیع فشار ئ
درجه حرارت مختل ساخته است. استنلی معتقد است که در نزدیکی نقطه بحرانی
همه چیز باید عظیم باشد. اگر قرار است یکی از خواص در دمای 50- درجه
سانتیگراد به صورت نامحدود در آید، باید در دمای 20- درجه سانتیگراد یا حتی
دمای اتاق، رقم بسیار بزرگی ر به خود اختصاص دهد. بنابراین چنانچه یک نقطه
بحرانی مرز مایع- مایع- حتی در فشارهای بسیار بالا- وجود داشته باشد، در
دمای 45- درجه سانتیگراد و فشار جو می تواند عامل ایجاد حالتهای غیر عادی
آب فوق العاده سرد باشد و حتی می تواند توضیحی برای علت برخی از خواص خارق
العاده آب در وضعیت معمولی باشد. به عنوان مثال، وجود حداکثر چگالی در دمای
4 درجه سانتیگراد ممکن است بع علت رقابت و تقابل آبهای با چگالی بالا و
چگالی کم در درجلات حرارت پایین تر و فشارهای بیشتر باشد. این نظره بسیار
جالب است، ولی چنانچه این دو نوع آب تنها در دمای زیر 38- درجه سانتیگراد
وجد داشته باشند، عملا هیچکس نمی تواند از طریق تجربه و آزمایش به آنها دست
یابد، زیرا در چنین دمایی نمی توان مانع از انجماد آب شد. به همین دلیل
محققین به جای آب روی به سوی یخ آوردند.
نوع یخها

گر
چه نمی توان آب را در 38- درجه سانتیگراد به صورت مایع نگاه داشت، اما می
توان آن را آنقدر سرد نمود تا به یخ بی شکل (آمورف) شیشه ای- آب مایعی که
مولکولهای آن در اثر سرمای زیاد از حرکت باز ایستاده اند- تبدیل شود. درست
مانند سیلیسیم که هم می تو.اند به شکل بلورهای نامنظم کوارتز و هم به حالت
شیشه بی شکل و بی نظم، مانند شیشه های پنجره وجود داشته باشد. به منظور
تولید یخ نامنظم می توان آب را به سرعت- با سرعت یک میلیون درجه در ثاینه-
سرد نمود و یا آنکه در درجه حرارت -196 درجه سانتیگراد بلور یخ را تا ده
هزار التمسفرز تحت فشار قرار داد. به نظر می رسد که استفاده از روش افزایش
فشار منجر به تولید یخ بی شکل با چگالی بالا و استفاده از روش برودت سریع
منجر به ایجاد یخ بی شکل با گالی کم می گردد.
بنابراین دو نوع یخ شیشه
ای وجود دارد که چگالی یکی از آنها بیشتر از دیگری است. اینک این تصور پیش
می آید که شاید این یخهای شیشه ای همان دو نوع آب فوق العاده سرد باشند.
یکی
از روشهای فهم این مطلب ذوب این یخهاست تا مولکولهای آن بتوانند مجددا
حرکت نمایند و آنگاه مایع تولید شده را بتوان مورد بررسی قرار داد. ولی این
روش مانع دیگری را بر ر راه ما قرار می دهد و آن این است که یخ در حدود
120- درجه سانتیگراد ذوب میشود که بسیار پایین تر از نقطه انجماد آب است،
بنابراین به محض آنکه ذوب شود، مجددا منجمد شده و به شکل یخ معمولی در می
آید و نمی توان مایع حاصل از ذوب یخ اولیه را مشاهده نمود.
خط جدا کننده
استانلی
و فیزیکدانی ژاپنی به نام می شی ما فرضیه ای ارائه کردند مبنی بر تهیه
نقشه توپوگرافی "سطح پتانسیل گیبز" برای آب در ناحیه فوق العاده سرد ارائه
کردند. این یک سطح شیبدار ریاضی ات که منعکس کننده رابطه این دما، فشار و
چگالی آب است. شکستگیهای نوک تیز در این سطح، نشاندهنده مرحله تبادلی و حد
واسط بین حالات مختلف است. به منظور تهیه این نقشه، محققین کار خود را با
قطرات کوچک "یخ چهار"- به شکل بلوری پر فشار یخ است- شروع کردند. سپس با
اعمال تغییرات فشار، این بلورها را ذوب نمودند. تغییرات دمای نمونه مورد
آزمایش مسیری را روی سطح مشخص کرد. استانلی اظهار داشت کاری که ما انجام
دادیم این بود که نمونه را تحت فشار قرار دادیم و دمای آن را اندازه گیری
کردیم.
با استفاده از اینروش استنلی و میشی ما سطح پتانسیل گیبز را
بررسی کردند . در محل خط جدا کننده ای که حدس مس زدند هر دو نوع آب فوق
العاده سرد می توانمند به ور همزمان وجود داشته باشند، یک شکستگی آشکار
یافتند که نشانه قطعی مرحلبه حد واسط یا تبادلی است. آنها نتوانستند هیچیک
از مایعات را علنا مشاهده نمیاند ولی تاثیرات ْآنها را بر سطح گیبز مشاهده
کردند. البته شما نباید نگران باشید که در هنگام استحمام، ناگهان چند نوع
آب از هم تفکیک شوند یا هنگام نوشیدن آب امکان انتخاب چند نوع آب را داشته
باشید. بر طبق اظهارات استنلی ممکن است که آب بر چند نوع داشته باشد ولی ما
هرگز نمی توانیم آنها مشاده نماییم.

ساعت های فوق العاده عجیب /تصویر

Posted: 13 Dec 2012 08:37 AM PST



































یک زایمان فوق العاده عجیب

Posted: 13 Dec 2012 08:36 AM PST












عکسهای دیدنی و فوق العاده از وحشتناکترین شهربازی دنیا

Posted: 13 Dec 2012 08:34 AM PST






برای دیدن سایز اصلی < اینجا کلیک کنید.











شوخی فوق العاده عجیب و باور نکردنی مردی با همسرش+عکس متحرک

Posted: 13 Dec 2012 08:33 AM PST

شوخی
فجیع و عجیب یک مرد با زنش هنگامی که خواب بود!/همسر این آقا خوابیده بود
که ناگهان…! به همسر این آقا نگاه کنید که چگونه شوکه شده است!










ابوالفضل پورعرب؛ سرطان با چهره‌ات چه کرد؟!+عکس

Posted: 13 Dec 2012 08:10 AM PST


ابوالفضل
پورعرب که به دلیل بیماری سرطان مدتها خانه نشین بوده است، پس از ماه ها
در مراسم تجمع هنرمندان برای محکومیت اهانت به پیامبر اسلام(ص) در برابر
دوربین رسانه ها قرار گرفت.











پای اولین درد دل حزن انگیز ابوالفضل پورعرب پس از بهبودی

Posted: 13 Dec 2012 08:09 AM PST

باشگاه خبرنگاران جوان:
دل پردردی دارد! و کوله باری از گلایه! وقتی با سوز و گداز حرف می زند باور
نمی کنی کە این آقا همان هنرمند جوان دهه ۷۰ سینمای ایران است کە نامش بر
سر زبان ها بود، همان تازه داماد فیلم «عروس»، فرمانده فیلم های مردی از
جنس بلور و مردی شبیه باران، عادل فیلم «نرگس» و… ابوالفضل
پورعرب طی سال ها فعالیت در سینما بە نقش های مختلف جان بخشید و در ذهن ها
ماندگار شد. او بە سبب بیماری بسیار ضعیف شده است اما «پورعرب» هم چنان
برای ما «پورعرب» است؛ همان ...استار دهه ۷۰ با کوله باری از تجربه.
وقتی مشغول بازی در فیلم تلویزیونی «جاودانگی» در بجنورد بود با او تماس
می گیرم تا بە دیدارش بروم اما چون لوکیشن ضبط فیلم داخل زندان بود، اجازه
ورودم بە آن جا داده نشد، بنابراین قرار این دیدار را بە پایان بازی اش
موکول کردم.

عصر روز پایانی بازی اش در باباامان بجنورد بە همراه چند نفر از همکاران
با او دیدار کردیم و زمینه این گفت و گو هم برایم فراهم شد. آن قدر مهربان
و صمیمی بود کە از هر بابی سخن گفتیم. گفت و گوی خراسان را با این بازیگر
با تجربه سینما و تلویزیون در ادامه می خوانید.


در آغاز این گفت و گو می خواهم از حال و هوای «ابوالفضل پورعرب» دهه ۷۰ کە ستاره سینمای ایران بود بپرسم.

** حال عمومی ام بد نیست، اما هنوز ناخوش احوالم و
اگر بازی در فیلم «جاودانگی» را پذیرفتم فقط بە دلیل دوستی دیرینه ام با
«محسن توکلی» کارگردان فیلم است. این نکته را هم بگویم کە در مجموع فضای
کلی هنر و سینما خوشایند نیست. در دیداری کە وزیر ارشاد با صنوف مختلف
داشت، مشکلات را مطرح کردیم. ضمن این کە معتقدم انحلال خانه سینما یکی از
بهترین کارهایی است کە وزارت ارشاد انجام داد.

یعنی از انحلال خانه سینما رضایت دارید؟

** بله، بە هر صورت فضای خوبی نداشت. هر کس کە می
خواست وارد سینما شود از کانال خیابان انتخاب می شد نه خانه سینما! انجمن
بازیگران آن ها را انتخاب نمی کردند، اکنون ۵ سال است کە عضو خانه سینمای
سابق نیستم. در کل فضا و بازی در سینما سخت شده است.

چه طور شد در دهه ۷۰ کە ورود بە عرصه بازیگری مشکل بود و بە راحتی نمی شد ستاره شد بە ستاره سینمای ایران تبدیل شدید؟

** هیچ وقت فکر نمی کنم ستاره سینما شدم، چون سینما
ستاره ای ندارد؛ در واقع سینما هیچ ارزشی ندارد کە ستاره ای داشته باشد.
جایی کە بە راحتی خیلی ها پول می دهند و در آن بازی می کنند یا آن شخصی کە
بدون گذراندن دوره بازیگری و تحصیل در این رشته بازی می کند. بە بازیگرانی
کە در این رشته تحصیل کرده و تئاتر خوانده اند کار نمی دهند. بنابراین بازی
در سینما عشق و انگیزه ای ندارد و خیلی خوشحالم کە در آن کمتر حضور دارم.

پس خودتان چگونه وارد سینما شدید؟

** من در این رشته تحصیل کردم و در تئاتر بازی می
کردم. روزی آقای «بهروز افخمی» بە تئاتر شهر آمد و من را برای بازی در فیلم
«عروس» انتخاب کرد. البته آن مقطع تصور می کرد من بە هیچ عنوان سینما را
نمی شناسم البته من برای بازی خودم سخن نمی گویم بلکه راجع بە آدم هایی
صحبت می کنم کە خیلی بە گردن این سینما حق دارند.

به طور مثال چه کسانی؟

** آدم هایی کە سوخته اند و دیگر در سینما نیستند.
خیلی ها زحمت کشیده اند و دیگر نیستند. من، «اکبر عبدی» و «خسرو شکیبایی» و
امثال این دوستان سال ها نقش اصلی را در فیلم ها بازی کردیم. متأسفانه عده
ای دیگر در سینما نیستند، داستان این است کە عده ای در این رشته تحصیل
کرده اند و اکنون دارند آواز می خوانند! نمی دانم یعنی چه. خیلی بد است کە
ما در این شرایط هستیم.

در دهه ۷۰ چهره ای محبوب و مشهور
بودید. داشتم بە این فکر می کردم کە شاید برخی اتفاق ها در زندگی یک هنرمند
سبب می شود کە از مسیر اصلی اش دور شود، چون در برنامه «هفت» گفتید کە
درگذشت خواهرتان شوکی بە شما وارد کرد و وقفه ای طولانی در فعالیت شما
ایجاد کرد.

** من وقتی بازی در فیلم «قرمز» را نپذیرفتم بە «فریدون
جیرانی» برخورد و ۵ سال دربارهٔ ام مطلبی در هفته نامه خودش منتشر نکرد،
اما کناره گیری ام ربطی بە حاشیه ندارد. من مبتلا بە سرطان ریه شدم. سال ها
پیش کە در فیلم «بهشت پنهان» در پاریس بازی می کردم ضربه ای بە من خورد کە
۲ روز در بیمارستان بستری بودم و بعد از پایان فیلم بە تهران آمدم و
بیماری ام را پیگیری نکردم تا این کە در مجموعه «وضعیت سفید» حالم بد شد و
۱۱ روز در کما بودم و جراحی داشتم. این نکته را هم بگویم کە ...استار
نبودم کە کناره گیری کنم.


قبول دارید کە عده ای بە عشق «ابوالفضل پورعرب» بە سینما می رفتند و عکس شما روی جلد مجله ها و بیلبورد بر فروش گیشه تأثیر داشت؟

** من خودم را باور نداشتم، چون هیچ زمان خودم را
درگیر این مسائل در زندگی ام نکردم و نخواستم مغرور شوم. وقتی انسانی تغییر
می کند، علامت خطری است و باید خیلی از لحاظ آسیب های اجتماعی مراقب خود
باشد. در هر حرفه ای این مشکلات وجود دارد، مهم این است کە وقتی انسان کار
می کند، رفتاری معقولانه و انسانی داشته باشد. من درگیر شهرت نبودم. چندین
مرتبه در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ شدم، اما بە من جایزه
ندادند! و بعد از ۷ سال کە نامزد بازیگری در جشنواره شدم بە من جایزه
دادند. معتقدم هنرمندان باید مراقب شخصیت خود باشند تا آسیب نبینند و این
سینما چیزی ندارد کە انسان بخواهد در آن کار کند.

چرا اکنون هر پیشنهادی کە برای بازی بە شما می شود می پذیرید؟

** رابطه دوستانه ای با «محسن توکلی» کارگردان فیلم
«جاودانگی» داشتم و سبب شد در آن بازی کنم. کارگردان گفت می خواهم امضای تو
پای فیلمم باشد هم چنین تولید یک فیلم سینمایی ۲ ماه طول می کشد و من بە
دلیل بیماری و ناتوانی ام نمی توانم کار کنم. البته کیفیت فیلم های سینمایی
هم پایین آمده است، ما بە واقع داریم بە بیراهه می رویم.

با بازی در فیلم «عروس» بەروز افخمی بە شهرت رسیدید و در جشنواره فیلم فجر از بازی تان تجلیل شد. نظرتان دربارهٔ آن چیست؟

** فیلم نامه ای نوشته می شود و ما بازی می کنیم،
وقتی فیلمی اکران می شود برخورد مردم برایم اهمیت دارد و با همه مسائل
موجود چه خوب و چه بد برای نقش زحمت می کشم و نمی توانم بگویم کە برای
ارائه نقش انرژی نمی گذارم. همان گونه کە اشاره کردم در تئاتر شهر مشغول
بازی در نمایش «حاکم یک شبه» بودم کە هم بازی هایم «مصطفی کاری»، «مجید
مظفری» و «جهانگیر الماسی» بودند کە بە انتخاب «بهروز افخمی»، داماد فیلم
«عروس» شدم.

بازی قابل تحسین تان در فیلم «مردی شبیه باران» سیمرغ
بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر را برایتان بە ارمغان آورد و این تنها
سیمرغی بود کە گرفتید. هنگام دریافت این جایزه چه احساسی داشتید؟

** هنوز هم سیمرغم را دارم. وقتی بعد از ۷ سال در
جشنواره فیلم فجر بە من جایزه دادند و پرسیدند چه احساسی داری گفتم خیلی
وزنش سنگین بود! جوایز بسیاری گرفته ام. جایزه تأثیری در روند کاری ام
نداشت. وقتی کە کار می کنم نمی توانم کم بگذارم، مردم برایم اهمیت دارند.




دستمزدی کە از بازیگری می گیرید راضی کننده است؟

** اکنون ۳ برابر آن دوران دستمزد دریافت می کنم. شعرهایم هم قرار است بە زودی چاپ شود.

نسل جدید ...استارهای سینمای ایران را چگونه می بینید؟ آیا توان جذب تماشاچی بە سینما را دارند و فروش گیشه را تضمین می کنند؟

** هر دوره ای جوان خودش را دارد. اکنون بە طور مثال
«محمد رضا گلزار» مطرح شده است و خیلی خوب هم بازی می کند و عده ای علاقه
مند دارد. مسلما عده ای بە خاطر عکس روی جلد او بە سینما می روند. آن موقع
کە جوان بودم تصور نمی کردم کە مردم بە خاطر من بە سینما می روند اما اکنون
کە ۵۰ ساله شده ام با زمینه فکری و مطالعاتی بیشتری کار می کنم.

اگر سخنی در پایان باقی مانده است بفرمایید.

** من فیلم نامه «طلاق» را نوشته ام کە برگرداننده
فیلم «عروس» است و اگر «بهروز افخمی» نسازد خودم فیلم را خواهم ساخت. با
«نیکی کریمی» هم دربارهٔ این فیلم مذاکراتی کرده ام. هم چنین صحبت هایی با
«ضیاء هاشمی» کرده ام و «نیکی کریمی» پیشنهاد داد کە بە طور مشترک سرمایه
گذار فیلم باشیم .صدا و سیمای خراسان شمالی هم پیشنهاد ساخت فیلم و مستندی
دربارهٔ این استان داده است کە امیدوارم بتوانم با آن ها همکاری کنم.

تصاویر قدرت آرایش بر تغییر چهره این زنان زشت

Posted: 13 Dec 2012 08:04 AM PST











































































شرط بندی با مرگ: یک پرس ماهی لذیذ، اما کشنده تر از سیانور

Posted: 13 Dec 2012 07:59 AM PST







[right]
[right]احتمالا تا کنون داستان های زیادی از میزان مرگبار بودن سیانور شنیده اید و در فیلم ها هم استفاده از آن توسط جاسوسان را تماشا کرده اید. اما نظرتان درباره این خوراک ماهی لذیذ ژاپنی چیست؟

fugu
خوشمزه ژاپنی، یا همان بادکنک ماهی (blowfish) چنان سمی و زهرآگین است که
کوچک ترین اشتباهی در آماده سازی آن می تواند مرگبار باشد‫.‬ به همین دلیل
فرمانداری توکیو برای امنیت بیشتر شهروندان، مدت مدیدی است که تنها به
سرآشپزهای کاملا ماهر و دوره دیده که گواهی های لازم را کسب کنند، اجازه
طبخ این ماهی را می دهد.‬

‎آشپزهای خبره ای که این ماهی را آماده و
سرو می کنند، معمولا از چاقوهای بسیار تیز مخصوصی که توسط آهنگران محلی
آماده شده، استفاده می کنند‫.‬ این سرآشپزها حتی بعد از ۶۰ سال تجربه، هنوز
Fugu را با دقت و احتیاط فراوان پاک و آماده طبخ می کنند‫.‬

‎فوگو
یکی از غذاهای گرانقیمت و پرطرفدار در ژاپن است و معمولا تنها در بهترین
رستوران ها سرو می شود‫.‬ قیمت هر پرس این ماهی از ۱۲۰ دلار شروع شده و
بسته به شهرت رستوران، مقدار و کیفیت غذا، بالاتر هم می رود. یکی از دلایل
گرانی، این است که مردم ترجیح می دهند این غذای لذیذ را در مکان هایی
بخورند که کاملا به سرآشپز آن اطمینان دارند.

این رستوران ها
معمولا بادکنک ماهی را به صورت زنده در آکواریوم هایی در دید مشتریان نگه
داری می کنند. سرآشپز ابتدا شکم ماهی را خالی کرده و سپس سر آن را برای
بیرون آوردن مغز و چشم ها، می شکافد. تخمدان این ماهی سمی ترین بخش بدنش
است. البته کبد و روده ها هم می توانند کشنده باشند. آشپزهای ژاپنی می
گویند که این ماهی می تواند ۲۰۰ برابر کشنده تر از سیانور باشد.

تترو دوتوکسین سمی
است که بسیار سریع و قهرآمیز کار خود را انجام می دهد. ابتدا اطراف دهان
کرخ می شود، سپس فرد فلج شده و در انتها می میرد. و متاسفانه قربانی تا
پایان کار، کاملا هوشیار است و بدتر اینکه هیچ پادزهری هم برای این سم وجود
ندارد.

این مساله به حدی جدی است که در تمامی رستوران ها، اعضای
سمی این ماهی را درون ظرف های قفل دار حبس کرده و پس از انتقال به بازار
ماهی اصلی توکیو، آنها را می سوزانند. حتی هنوز بسیاری از سرآشپزهای مسن و
ماهر ژاپنی به این اسطوره اعتقاد دارند که یک آشپز، برای حفظ افتخار و
آبروی خود، در صورت مرگ مشتری باید با چاقوی مخصوص آشپزخانه اش، خودکشی
کند.

خب، نظر شما درباره این کشنده خوشمزه چیست؟ دور میز شام، مقابله با این ماهی لذیذ را ترجیح می دهید یا سرگرم شدن با بازی رولت روسی؟!

[/right][/right]

منتظر یک اتفاق فوق العاده عجیب در 16 خرداد باشید!! + عکس

Posted: 13 Dec 2012 07:55 AM PST


بالاخره
پس از مدتها شرکت پپسی توانست طرح تبلیغاتی خود برای تاباندن لوگوی پپسی
بر روی کره ماه که با مخالفت سازمان محیط زیست ملل متحد یو.اِن.ئی.پی مواجه
بود را به مرحله ی اجرا برساند. بر اساس این برنامه اولین پروژه ی آزمایشی
تابش نور بر سطح کره ی ماه در تاریخ 5 ژوئن 2012 (16 خرداد 91) در منطقه
خاورمیانه که شرایط مناسب تری را برای انجام این کار دارا میباشد انجام
خواهد شد.
زمان دقیق این پدیده غیرطبیعی و جالب شامگاه شانزدهم خرداد
91 به وقت ایران در ساعت 23:30 دقیقه است که در سرتاسر ایران نیز به صورت
کامل قابل رویت خواهد بود بطوریکه مدت تابش احتمالا تنها حدود 15 دقیقه به
طول خواهد انجامید.




در
صورت موفقیت کامل پروژه، این طرح تبلیغاتی به صورت رسمی در نقاط دیگر جهان
توسط شرکت پپسی و احتمالا دیگر غول های عرصه ی تجارت جهانی اجرا خواهد شد.

فوق العاده ترین و عجیب ترین تبلیغ جهان

Posted: 13 Dec 2012 07:54 AM PST

یک شرکت برای تبلیغ شیشه های ضد گلوله اش 3میلیون دلار رو تو شیشه گذاشته و این شیـشه رو در یکی از ایستگاه های اتوبوس نصب کرده است



دوستان ، راهی به نظر شما برای باز کردن این امنیت هست؟؟؟

دوچرخه ای فوق العاده عجیب/عکس

Posted: 13 Dec 2012 07:53 AM PST
















جام علمی؛ هدف از طراحي اين دوچرخه ، ساخت نمونه‌اي ساده‌تر در مقايسه با
دوچرخه هاي موجود است كه با حذف زنجير چرخ و ديگر قطعات پيچيده علاوه بر
كاهش وزن، باعث تسهيل حركت در جهات مختلف مي‌شود.

اين دوچرخه مفهومي در نگاه اول ظاهري شبيه تك چرخ‌ها دارد، اما ارتباط بين چرخ جلو و عقب از طريق بدنه فولادي سبك وزن فراهم مي شود.

پدال بر روي چرخ‌هاي عقب تعبيه شده است و با جمع شدن و نزديك شدن چرخ‌ها
به هم، حركت آسان در جهات مختلف امكاپذير مي‌شود؛ همچنين طراحي مناسب زين و
دسته دوچرخه باعث باعث بهبود كيفيت دوچرخ سواري بويژه در مناطق شهري
مي‌شود.



طراحان آمريكايي دوچرخه Bicymple تأكيد مي‌كنند كه دوچرخه‌سواري با اين
وسيله بسيار آسان بوده و با توجه به امكان جمع شدن چرخ ها، به جاي كمي براي
نگهداري در آپارتمان نياز دارد.


نمونه اوليه‌اي از اين دوچرخه مفهومي طراحي شده است و محققان اميدوارند با
يافتن يك سرمايه گذار، بزودي توليد تجاري اين محصول را آغاز كنند.

تولدجنینی بعد از ۲۰ سال !

Posted: 13 Dec 2012 07:51 AM PST



جنین فریز شده ای بعد از ۲۰ سال با قرار گرفتن در رحم یک زن نابارور ۴۲ ساله متولد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان،به گفته متخصصان
دانشکده پزشکی نورفولک ویرجینیا تا بحال هیچ جنین فریز شده ای تا این مدت
با موفقیت منتقل و متولد نشده بود.
به گفته متخصصان، مادر این کودک مدت ۱۰ سال تحت درمان پزشکی قرار داشت و
قادر به بچه دار شدن نبود و پس از آن جنین فریز شده ۱۹ سال و هفت ماهه
متعلق به یک زوج ناشناس به رحم وی منتقل شد.

این نوزاد درماه می با وزن دو کیلو و ۷۸۰ گرم متولد شد.
گفتنی است، محققان احتمال می دهند که جنین های فریزشده تا ۴۰ سال هم قابلیت انتقال و تبدیل شدن به جنین سالم را داشته باشند

درختی فوق العاده عجیب با میوه های مرگبار +عکس

Posted: 13 Dec 2012 07:50 AM PST






[center]






این درخت عجیب و خطرناک و در عین حال مفید "درخت توپی" نام دارد و در قاره آمریکای جنوبی در منطقه دریای کارئیب رشد می کند.

وجه تسمیه درخت توپی آن است که صدای برخاسته از این میوه کروی شکل هنگام
افتادن و برخورد با زمین همانند صدای مواد منفجره و یا گلوله ای است که از
سلاح توپ خارج می شود و به همین دلیل روی این درخت تابلوی هشدار دهند نصب
می کنند چراکه اگر این میوه به هر انسان برخورد کند ممکن است به مرگ وی
منجر شود.

این درخت برای اولین بار توسط یک گیاه شناس به نام آلبرت آبلت در سال ۱۷۷۵ کشف شد.

پوست این میوه از چوب و عصاره داخل آن داری بوی خوبی است اما نکته جالب آنکه این میوه مستقمیما از تنه خود درخت رشد می کند.

نکته جالت تر آنکه این میوه دارای خواص دارویی است و از آن به عنوان
آنتی بیوتیک برای التیام زخم، کاهش درد دندان، سرماخوردگی و درد معده
استفاده می شود.







این درخت همچنین در معابد بودایی در سریلانکا نیز رشد می کند به همین دلیل شکوفه های آن برای بودایی ها مقدس است.

قطر این میوه کروی شکل بین ۱۵ تا ۲۴ سانتیمتر است.
[/center]

ابداع ماسکی برای نامرئی کردن یک رویداد در زمان

Posted: 13 Dec 2012 07:49 AM PST


دانشمندان در دانشگاه کرنل "پوششی برای زمان" را در ابعاد کوچک ابداع کرده اند که می توان با کمک آن کل یک رویداد را پنهان کرد.
به
گزارش خبرگزاری مهر، نامرئی کردن اجسام کاری متفاوت از کاری است که
دانشمندان کرنل موفق به انجام آن شده اند. این محققان ابداعی کرده اند که
می تواند دیدن کل یک رویداد را غیر ممکن سازد، در واقع این محققان نقابی
برای زمان ساخته اند.
به این شکل، برای مثال نگهبان یک موزه ورود یک سارق به موزه، ربودن یک اثر
هنری ارزشمند و خروج سارق از موزه را نخواهد دید، در واقع تنها دزد نامرئی
نخواهد شد، بلکه کل فرایند سرقت تابلو از موزه نامرئی خواهد شد. البته آنچه
محققان کرنل انجام داده اند در مقیاسی کوچکتر از رویداد و زمان است و
رویداد مورد نظر مدت زمانی کوتاهتر از یک پلک زدن دارد.
محققان با کمک پوشش ابداعی خود توانستند رویدادی که در مدت زمان کوتاهتر از
40 تریلیونیوم یک ثانیه رخ داد را پنهان کنند. رویدادها به واسطه رسیدن
نور به چشم انسان دیده می شوند و معمولا نور به صورت جریانی مداوم به چشم
انسان می رسد. در مطالعه جدید دانشمندان توانسته اند در روند این جریان
مداوم وقفه ای ایجاد کنند. آنچه دانشمندان تغییر داده اند مکان جریان نور
نیست بلکه سرعت پرتوهای نوری است که به این شکل ابعاد زمان و نه فضا را
تغییر می دهند.
با این کار دانشمندان در واقع بخشی از یک ثانیه از تاریخ را ویرایش کرده یا
پاک می کنند. در این شیوه نور تجزیه شده و سرعت بخشی از آن نسبت به بخش
دیگر بیشتر می شود، به این شکل شکافی در پرتو نور ایجاد می شود و رویدادی
که در این شکاف رخ دهد هرگز دیده نخواهد شد.
عملکرد پوشش زمان
به گفته "الکساندر گائتا" مدیر دانشکده فیزیک مهندسی و کاربردی کرنل این
تکنیک مانند ایجاد یک حفره در زمان است و به این شکل کسی از رویدادی که رخ
داده آگاه نخواهد شد. همه اینها در پرتوهای نوری رخ می دهند که سریعتر از
قدرت دید انسان حرکت می کنند.
با استفاده از فیبرهای نوری و با حرکت نور درون فیبری باریکتر از موی انسان
حفره ای در زمان ایجاد می شود. دانشمندان پرتو نوری را می تابانند و سپس
با استفاده از دیگر پرتوها لنز زمانی به وجود می آورند که نور را به دو
پرتو با سرعتهای مختلف تجزیه می کند و به این شکل این دو پرتو به واسطه
تفاوت سرعتی که دارند اثر نامرئی شدگی را ایجاد می کنند.
این اولین باری است که دانشمندان توانسته اند یک رویداد را در زمان نامرئی
کنند. گائتا معتقد است می تواند میزان دوام این پوشش زمانی را به یک
میلیونیوم و شاید یک هزارم ثانیه برساند اما دیگر دانشمندان می گویند ایجاد
وقفه ای یک ثانیه ای به ماشینی نیازمند خواهد بود که طولی برابر 29 هزار و
933 کیلومتر داشته باشد.
بر اساس گزارش فاکس نیوز، چنین ابداعی می تواند در افزودن بسته ای از
اطلاعات به جریان پر سرعت اطلاعات کاربرد داشته باشد بدون اینکه در جریان
حرکت اطلاعات اخلالی ایجاد شود، با این همه درصورتی که از چنین فناوری در
زمینه ویروسهای رایانه ای استفاده شود، فاجعه به بار خواهد آمد.

عکس های دیدنی از مخوف و دلهره آورترین نقاط جهان

Posted: 13 Dec 2012 07:47 AM PST


این مکان ها دلهره آورترین نقاط جهان هستند که فقط شجاع ترین افراد قدم
به آنجا میگذارند. پس بهتر است شجاع باشید و تا آخر این سفر با ما همراه
باشید.
قلعه بران : قلعه بران در همسایگی براشوف رومانی یکی از ساختمان
های ملی و مشهور رومانی است. نام این مکان را قلعه «دراکولا» نیز گذاشته
اند زیرا ادعا می شود ۶۰۰ سال پیش از این، یکی از معروفترین خون آشام های
تاریخ به نام «ولاد تاپیز دراکولا» شاهزاده والاچیا – منطقه ای در جنوب
رومانی – در این قلعه متولد شد.


پدر ولاد را «دراکول» به معنی «اژدها» یا «شیطان» صدا می زدند چرا که این
اعتقاد وجود داشت که او به دستور اژدها به جنگ می رفت. گفته می شود که او
پس از کشتن و شکنجه اسیران به بدترین شکل ممکن، خون آنها را می نوشید
وبدین ترتیب او یکی از مشهورترین خون آشام های تاریخ به شمار می رود.

تاریخدانان می گویند که ولاد دستور کشتن بیش از ۲۰ هزار نفر را در
دوران سلطنتش صادر کرده و حتی گاهی اوقات با حمله به روستاها آنجا را با
خاک یکسان می کرد. می گویند که او برای کشتن از وسیله ای مخصوص و نوک تیز
استفاده می کرد. از این رو قلعه بران یکی از وحشتناک ترین مکان های دنیا به
شمار می رود که هر سال تورهای گردشگری بسیاری برای گردش در قلعه دراکولا
ترتیب داده می شود.

هتل وحشت : هتل وحشت یکی از نقاط رعب آور جهان است که جست و
جوگران ترس و وحشت حتما به آنجا می روند. این هتل در شهر لاس وگاس ساخته
شده و مساحت آن به ۱۳۹۳ متر مربع می رسد.

ساخت این هتل ۱۰ میلیون دلار هزینه داشت اما سازندگان آن معتقدند که
هزینه صرف شده برای این هتل به ترس و وحشت ایجاد شده در آن می ارزد.
راهروهای این هتل تا جایی که امکان دارد به شکل قدیمی و کهنه ساخته شده و
درهای اتاق های آنها به صورت آهنی و به بدترین شکل ممکن طراحی شده است.


افرادی که در این هتل ...ن می شوند هرگونه ترس و وحشت را به جان می
خرند. فضای هتل طوری طراحی شده که ترس و وحشت را به بازدیدکننده انتقال می
دهد. به گزارش ایران ناز آینه های دستشویی این هتل همگی خون آلود است و
حتی در گوشه و کنار رختشویخانه آن تکه هایی از پوست مصنوعی انسان دیده می
شود. جالب اینجاست که بعضی از مشتاقان ترس و وحشت، جشن های عروسی خود را
نیز در این هتل ترسناک برپا می کنند.

گورستان گریفریارز : گریفریارز نام گورستانی در ادینبرگ
اسکاتلند است که از دیگر نقاط وحشتناک جهان به شمار می رود. از قرن
شانزدهم مراسم خاکسپاری بسیاری در این گورستان صورت گرفت و از آن زمان
حوادث غیرطبیعی بسیاری در این گورستان قدیمی گزارش شده است.


می گویند اگر خیلی خوش شانس باشید با ورود به این گورستان، صداهای عجیب و
غریبی می شنوید یا جریان هوای سردی را احساس می کنید. اما عده بسیاری که
به این گورستان رفته اند پس از خروج از آنجا کبودی ها و جای جنگ زدن هایی
روی بدنشان دیده می شود و گفته می شود همه اینها از ارواح ناآرام گورستان
سرچشمه می گیرد.

درمتون تاریخی آورده شده که در سال های ابتدایی قرن شانزدهم، زندانیان
سیاسی بسیاری را در این گورستان دفن کردند، نزدیک به ۱۲۰۰ نفر از این
زندانی ها در بدترین شرایط زندانی شدند که اکثر آنها جان باختند. از آن
موقع به بعد، گزارش های عجیب و غریبی از دیده شدن ارواح ناآرام در این
گورستان ثبت شده است.

کشتی کوئین مری : در طول جنگ جهانی دوم کشتی کوئین مری یکی از
کشتی های بسیار مهم در خطوط دریایی آمریکا در خدمت حمل و نقل سربازان بود.
پس از جنگ نیز کوئین مری تبدیل به کشتی مسافربری شد.


نزدیک به ۵۰ سال، آمریکایی ها با افتخار از کوئین مری یاد می کردند اما
از زمانی که کوئین مری تبدیل به یک کشتی مسافربری شد، گزارش های زیادی
درباره دیده شدن ارواح در این کشتی به ثبت رسید.

یکی از مشهورترین گزارش های دیده شدن ارواح، مربوط به روح آشپز کشتی می
شود که در اجاق گاز توسط سربازها سوزانده شد. می گویند که صدای فریادهای
او همیشه در کشتی به گوش می رسد.

استودیو یونیورسال : یکی از ترسناک ترین پارک های جهان متعلق به
استودیوی فیلم سازی یونیورسال می شود که در اورلاندوی ایالت فلوریدای
آمریکا واقع است. به دلیل ترسناک بودن وسایلی که در این پارک به نمایش
گذاشته شده، توصیه می شود کودکان به این مکان آورده نشوند.


این پارک به دلیل اجرای نمایش های زنده و گاهی اوقات بسیار وحشتناک از
جمله پرطرفدارترین پارک های جهان به شمار می رود، به طوری که سال ۲۰۱۰
نزدیک به ۵/۹ میلیون بازدیدکننده به این پارک رفتند و این پارک در جایگاه
هشتمین پارک پرطرفدار جهان قرار گرفت.

سال ۲۰۱۲ این پارک مجهز به بخش هایی از جمله زامبی ها شد. همچنین نمایش
راه رفتن مردگان و «به کابوس من خوش آمدید» از دیگر اجراهای وحشتناک آن به
شمار می رفت. ایران ناز، علاوه بر همه اینها، هفت خانه روح زده، دو صحنه
نمایش و همچنین بازیگرانی که گریم های وحشتناک دارند و منتظرند تا جلوی
راه شما بپرند و شما را ناگهان بترسانند از دیگر نمایش های دلهره آور این
پارک به شمار می رود.

جنگل خودکشی : آاوکیگاهارا برای ژاپنی ها بسیار نام آشناست چرا
که این جنگل یکی از وحشتناک ترین مناطق ژاپن به شمار می رود. به اعتقاد
مردم این کشور، روح های سرگردان به همراه بادها در میان شاخ و برگ درختان
جنگل مخوف پرسه می زنند و مدام زمزمه مرگ می کنند.

هر چند وزش باد در میان شاخ و برگ درختان این جنگل باعث به وجود آمدن
چنین صداهای مخفوی می شود اما پیشینه این مکان رعب آور باعث شده تا مردم
همیشه از بودن در آاوکیگاهارا هراس داشته باشند. آاوکیگاهارا یا جنگل تاریک
در کوهستان فوجی قرار گرفته که مردمآن را به خاطر درخت های انبوهش بهترین
مکان برای مردن می شناسند چرا که این جنگل، منطقه بسیار مشهوری برای
خودکشی است.


سال ۲۰۰۲ تعداد اجسادی که از میان شاخ و برگ های جنگل مرگ پایین کشیده
شدند ۷۸ عدد بود و همین باعث شد نام آاوکیگاهارا بر سر زبان ها بیفتد اما
ماجرا به همین جا ختم نشد چرا که چهار سال بعد ۱۶ خودکشی دیگر در این جنگل
به ثبت رسید.

جالب اینجاست که اگر وارد جنگل مرگ شوید در گوشه و کنار آن تابلوهایی
نصب شده که روی آن جمله «لطفا در تصمیم خود تجدید نظر کنید» یا «قبل از
اینکه تصمیم به مردن بگیرید با پلیس مشورت کنید» به چشم می خورد. اما هیچ
یک ا زاین راهکارها نتیجه مطلوبی نداده و خودکشی ها در آاوکیگاهارا همچنان
ادامه دارد. این جنگل نیز یکی دیگر از نقاط دلهره آور جهان به شمار می
رود.

هتل استنلی : هتل استنلی در کلرادو یکی دیگر از نقاط رعب آور
جهان است که ماجراهای زیادی از زبان کارمندان و مهمانان این هتل درباره
ارواح ...ن در آن گزارش شده است. این هتل نخستین بار سال ۱۹۰۹ افتتاح شد.
نام صاحب این هتل، استنلی بود. او که مرد چندان ثروتمندی نبود، سال ۱۹۰۳
به کلرادو رفت و در آنجا یک زمین ۶۴ هکتاری را از لرد دونراوان خریداری
کرد. وی در ابتدا ساختمان اصلی هتل را ساخت و بعدها ۱۱ ساختمان دیگر نیز
در اطراف ساختمان اصلی اضافه شد.


هتل استنلی ۱۴۰ اتاق دارد و افرادی که در آنجا اقامت داشته اند از روح
هایی صحبت می کنند که همیشه در هتل پرسه می زنند. یکی از مشهورترین گزارش
ها مربوط است به دیده شدن روح یک پیشخدمت زن این هتل. ادعا می شود که او
شب ها وقتی مهمان اتاق ۲۱۷ به خواب رفته است در اتاق دیده می شود که مشغول
نظافت است.

همچنین ادعا می شود که روح استنلی، صاحب هتل نیز بارها دیده شده که
مشغول پیانو زدن است. از دیگر ارواح این هتل که ادعا شده دیده شده اند،
گروهی از کودکان هستندن که در حال دویدن از پله های سالن هتل دیده می
شوند. همچنین کارمندان آشپزخانه بارها گزارش داده اند که صدای مهمانی از
سالن پذیرایی هتل به گوش می رسد اما وقتی به آنجا می روند هیچ کس را نمی
بینند. هتل استنلی هر سال خصوصا در ماه اکتبر پذیرای افرادی است که به
دنبال ترس و دلهره می گردند.

مغازه های جادو : شهر نیواورلئان آمریکا به عقیده بسیاری از
گردشگران یکی از ترسناکترین شهرهای دنیاست چرا که در این شهر مغازه های
جادو، گورستانی به نام قبرهای بالای زمین و بسیاری دیگر از جاهایی که به
نظر گردشگران ترسناک است یک جا کنار هم جمع شده.


اگر به اینها، نام ۱۰ هتلی که از سوی مهمانان آن دیده شدن روح در آنها
گزارش شده است را بیفزایید مطمئن خواهید شد که این شهر یک ترس و وحشت پنهان
در دل خوددارد، برای همین است که بسیاری نیواورلئان را روح زده ترین شهر
آمریکا می دانند. یکی از مشهورترین نقاط این شهر که بر ترسناک بودن آن
افزوده، مغازه های جادوست.

مغازه های جادو از سال ۱۹۹۶ ساخته شده و تعداد آنها به ۱۰ باب می رسد.
این مغازه ها در محله فرانسوی نشین نیواورلئان واقع هستند. وقتی در این
خیابان قدم می زنید تا چشم کار می کند عروسک های «وودو» و ابزارآلات خرافی
احضار روح دیده می شود. وقتی عابران در این خیابان قدم می زنند بسیاری از
مغازه دارها به آنها پیشنهاد مشاوره می دهند تا افراد با شرکت در مراسمی
مانند احضار روح و خواندن مطالبی در این مورد، ارواح را از خود دورکنند.


تصاویر: انسان‌های خارق العاده در مشهد جمع شدند!

Posted: 13 Dec 2012 07:43 AM PST






نمایشگاه پیکره‌های انسان‌های خارق العاده موزه سن پترزبورگ در مشهد


ایسنا: نمایشگاه پیکره‌های انسان‌های خارق العاده موزه سن پترزبورگ در مشهد




































نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خبرنامه

شیلا خداداد (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)

حامد کمیلی (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)