خبرنامه

خبرنامه


طلوتی:بوکسور زنجانی بسیار جسور، سرسخت و جنگنده بود

Posted: 11 May 2013 12:03 PM PDT


زنجان -بوکسور ملی پوش کشورمان،گفت:ˈموسی حیدریˈ بوکسور جوان زنجانی حریفی جسور، سرسخت و جنگنده بود که با هدف برد پای در رینگ گذاشته بود.


مهدی طلوتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ˈحیدریˈ نترس و شجاع بود و مطمئنا اگر تجربه کافی و لازم را داشت می توانست بازی را به نفع خود پایان دهد.

وی اظهار کرد: من در لحظات پایانی مبارزه در مقابل این حریف از تجربه ام استفاده کردم و اعتقاد دارم که یک بوکسور باید هنگام مبارزه با حریفان از دقایق و ثانیه های پایانی که بسیار سرنوشت ساز و تعیین کننده است به شکل بهتری بهره ببرد.

طلوتی که تنها با یک اختلاف امتیاز به این پیروزی دست یافت افزود: هنگام مبارزه با این حریف بیش از هرچیزی به فکر دفاع از حیثیت و عنوان قهرمانی خود بودم.

وی خاطرنشان کرد: در وزن 64 کیلوگرم مبارزه می کنم ولی در مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان ایران که در استان زنجان درحال برگزاری است بنا به تصمیم و صلاحدید مسوولان بوکس در وزن 69 کیلوگرم و با یک آمادگی نسبی، پای به عرصه این رقابت ها گذاشتم.

این بوکسور 28 ساله که اهل ˈبابلسرˈ می باشد گفت: سطح این مسابقات به دلیل حضور بوکسورهای مطرح و شاخص نسبتا خوب به نظر می رسد و به احترام حرف رییس و نایب رییس فدراسیون بوکس در وزن بالاتر شرکت کردم.

طلوتی افزود: دیشب بازی سنگینی را در مقابل ˈهومن کرمیˈ از بوکسورهای مطرح کرمانشاه داشتم و در مبارزه با این بوکسور نیز به پیروزی دست یافته و به این مرحله از رقابت ها راه پیدا کردم.

بوکسور زنجانی نیز گفت: بازی برده را باختم و به نظر می آید در ثانیه های آخر نتیجه چیز دیگری شد که در آن لحظات واقعا پذیرفتن چنین باختی برایم سخت و سنگین بود.

موسی حیدری که 20 ساله است و پنج سال نیز سابقه فعالیت در ورزش بوکس را دارد ، افزود: با هدف برد در مقابل این بوکسور به میدان مبارزه پای نهادم و هرچند به اردوی انتخابی و آمادگی تیم ملی بوکس بزرگسالان جهت اعزام به مسابقات آسیایی دعوت شدم ولی در مجموع چنین باختی حقم نبود.

وی اظهار کرد: به هرحال تابع رای داوران مسابقات به ویژه منوچهر مقصودی مدیر تیم های ملی و اعضای هیات ژوری بوده و به عنوان یک ورزشکار به نظر آنها احترام می گذارم.

حیدری با بیان اینکه تمام توان خود را به کاربستم تا از حیثیت بوکس استان زنجان دفاع کنم اما بخت با من یار نشد اظهار کرد: هنوز انگیزه ام را برای مبارزه با حریفان قدر و توانمند از دست نداده ام چراکه شکست در حقیقت پلی برای رسیدن به پیروزی است.

سرپرست تیم بوکس استان زنجان نیز گفت: ورزشکاران تابع رای و نظر داوران هستند و از بوکسورهای استان زنجان نیز انتظار می رود به قوانین و مقررات داوری در میدان مبارزه احترام بیشتری بگذارند و اجازه ندهند احساسات برآنان غلبه کند.

امیر بری با بیان اینکه ˈمهدی طلوتیˈ به عنوان حریف بوکسور زنجانی ، از توان و تجربه بالایی برخوردار بود افزود: بوکسور زنجانی در واقع نخستین تجربه اش در رده بزرگسالان بود که باید از این تجربیات در مسابقات آتی استفاده کند.

وی یادآور شد: این بوکسور جسور و بی باک زنجانی که از اخلاق بالای ورزشی نیز برخوردار است پارسال در مسابقات بوکس قهرمانی جوانان ایران که به میزبانی زنجان برگزارشد نشان طلا کسب کرد و مطمئنا با این توانمندی آینده درخشانی را نیز در پیش روی خواهد داشت و در این مسابقه نیز انصافا توانمند ظاهر شد که جای تقدیر دارد.

به گزارش ایرنا ، مسابقات بوکس انتخابی تیم ملی بزرگسالان ایران از روز یکشنبه هفته جاری با حضور 83 ورزشکار منتخب و برتر در مجموعه ورزشی کارگران زنجان آغاز شده و تا پایان روز چهارشنبه نیز جریان خواهد داشت.

بوکسورهای شرکت کننده از استانهای ˈتهران و توابع تهران، البرز، کردستان، بوشهر، کرمان، لرستان، آذربایجان غربی، قزوین، آذربایجان شرقی، قم ، زنجان، فارس ، مازندران، گلستان، اصفهان، خوزستان، کرمانشاه، مرکزی، گیلان، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویراحمد ، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاریˈ می باشند که در قالب 24 تیم با یکدیگر پیکار می کنند.

در پایان این رقابت ها ، تعداد 20 تا 25 بوکسور از سوی کمیته فنی انتخاب و به اردوی تیم ملی راه پیدا خواهند کرد که پس از پایان این اردوها نیز درنهایت 10 بوکسور توانمندتر و شایسته تر به منظور اعزام به مسابقات آسیایی که از نهم تا هیجدهم تیرماه امسال در اردن برگزار می شود، برگزیده خواهند شد.


*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>


مقصودی:درمسابقات انتخابی تیم ملی بوکس چهره جدید دیده نمی شود
زنجان -نایب رییس فدراسیون بوکس ایران گفت: در مسابقات انتخابی تیم ملی بوکس بزرگسالان ایران که در زنجان جریان چهره جدیدی مشاهده نمی شود.


منوچهر مقصودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بوکسورها باید شایستگی و توانمندی های بالای خود را نشان دهند تا به اردوی تیم ملی فراخوانده شوند.

وی با بیان اینکه تیم ملی بوکس باید در میدان رقابت ها جوابگو باشد و از عهده حریفان مقتدر و صاحب نام دیگر کشورها برآید اظهار کرد:سبک پیکارها در سطح عالی نیست اما هنوز فرصت برای بوکسورهای شرکت کننده وجود دارد تا اقتدار و توان خود را نمایان سازند.

مدیر تیم های ملی بوکس کشور از کمبود اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز بوکس در استان ها ابراز نارضایتی کرد و گفت:اگر سبک بازی ها در مسابقات انتخابی تیم ملی در حد عالی نیست، دلیل آن می تواند نبود اعتبار کافی و کمبود امکانات و تجهیزات نیز باشد.

مقصودی افزود: واقعیت های ورزش بوکس باید به مسوولان ذی ربط انتقال یابد و رسانه ها در این خصوص می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه با کمبود اعتبار و حرف زدن نمی توان قهرمان المپیک تربیت کرد، اظهار کرد: ورزش جهت رشد و شکوفایی بهتر و بیشتر و پرورش ورزشکاران مقتدر و توانمندتر نیازمند اعتبارات لازم و کافی است و اگر این مشکل برطرف نشود مطمئنا در میادین داخلی و خارجی نیز موفق ظاهر نخواهیم شد.

نایب رییس فدراسیون بوکس ایران از پوشش خبری مسابقات بوکس توسط رسانه های گروهی ازجمله خبرگزاری ایرنا ، تشکر و قدردانی کرد و گفت: ایرنا رسانه ای توانمند و شناخته شده است و امید می رود مشکلات و واقعیت ها را منتقل کند تا با حمایت مالی مناسب سطوح بالا از فدراسیون جایگاه ورزش بوکس ایران در سطح آسیا و جهان حفظ و ارتقا یابد.

به گزارش ایرنا، مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان ایران از روز یکشنبه با حضور بیش از 80 بوکسور شاخص و مطرح در مجموعه ورزشی کارگران زنجان آغاز شده و تا پایان روز چهارشنبه نیز جریان خواهد داشت.

بوکسورهای حاضر در این رقابت ها از استان های تهران و توابع تهران، البرز، کردستان، بوشهر، کرمان، لرستان، آذربایجان غربی، قم، آذربایجان شرقی، زنجان، فارس، مازندران، گلستان، اصفهان، خوزستان، کرمانشاه، مرکزی، گیلان، قزوین، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری می باشند.

این رقابتها در اوزان منفی 49 ، 52 ، 56 ، 60 ، 64 ، 69 ، 75، 81 ،91 و مثبت91 کیلوگرم برگزار می شود که در پایان از میان آنان تعداد 20 تا 25 بوکسور توانمند و شایسته تر به اردوهای آمادگی و انتخابی تیم ملی راه خواهند یافت.

در پایان این اردوها نیز 10 بوکسور برتر برگزایده خواهند شد تا تیم مقتدر و توانمندتری به مسابقات آسیایی ˈاردنˈ که از نهم تا هیجدهم برگزار خواهد شد اعزام شود.


تکواندوکاران 5کشور درمسابقات نه چندان مطرح تونس

Posted: 11 May 2013 12:02 PM PDT


تهران - تاکنون حضور تکواندوکاران 5 کشور درتورنمنت بین المللی نه چندان مطرح تونس قطعی شده است.


به گزارش ایرنا، ملی پوشان تکواندوی ایران در دوبخش مردان و زنان که هم اکنون برای برگزاری اردوی مشترک با تونسی ها در این کشور حضور دارند یکی از تیم های حاضر در این تورنمنت بین المللی هستند.

تونس به عنوان میزبان و تیم های الجزایر، فرانسه و مصر نیز دیگر تیم های حاضر در سومین دوره تورنمنت بین المللی تونس هستند که از بیست و یکم شهریورماه آغاز خواهد شد و 2 روز به طول می انجامد.

باتوجه به تیم های که به صورت رسمی حضور آنان قطعی شده است به نظر نمی رسد تورنمنت فوق دارای سطح فنی مناسبی باشد.

هوگوپوشان ایرانی که روز گذشته(سه شنبه) به عنوان اولین تیم وارد تونس شده اند، عصر همانروز تمرینات مشترک خود را با ملی پوشان این کشور آغاز کردند.

تیم ملی تکواندوی ایران پیش از سفر به تونس در تورنمنت اسپانیا حضور یافت که مقام قهرمانی این رقابت را از آن خود کرد.

*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*


نایب قهرمانی تیم وادوکای کاراته ایران در مسابقات ارمنستان
تهران - تیم وادوکای کاراته ایران در رقابت های بین المللی ارمنستان به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.


به گزارش ایرنا از فدراسیون کاراته، این مسابقات با حضور هشت کشور به میزبانی ارمنستان در شهر ایروان برگزار شد که تیم میزبان به عنوان قهرمانی رسید و ایران با کسب 8 طلا، 9 نقره و 12 برنز نایب قهرمان شد. تیم اوکراین نیز به مقام سومی رسید.

این رقابت ها در 3 رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد که تیم وادوکای کاراته ایران در مجموع این 3 بخش به عنوان نایب قهرمانی رسید.

محراب عنایتی، سیدابوالفضل موسوی، عادل اسدی، رضا عنایتی، فریبرز نیکجو، حسین برادران، آرمین رجبی و علی بهبود در این رقابت ها به مدال دست یافتند.

ˈکیومرث اولادیˈ دبیر سبک وادوکای کاراته ایران، سرپرستی تیم اعزامی به مسابقات ارمنستان را برعهده داشت.

عضو تیم ملی کاراته: ناکامی در مسابقات جهانی را با کسب طلای آسیا جبران می کنم

Posted: 11 May 2013 12:01 PM PDT


قزوین - کاراته کای وزن 75 کیلوگرم تیم ملی کاراته ایران که سال گذشته در مسابقه های جهانی فرانسه، از دست یابی به مدال بازماند، گفت: با کسب مدال طلای آسیا، ناکامی در مسابقات جهانی را جبران کرده و آن را بدست فراموشی می سپارد.

ˈبهمن عسگریˈ که پس از رفع مصدومیتش در دو مرحله از اردوهای آماده سازی تیم ملی کاراته حاضر شده است، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام تلاشم را به کار می بندم با درخشش در رقابت های انتخابی، نماینده تیم ملی کاراته ایران در مسابقات آسیایی باشم.

قهرمان کاراته جوانان و امیدهای جهان گفت: مسابقه های جهانی فرانسه، اولین تجربه ام با تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران بود و امیدوارم با استفاده از اندوخته های فنی که از این مسابقات بدست آوردم، بتوانم در رقابت های آسیایی و جهانی موفق شوم.

ملی پوش قزوینی کاراته کشورمان در وزن 75 کیلوگرم گفت: با سپری شدن دوران مصدومیتم، به لحاظ آمادگی بدنی در حال رسیدن به شرایط مطلوب و مورد نظر کادر فنی هستم.

عسگری، تمامی ملی پوشان حاضر در اردوی تیم ملی را دارای آمادگی خوب و انگیزه ای بالا دانست و گفت: امیدوارم این روحیه و آمادگی در بین کاراته کاها بتواند تیم ملی را در مسابقات قهرمانی آسیا به نتیجه ای تحسین برانگیز برساند.

دارنده مدال برنز مسابقات کاراته قهرمانی جوانان آسیا با بیان اینکه تمرینات تیم ملی به طور فشرده و سنگین دنبال می شود، افزود: با این وضعیت، ملی پوشان به لحاظ بدنی در مسابقات قهرمانی آسیا کم نخواهند آورد.

کاراته کای قزوینی تیم ملی کاراته در پایان گفت: تمام تلاشم را به کار می گیرم تا در صورت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، برای کاراته و ورزش ایران یک بار دیگر افتخارآفرینی کنم.

مسابقه های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا، آذر ماه امسال در

امارات عربی متحده برگزار می شود.


*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>


بوکسورها : انتخابی تیم ملی در زنجان با حضور برترین ها برگزار می شود
زنجان - شماری از بوکسورهای ملی پوش ایران اظهار داشتند: مسابقات بوکس انتخابی تیم ملی بزرگسالان ایران با حضور برترین های این رشته ورزشی درحال برگزاری است.


این ملی پوشان مطرح و شاخص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزودند: تمام بوکسورها با تمام توان و انگیزه در این دوره از رقابت ها حاضر شده اند تا بلکه بتوانند پیراهن تیم ملی را برتن کنند.

احسان سپهوند گفت: سطح این مسابقات به دلیل حضور بوکسورهای مطرح و شاخص خوب و بالا است و همه با انگیزه راه یابی به اردوی تیم ملی و اعزام به مسابقات آسیایی ˈاردنˈ شرکت کرده اند.

وی که 20 ساله بوده و در وزن 65 کیلوگرم مبارزه می کند افزود: در مقابل ˈرضا کرزبریˈ از بوکسورهای ملی پوش لرستان پیروز شدم و در مرحله فینال نیز با حریفی از استان کهکیلویه و بویراحمد مبارزه خواهم کرد.

سپهوند که از بوکسورهای استان قزوین است اظهار داشت: در مجموع داوری مسابقات خوب و راضی کننده است چراکه داوران مجرب و توانمند که ستاره دار هستند در این رقابت ها قضاوت می کنند.

مهدی طلوتی نیز گفت: به لحاظ فنی باید روی بوکس ایران بیشتر کار و تلاش شود و به نظر می آید در طول دو سال اخیر کار زیادی صورت نگرفته است.

وی که از بوکسورهای مازندران می باشد افزود: مسوولان باید به ورزش بوکس اهمیت زیادی دهند چراکه این رشته ورزشی جهت رشد و شکوفایی بیشتر نیاز به حمایت لازم و کافی دارد.

طلوتی با بیان اینکه ورزش بوکس ایران حرف های زیادی برای گفتن با حریفان قدر خارجی دارد اظهار کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان در زنجان با هدف حضور مقتدرانه در مسابقات آسیایی برگزار می شود و امید راه یابی به تیم ملی در وزن 96 کیلوگرم را دارم.

رضا مرادخانی نیز که از بوکسورهای توانمند استان لرستان است گفت: در سومین روز از مسابقات انتخابی تیم ملی که شب گذشته انجام شد بر حریف مازندرانی خود غلبه کردم و در فینال نیز با حریف کرمانشاهی روبرو خواهم شد.

وی که در وزن منفی 91 کیلوگرم مبارزه می کند افزود: سطح مسابقات بالا است و هر ورزشکاری که بتواند توانمندی ها و شایستگی های بالای خود را نشان دهد قطعا به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد.

این بوکسور ملی پوش با بیان اینکه در این مسابقات از داوران خوب و مجرب استفاده شده است اظهار کرد: برای حضور در این مسابقات از بهترین بوکسورهای ایران دعوت به عمل آمده است که کار را برای پیروزی سخت تر کرده است.

مرادخانی افزود: به لحاظ روحی و جسمی در وضعیت مطلوب و مناسبی هستم و این حاصل تلاش و زحمات مربیان به ویژه مرحوم ˈایرج ملکˈ است.

وی یادآور شد: تاکنون مدال های قهرمانی زیادی را کسب کردم که مهم ترین آنها کسب پنج نشان طلا در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور ، طلای مسابقات دهه فجر در سال 87 ، نشان برنز رقابت های جام جاده ابریشم در جمهوری آذربایجان در سال 2011ˈ مباشد.

این ورزشکار خرم آبادی گفت: حضور در مسابقات جهانی باکو در اواخر سال 2011 به منظور کسب سهمیه المپیک 2012 لندنˈ نیز برایم مهم و ارزشمند بود و در این مسابقات بازی نخست بردم و در بازی دوم نیز مغلوب حریف چینی که قهرمان المپیک بود شدم.

مرادخانی افزود: ورزش بوکس مظلوم واقع شده است و این رشته المپیکی و پرمدال نیازمند حمایت های مالی مناسب دارد

تا با سرعت بیشتری در مسیر رشد و شکوفایی گام بردارد.

این بوکسور ملی پوش گفت: از ˈاصغر کیان، حسین پور، حمید عوض پور ، شهریار رحمانی ، غلامرضا کریمی ، علیرضا استیکی و اکبر احدیˈ به عنوان مربیان شهرستانی و تیم ملی تقدیر می کنم چراکه نتیجه کارم حاصل تلاش این مربیان است.


بوکسورهای دعوت شده به اردوی تیم ملی بزرگسالان ایران معرفی شدند

Posted: 11 May 2013 11:59 AM PDT


زنجان - بوکسورهای دعوت شده به اردوی تیم ملی بوکس بزرگسالان ایران پس از پایان رقابت های انتخابی که به مدت چهار روز در شهر زنجان جریان داشت، معرفی شدند.


به گزارش ایرنا، از بین 83 بوکسور دعوت شده به رقابت های انتخابی تیم ملی بوکس بزرگسالان ایران، 19 ورزشکار برتر و شایسته تر با رای اعضای کمیته فنی و نظر نایب رییس فدراسیون بوکس به اردوی آمادگی تیم ملی بوکس ایران فراخوانده شدند.

اسامی بوکسورهای دعوت شده به اردو، از این قرار است:

49 کیلوگرم: هومن طغانی هولاری از مازندران

52 کیلوگرم: ایمان طیبی از فارس

56 کیلوگرم: احسان سپهوندی از قزوین و سیدراغب آلبوشوکه از کهگیلویه و بویراحمد

60 کیلوگرم: محمد مومیوند از توابع تهران، مرتضی مهدوی پناه از البرز و پیام خاک رنگین از کرمانشاه

64 کیلوگرم: فروتن گل آرا از کرمانشاه

69 کیلوگرم: مهدی طلوتی از مازندران و موسی حیدری از زنجان

75 کیلوگرم: سجاد مهرابی از لرستان و مبین کهرازه از سیستان و بلوچستان

81 کیلوگرم: مجید حاج عباسی از استان مرکزی

91 کیلوگرم: رضا مرادخانی از لرستان، سالار غلامی از کرمانشاه و سینا قلعه بندی از لرستان

به اضافه 91 کیلوگرم: جاسم دلاوری از مازندران، مهدی قربانی از تهران و مجید سپهوندی از لرستان

رقابت های انتخابی تیم ملی بوکس بزرگسالان ایران از روز یکشنبه در مجموعه ورزشی کارگران شهر زنجان آغاز شد و امروز (چهارشنبه) به پایان رسید.


*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>


رقابت های انتخابی بوکس با معرفی برترین ها در زنجان خاتمه یافت
زنجان - رقابت های انتخابی تیم ملی بوکس بزرگسالان ایران که در شهر زنجان جریان داشت، عصر امروز (چهارشنبه) با معرفی نفرات برتر وزن های مختلف خاتمه یافت.


به گزارش ایرنا، در این رقابت ها که از روز یکشنبه با حضور 83 بوکسور منتخب و برتر کشور در مجموعه ورزشی کارگران شهر زنجان آغاز شده بود، ورزشکاران استان های تهران، توابع تهران، البرز، کردستان، بوشهر، کرمان، لرستان، آذربایجان غربی، قزوین، آذربایجان شرقی، قم، زنجان، فارس، مازندران، گلستان، اصفهان، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، مرکزی، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری در قالب 24تیم با یکدیگر رقابت کردند.

رده بندی نهایی این رقابت ها در وزن های مختلف، از این قرار است:

49 کیلوگرم:

1 - هومن طغانی هولاری از مازندران

2 - جعفر ناصری از خوزستان

3 - رضا مقامی از زنجان و میثم بیک زاده از آذربایجان شرقی

/مشترکا/.

52 کیلوگرم:

1 - ایمان طیبی از فارس

2 - محمد کمالی از زنجان

3 - حمیدرضا کلانتری از توابع تهران و داوود خدری از چهارمحال و بختیاری/مشترکا/.

56 کیلوگرم:

1 - احسان سپهوندی از قزوین

2 - سیدراغب آلبوشوکه از کهگیلویه و بویراحمد

3 - رضا کرزبری از لرستان و مهدی عباس زاده از زنجان/مشترکا/.

60 کیلوگرم:

1 - محمد مومیوند از توابع تهران

2 - مرتضی مهدوی پناه از البرز

3 - پیام خاک رنگی از کرمانشاه و علی رضایی کیا از خوزستان

/مشترکا/.

64 کیلوگرم:

1 - فروتن گل آرا از کرمانشاه

2 - انا اسماعیل زاده از کردستان

3 - اسکندر گنجعلیا از قزوین و اسماعیل منصوری از آذربایجان غربی/مشترکا/.

69 کیلوگرم:

1 - مهدی طلوتی از مازندران

2 - سیدسعید حسینی از گلستان

3 - موسی حیدری از زنجان

75 کیلوگرم:

1 - سجاد مهرابی از لرستان

2 - علی احمدی از خوزستان

3 - مبین کهرازه از سیستان و بلوچستان

81 کیلوگرم:

1 - سعید محمودی از چهارمحال و بختیاری

2 - مجید حاج عباسی از استان مرکزی

3 - بیژن خجسته از آذربایجان غربی و علی دهقانی از تهران

/مشترکا/.

91 کیلوگرم:

1 - رضا مرادخانی از لرستان

2 - سالار غلامی از کرمانشاه

3 - سینا قلعه بندی از مازندران و وحید ابراهیمی از زنجان

/مشترکا/.

به اضافه 91 کیلوگرم:

1 - یوسف محمدی از کرمانشاه

2 - عبدالمجید سپهوند از لرستان

تیم ملی بوکس ایران با آمادگی کامل در مسابقات آسیایی حاضر خواهد شد

Posted: 11 May 2013 11:57 AM PDT


زنجان - دبیر فدراسیون بوکس گفت: تیم ملی بوکس بزرگسالان ایران با آمادگی کامل در مسابقه های آسیایی حضور خواهد یافت.


ˈهمایون اردلانˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات در روزهای 9 تا 18 تیر ماه در کشور اردن برگزار خواهد شد و مطمئنا بوکسورهای ایران در مقابل حریفان خود، جسور و توانمند ظاهر خواهند شد.

وی اظهار کرد: تیم ملی بوکس ایران در این مسابقات با بهترین نفرات پای در رینگ مبارزات خواهد گذاشت و انتظار می رود با کسب پیروزی های دلنشین برای ایران اسلامی افتخارآفرین باشند.

اردلان افزود: در رقابت های انتخابی تیم ملی بوکس بزرگسالان ایران که هفته جاری به مدت چهار روز در شهر زنجان برگزار شد، بوکسورهای مطرح و توانمند از 23 استان کشور حضور داشتند که در نهایت از بین 83 شرکت کننده، 19 نفر به اردوی تیم ملی راه یافتند که در بین آنان چهره ها و پدیده های جدید دیده می شود.

رییس کمیته داوران فدراسیون بوکس گفت: رقابت های بوکس در شهر زنجان در آرامش و امنیت خوب و بدون هیچ دغدغه و نارضایتی برگزار شد و در هیچ یک از بازی ها مشکل پیش نیامد و فقط سوء تفاهم کوچکی در نتیجه رقابت هومن کرمی و مهدی طلوتی رخ داد.

اردلان افزود: چون مبارزات این دو بوکسور نزدیک به هم بود، کرمی فکر کرد که بازی را به سود خود به پایان برده است در حالیکه موضوع اینگونه نبود و معمولا در بازی های نزدیک چنین توهماتی پیش می آید.

نایب رییس فدراسیون بوکس گفت: هومن کرمی از بوکسورهای قدیمی و قهرمان ایران است و نباید با این شکست، انگیزه خود را از دست بدهد و باید به فعالیت خود در این عرصه همچنان ادامه دهد.

اردلان همچنین از نحوه میزبانی زنجان ابراز رضایت و خرسندی کرد و افزود: شهر زنجان سال گذشته نیز میزبان مسابقات جوانان بود و انصافا مردمی خونگرم و میهمان نواز دارد که این مایه فخر و مباهات است.

به گزارش ایرنا، رقابت های انتخابی بوکس بزرگسالان ایران از روز یکشنبه در شهر زنجان جریان داشت و عصر روز چهارشنبه نیز با موفقیت به پایان رسید.


*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*


پدیده های جدیدی در رقابت های انتخابی بوکس در زنجان مشاهده شدند
زنجان - نایب رییس فدراسیون و مدیر تیم های ملی بوکس ایران گفت: در رقابت های انتخابی بوکس که در شهر زنجان برگزار شد، پدیده های جدیدی مشاهده شدند.


ˈمنوچهر مقصودیˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زنجان تصریح کرد: یکی از این پدیده های جدید ˈموسی حیدریˈ از بوکسورهای جوان و جسور زنجان بود که توانست با تکیه بر توانایی های خود در مقابل ˈمهدی طلوتیˈ یکی از بوکسورهای

المپیکی ایران از مازندران، بازی را 10 بر 10 مساوی کند.

وی اظهار کرد: کامپیوتر، ضربات مشت طلوتی را بیشتر از حیدری نشان می داد اما در واقع ضربات هر دو بوکسور مساوی بود و در نهایت با رای و نظر پنج داور کنار مسابقه، نتیجه بازی به نفع طلوتی اعلام شد.

مقصودی افزود: این مسابقه بسیار عالی بود و باعث شد این پدیده جدید به اردوی انتخابی و آمادگی تیم ملی بوکس ایران دعوت شود چرا که جوان بسیار جسور و جنگنده ای است.

مدیر تیم های ملی بوکس ایران از ˈمبین کهرازهˈ بوکسور استان سیستان و بلوچستان نیز به عنوان یک پدیده جدید در وزن 75 کیلوگرم یاد کرد و گفت: این بوکسور دعوت شده به اردو نیز در مقابل ˈسجاد مهرابیˈ از قهرمانان ملی پوش لرستانی، خوب و توانمند نشان داد و هرچند بازی مساوی شد ولی تعداد ضربات مهرابی بیشتر از حریفش بود.

مقصودی افزود: در وزن 91 کیلوگرم نیز ˈسیدسینا قلعه بندیˈ از مازندران چهره ای جدید بود که با نشان دادن شایستگی های خود از سوی کمیته فنی مسابقات به اردوی انتخابی تیم ملی بوکس فراخوانده شد.

نایب رییس فدراسیون بوکس با بیان اینکه در نهایت 19 بوکسور به اردوی انتخابی تیم ملی راه یافتند، گفت: اردو از روز دوشنبه هفته آینده در مجموعه ورزشی انقلاب تهران آغاز می شود و یک هفته بعد آن نیز مسابقه درون اردویی برگزار خواهد شد تا نفرات برتر و شایسته تر برای اعزام به مسابقات بوکس قهرمانی بزرگسالان آسیا شناسایی شوند.

مقصودی افزود: تیم ملی باید زودتر بسته شود چرا که زمان کمی برای برگزاری مسابقات آسیایی مانده است و مطمئنا کسانی برگزیده خواهند شد که در طول سه راند بتوانند انرژی و نفس خود را حفظ کنند و چنین بوکسورهایی قطعا در این مسابقات جواب خواهند داد.

وی تصریح کرد: راه یابی به پای فینال به هیچ وجه دلیل موجه برای دعوت بوکسورها به اردوی آمادگی تیم ملی نیست و کمیته فنی و مسوولان فدراسیون بوکس در ارزیابی ها به این نکته توجه جدی دارند.

مقصودی، نحوه قضاوت داوران در رقابت های انتخابی تیم ملی بوکس بزرگسالان در زنجان را خوب ارزیابی کرد و افزود: اینکه برخی ها ادعا می کنند ˈهومن کرمیˈ بر ˈمهدی طلوتیˈ چیره شده بود اما دستکاری در نتیجه بازی باعث شد حریفش برنده مسابقه اعلام شود، به هیچ وجه صحیح نیست.

مدیر تیم های ملی فدراسیون بوکس گفت: رقابت های انتخابی در زنجان، در کمال آرامش و امنیت و بی حاشیه برگزار شد و مسوولان ورزش زنجان به ویژه مدیرکل اداره ورزش و جوانان و اعضای هیات بوکس استان زنجان نشان دادند، ظرفیت و توانایی

بالایی در میزبانی دارند که این جای تقدیر دارد.



مجتبی عابدینی مقام نخست مسابقات جایزه بزرگ سابر مردان را کسب کرد

Posted: 11 May 2013 11:56 AM PDT


تهران- مجتبی عابدینی عنوان نخست مسابقات جایزه بزرگ سابر مردان را که در سالن شهید کلاهدوز تهران برگزار شد، از آن خود کرد.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیر بازی، رقابتهای شمشیر بازی جایزه بزرگ مردان در اسلحه سابر روز پنجشنبه در سالن شهید کلاهدوز تهران برگزار شد.

در این مسابقات که پس از 160 مسابقه مجتبی عابدینی از مازندران به مقام قهرمانی رسید، محمد رهبری ار استان گیلان دوم شد و علی پاکدامن و علیرضا طاهر خانی هر دو از تهران سوم مشترک شدند.

در مسابقات جایزه بزرگ به نفرات برتر مبلغ ٦ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می شود.

شایان ذکر است مسابقات جایزه بزرگ روز جمعه با برگزاری مسابقات اپه به پایان می رسد.

فصل جدید رقابتهای شمشیربازی کشور در سال 1392 با رقابتهای جایزه بزرگ شمشیربازی بانوان ایران از روز 12 اردیبهشت ماه آغاز شد.

این رقابتها با برگزاری مسابقات شمشیربازی مردان در روز 18 ، 19 و 20 اردیبهشت ماه به کار خود پایان می دهد.

امتیازات این مسابقات در رده بندی جدید شمشیربازی کشور در سال 1392 لحاظ خواهد شد.


*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>


قهرمانی جمشیدی در اولین مسابقات جایزه بزرگ سابر جانبازان و معلولان
تهران- اولین دوره رقابتهای جایزه بزرگ شمشیربازی ویژه جانبازان و معلولان در سالن شهید کلاهدوز تهران برگزار شد و در نهایت بهروز جمشیدی اولین مدال طلای رسمی این رقابت ها را بر گردن آویخت.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، در این رقابتها که همزمان با مسابقات جایزه بزرگ ایران در رده سنی بزرگسالان و در اسلحه سابر در روز 19 اردیبهشت ماه برگزار شد، پس از جمشیدی، محسن براتی دیگر شمشیر باز جانباز ومعلول تهرانی و علی اکبر ابراهیمی از یزد به ترتیب به مقامهای دوم و سوم دست یافتند.

این نخستین بار است که فدراسیون شمشیر بازی به برگزاری رقابتهای جایزه بزرگ جانبازان ومعلولان همت می گمارد که امید می رود با استقبال شمشیر بازان جانباز و معلول کشور از این رقابتها، در مسابقات آینده شاهد استقبال چشمگیر این عزیزان از این رقابتها وبه تبع آن بالا رفتن سطح کمی و کیفی این رقابتها باشیم.


میزان هدایت جودوکار ایران در روسیه را برعهده دارد

Posted: 11 May 2013 11:55 AM PDT


تهران- سیدمحمود میران هدایت جودوکار وزن منهای 100 کیلوگرم ایران در رقابت های مسترز روسیه را برعهده خواهد داشت.


به گزارش ایرنا، رقابت های ˈمسترزˈ هر ساله با حضور 22 نفر برتر اوزان مختلف برگزار می شود که جواد محجوب از ایران به دلیل کسب مدال طلای قهرمانی آسیا و قرار گرفتن در رتبه سیزدهم جدول رده بندی وزن منهای 100 کیلوگرم جهان، از سوی فدراسیون بین المللی جودو به روسیه دعوت شد.

براین اساس، از سوی آرش میراسماعیلی مدیر تیم های ملی وظیفه مربیگری محجوب در رقابتهای مسترز روسیه به سرگروه پیشین تیم ملی واگذار شد.

سیدمحمود میران که مدتی است به عنوان سرمربی تیم ملی امید فعالیت خود را در فدراسیون جودو آغاز کرده قرار است وظیفه هدایت محجوب در روسیه را برعهده داشته باشد.

همچنین قرار است میران با حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان نیز با نفرات سنگین وزن تیم ملی تمرین کرده و وظیفه آماده سازی آنان را برعهده دارد.

گفتنی است رقابت های مسترز روسیه 4 و 5 خردادماه در شهر روسیه برگزار می شود.


*<*<*<*<*<*<*<*<*<*<*<*<*<*<*<*<*<*<*<*<*


پس از قهرمانی درآسیا؛دعوت جودوکار ایران به رقابت های مسترز مسکو
تهران - جودوکار وزن منهای 100 کیلوگرم ایران پس از کسب مدال طلای رقابت های قهرمانی آسیا از سوی فدراسیون جهانی جودو به پیکارهای مسترز مسکو دعوت شد.


به گزارش روز جمعه ایرنا، رقابت های مسترز سالی یکبار و از سوی فدراسیون جهانی جودو برگزار می شود که برای شرکت در این مسابقات 22 جودوکار برتر هر وزن دعوت می شوند.

این پیکارها که با جوایز دلاری برای نفرات برتر هر وزن همراه است در سال 2013 به میزبانی شهر تایومن روسیه و در روزهای 4 و 5 خردادماه برگزار خواهد شد.

براین اساس، جواد محجوب جودوکار وزن منهای 100 کیلوگرم ایران که چندی پیش موفق شد با کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا خود را تا رده 13 جهان در رنکینگ فدراسیون جهانی بالا بکشد به مسابقات مسترز روسیه دعوت شد.

در وزن منهای 100 کیلوگرم، لوکاس کارپلک از جمهوری چک با 1476 امتیاز در صدر قرار دارد، گرول هنک از هلند و باتاگولا از مغولستان دوم و سوم هستند.

علاوه بر این 3 جودوکار، خابلوف از روسیه، نونس از برزیل، درویش رامادان از مصر، گریل مرت از فرانسه، رمزالدین سعیداوف از ازبکستان، ساموئلوویچ از روسیه، گاسیموف و ممدوف هر دو از آذربایجان، راکوف از قزاقستان، نایدان از مغولستان، کوبایاشی ژاپن، مارتین پاسک سوئد، جواد محجوب از ایران، کاستر از نیوزلند، کاررا از برزیل، هوانگ از کره جنوبی، بورودواکو از لیتوانی، پیترز از آلمان باید در رقابت های مسترز روسیه به میدان بروند.


سلطانخواه: 75 میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یافت

Posted: 11 May 2013 11:52 AM PDT


تهران- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از اختصاص 75 میلیارد تومان از سوی دولت به صندوق نوآوری و شکوفایی در بودجه سال 92 خبر داد و گفت: در آینده نزدیک و با تشکیل هیات امنای این صندوق، اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان آغاز خواهد شد.


صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از اقدامات معاونت علمی و فناوری است که براساس آن شرکت های دانش بنیان حائز صلاحیت تسهیلات مالی دریافت می کنند.

شرکت های متقاضی می بایست با مراجعه به سامانه ارزیابی شرکت های دانش بنیان، مشخصات خود را ثبت کنند تا پس از انجام ارزیابی های لازم و تائید صلاحیت از حمایت های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.

اعتبار این صندوق در مدت زمان سه سال می بایست به سه هزار میلیارد تومان برسد که بخشی از اعتبارات سال نخست فعالیت آن توسط دولت و صندوق توسعه ملی تامین می شود.

دکتر ˈنسرین سلطانخواهˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در زمینه نحوه تامین این تسهیلات گفت: بخشی از اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی از سوی دولت و بخشی دیگر از منابع آن توسط صندوق توسعه ملی در سال جاری تامین می شود.

وی افزود: همچنین بناست مبلغ 400 میلیون دلار از سوی صندوق توسعه ملی به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یابد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک جلسه هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی تشکیل می شود و بعد از این جلسه ارایه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان آغاز خواهد شد.

به گفته سلطانخواه در لایحه بودجه سال 92 مبلغ 75 میلیارد تومان برای این صندوق اختصاص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره سامانه ارزیابی شرکت های دانش بنیان گفت: با آغاز به کار سامانه ارزیابی تمامی شرکت هایی که صلاحیت آنها تایید شود، دانش بنیان شناخته می شوند.

سلطانخواه تاکید کرد: شرط استفاده از تسهیلات پیش بینی شده در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، ثبت نام و شناسایی این شرکت ها به عنوان شرکت دانش بنیان در سامانه ارزیابی است.

به گفته وی اولویت ارائه این تسهیلات با شرکت هایی است که از تولیدات گسترده با نیروی انسانی بیش از 30 نفر برخوردار هستند، می باشد. همچنین این تسهیلات به صورت مرحله ای به شرکت ها ارائه می شود.

به گفته معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری خاطرˈ ثبت نام از شرکت های دانش بنیان با نیروی بیش از 30 نفر از اسفند ماه آغار شده و تا 15 اردیبهشت ماه جاری ادامه داشت.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: شرکت های دانش بنیان و شرکت های تحقیق و توسعه و خدمات طراحی مهندسی دارای بیش از 20 نفر نیروی انسانی از 15 اردیبهشت تا 15 تیر سال 92 و شرکت های دانش بنیان دارای بیش از 10 نفر نیروی انسانی تمام وقت از 15 تیر تا 15 مهر سال 92 می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

سلطانخواه اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان دارای کمتر از 10 نیروی انسانی از 15 مهر سال آینده مهلت دارند دراین سامانه ارزیابی ثبت نام کنند.

*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*


ادامه مسابقات عصر امروز؛مرحله نخست انتخابی تیم امید کاراته برگزار شد
تهران -مرحله نخست انتخابی های تیم امید کاراته ایران صبح امروز(شنبه) برگزار شد و بنابر تصمیم کادر فنی ادامه این مسابقات عصر امروز پیگیری می شود.


به گزارش ایرنا، مرحله نخست انتخابی تیم امید کاراته امروز با حضور نفراتی که از سوی کادر فنی و کارشناسان دعوت شده بودند، برگزار شد و در جریان آن کومیته کاها برای رسیدن به انتخابی اصلی روی تاتامی رفتند.

بنابر تصمیم کادر فنی تیم امید انتخابی اصلی این تیم عصر امروز در سالن شهید کبکانیان و با حضور مدال آوران مسابقات قهرمانی کشور و همچنین نفرات برتر پیکارهای صبح امروز برگزار می شود که بر اساس آن در وزن منهای 68کیلوگرم، علی اصغر آسیابری، پوریا بابایی، دادیار رهنما و موسوی به میدان می روند.

در وزن منهای 78کیلوگرم، امیر آزادی، آروین باقری، علی فرزین و اکرام زاده به رقابت می پردازند و در وزن به اضافه 78کیلوگرم، ایمان سنچولی، سجاد فرخی، رضا عالی محمودی، امیر رضا پور محمد، پوریا نوروز پور و عماد مژدهی مبارزه خواهند کرد.

نفرات برتر پیکارهای انتخابی عصر امروز جواز حضور در اردوهای آمادگی تیم امید ایران را کسب خواهند کرد.

ایران در حوزه دانش ژنتیک پزشکی در تراز جهانی است

Posted: 11 May 2013 11:49 AM PDT


تهران-رییس انجمن ژنتیک پزشکی ایران گفت: فعالیت های لازم در حوزه کسب و توسعه دانش ژنتیک پزشکی از حدود 20 سال پیش در ایران آغاز شده و اکنون کشور ما از وضعیت بسیار مطلوبی در این زمینه برخوردار است.


ˈجواد توکلی بزازˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: دراین مدت پیشرفت های قابل توجهی در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص و همچنین تاسیس مراکز ارایه خدمات آزمایش های تشخیص ژنتیکی در کشور ما صورت گرفته است.

وی با یاد آوری این موضوع که حدود دودهه پیش گروه آموزشی مستقلی با عنوان گروه ژنتیک یا ژنتیک پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور وجود نداشت، توضیح داد: در آن زمان در بخش وزارت علوم در مورد ژنتیک گیاهی و ژنتیک غیرانسانی فعالیت های درخوری صورت گرفته بود اما در زمینه نیروی انسانی متخصص در رشته ژنتیک پزشکی تنها تعداد محدودی از متخصصین ژنتیک پزشکی و انسانی در سطح کشور حضور داشتند که اکنون به عنوان پیشکسوتان این رشته ها مشغول ارایه خدمت به جامعه علمی کشور هستند.

توکلی افزود: به همین دلیل و در ادامه احساس نیاز به وجود نیروی متخصص در این زمینه از ابتدای دهه 70 سیاست های اصولی اتخاذ شد که در پی آن تاکنون حدود 50 نفر برای تحصیل در رشته ژنتیک پزشکی به خارج از کشور به ویژه کشور انگلیس اعزام شده اند.

وی ادامه داد: طی 15 سال اخیر این افراد به کشور بازگشتند و نتیجه ورود آنها تاسیس گروه های آموزشی ژنتیک پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بود.

توکلی با بیان اینکه این افراد به عنوان اعضای هیات علمی این دانشگاه ها مشغول به فعالیت شدند، افزود: ثمره فعالیت گروه های آموزشی ژنتیک پزشکی در سراسر کشور درسال های اخیر راه اندازی ˈرشته ژنتیک انسانی در مقطع کارشناسی ارشدˈ و ˈرشته ژنتیک پزشکی در مقطع دکترای تخصصیˈ در دانشگاه های علوم پزشکی بوده است.

مدیر گروه ژنتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر در 3 دانشگاه کشور رشته ژنتیک پزشکی در مقطع دکترای تخصصی و در دانشگاه های متعدد نیز در رشته ژنتیک انسانی در مقطع کارشناسی ارشد آموزش داده می شود.

توکلی افزود: اکنون کشور ما در زمینه تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص در رشته ژنتیک پزشکی و انسانی به بالندگی قابل توجهی رسیده است و سالیانه بیش از 50 نفر فارغ التحصیل در رشته ژنتیک پزشکی و انسانی به محققین این رشته ها در کشور می پیوندند.

وی اظهار داشت: حدود 15 سال اخیر در مقطع کارشناسی ارشد بیش از 150 نفر و در مقطع دکترای تخصصی نیز حدود 50 نفر فارغ التحصیل در رشته ژنتیک انسانی و پزشکی به جامعه علمی کشور وارد شده اند.

توکلی در خصوص تاسیس مراکز خدمات ژنتیکی نیز گفت: اکنون حدود 50 مرکز تخصصی در زمینه انجام آزمایش های تشخیصی ژنتیکی در استان ها و مراکز استان ها در سراسر کشور در بخش خصوصی و ده ها مرکز ارایه خدمات آزمایشگاهی ژنتیکی در بخش دولتی در بیمارستان های دولتی کشور مشغول ارایه خدمت است.

وی افزود: ارایه خدمات ژنتیکی شاید تا چند دهه پیش موضوعیتی نداشت اما امروزه در عرصه بین المللی، کشوری که نتواند در بعد آزمایش های ژنتیکی فعالیت کند، خدمات پزشکی آن از جامعیت لازم برخوردار نیست.

توکلی گفت: کشور ما در کنار تربیت نیروی انسانی متخصص، توانسته با انجام عمده آزمایش های ژنتیکی رایج و کلیدی در دنیا در عرصه ارایه خدمات ژنتیکی نیز به جامعیت لازم برسد و این زنجیره خدمات را تکمیل کند.

*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*


سلطانخواه: 75 میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یافت
تهران- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از اختصاص 75 میلیارد تومان از سوی دولت به صندوق نوآوری و شکوفایی در بودجه سال 92 خبر داد و گفت: در آینده نزدیک و با تشکیل هیات امنای این صندوق، اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان آغاز خواهد شد.


صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از اقدامات معاونت علمی و فناوری است که براساس آن شرکت های دانش بنیان حائز صلاحیت تسهیلات مالی دریافت می کنند.

شرکت های متقاضی می بایست با مراجعه به سامانه ارزیابی شرکت های دانش بنیان، مشخصات خود را ثبت کنند تا پس از انجام ارزیابی های لازم و تائید صلاحیت از حمایت های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.

اعتبار این صندوق در مدت زمان سه سال می بایست به سه هزار میلیارد تومان برسد که بخشی از اعتبارات سال نخست فعالیت آن توسط دولت و صندوق توسعه ملی تامین می شود.

دکتر ˈنسرین سلطانخواهˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در زمینه نحوه تامین این تسهیلات گفت: بخشی از اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی از سوی دولت و بخشی دیگر از منابع آن توسط صندوق توسعه ملی در سال جاری تامین می شود.

وی افزود: همچنین بناست مبلغ 400 میلیون دلار از سوی صندوق توسعه ملی به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یابد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک جلسه هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی تشکیل می شود و بعد از این جلسه ارایه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان آغاز خواهد شد.

به گفته سلطانخواه در لایحه بودجه سال 92 مبلغ 75 میلیارد تومان برای این صندوق اختصاص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره سامانه ارزیابی شرکت های دانش بنیان گفت: با آغاز به کار سامانه ارزیابی تمامی شرکت هایی که صلاحیت آنها تایید شود، دانش بنیان شناخته می شوند.

سلطانخواه تاکید کرد: شرط استفاده از تسهیلات پیش بینی شده در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، ثبت نام و شناسایی این شرکت ها به عنوان شرکت دانش بنیان در سامانه ارزیابی است.

به گفته وی اولویت ارائه این تسهیلات با شرکت هایی است که از تولیدات گسترده با نیروی انسانی بیش از 30 نفر برخوردار هستند، می باشد. همچنین این تسهیلات به صورت مرحله ای به شرکت ها ارائه می شود.

به گفته معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری خاطرˈ ثبت نام از شرکت های دانش بنیان با نیروی بیش از 30 نفر از اسفند ماه آغار شده و تا 15 اردیبهشت ماه جاری ادامه داشت.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: شرکت های دانش بنیان و شرکت های تحقیق و توسعه و خدمات طراحی مهندسی دارای بیش از 20 نفر نیروی انسانی از 15 اردیبهشت تا 15 تیر سال 92 و شرکت های دانش بنیان دارای بیش از 10 نفر نیروی انسانی تمام وقت از 15 تیر تا 15 مهر سال 92 می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

سلطانخواه اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان دارای کمتر از 10 نیروی انسانی از 15 مهر سال آینده مهلت دارند دراین سامانه ارزیابی ثبت نام کنند.


معاون درمان وزارت بهداشت : کیفیت تولید دارو در کشوربهبود می یابد

Posted: 11 May 2013 11:47 AM PDT

معاون درمان وزارت بهداشت :
کیفیت تولید دارو در کشوربهبود می یابد
رامسر- معاون درمان وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : کیفیت تولید دارو امسال در کشور بهبود می یابد و متخصصان ایرانی تلاش دارند با تولید دارو توسط شرکت های داخلی از واردات دارو بی نیاز شویم .


به گزارش خبرنگاراعزامی ایرنا، حسن امامی رضوی امروز - چهارشنبه - به مناسبت روزجهانی تالاسمی و همزمان با آغاز دوره آموزشی تالاسمی در شهر رامسر گفت : در حال حاضر محققان ایرانی با بهره مندی از دانش فنی توانسته اند به پیشرفت های بزرگی در عرصه ساخت داروهای جدید دست یابند که این امر موجب افتخار نظام جمهوری اسلامی شده است .

وی خاطرنشان کرد : در سال گذشته با تولید دارو توسط شرکت های ایرانی بسیاری از مشکلات و نیازهای دارویی در داخل کشور رفع شد و علاوه براین برنامه های حمایتی برای بیماری های خاص از جمله تالاسمی در سراسر کشور اجرا شد. اجرای این برنامه ها امسال نیز ادامه دارد.

وی یادآور شد : در حال حاضر با ارایه و اجرای برنامه های حمایتی از بیماران تالاسمی آنها می توانند بیشترعمر کنند. از این رو باید این برنامه ها تداوم پیدا کند که اختصاص اعتباربیشتر و توجه مسئولان موجب تقویت این برنامه ها و بهتر اجراشدن آنها می شود.

امامی رضوی بر گسترش مراکز جامع درمان بیماران خاص در کشور تاکید کرد و گفت : : وجود و گسترش این مراکز جامع برای کاهش هزینه ها و رفت و آمد بیماران به شهرهای بزرگ از جمله تهران ضروری است.

دوره آموزشی تالاسمی ایران تا 19 اردیبهشت ماه در رامسر ادامه دارد .


*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*


بیست و چهارمین کنگره فیزیوتراپی ایران آغاز به کار کرد
تهران - بیست و چهارمین کنگره فیزیوتراپی ایران امروز- چهارشنبه - با حضور رییس سازمان نظام پزشکی و جمعی از متخصصان در هتل المپیک آغاز شد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمد اکبری دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره فیزیوتراپی ایران در مراسم گشایش این کنگره گفت : کنگره امسال با شعار «فیزیوتراپی نماد حرکت، نهاد سلامت » تا بیستم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد که حرکت، زبان بدن محسوب می شود و رابطه مستقیمی بین حرکت و سلامتی وجود دارد بنابراین اهمیت علم فیزیوتراپی بیش از پیش آشکار می شود.حرکت غیر طبیعی هم می تواند منجر به آسیب شود، اگر فردی بیش از حد توان فیزیکی بدن خود تحرک داشته باشد بدون شک آسیب های زیادی را به سیستم های مختلف بدن وارد می کند.

اکبری گفت : بعد از اعلام فراخوان، 210 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که بعد از داوری 145 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد 41 مقاله به صورت شفاهی و 104 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود.

وی خاطرنشان کرد : این کنگره در هفت محور اصلی شامل« عضلانی اسکلتی »، «عصبی - عضلانی »، «قلبی-عروقی- تنفسی» ، «فیزیکی »،« آسیب های ورزشی» ، «سوختگی و آسیب های پوستی» و« ابزارهای ارزیابی و نوآوری »برگزار می شود . علاوه براین در طول روزهای برپایی این کنگره 25 کارگاه آموزشی با موضوعاتی همچون معرفی کاربرد تجهیزات فیزیوتراپی، کنترل درد با تحریک الکتریکی و آشنایی با نرم افزارمدیریت کلینیک برگزار می شود. این کنگره دارای 14 امتیاز بازآموزی است.


رییس انجمن تالاسمی : مرکز پیوند مغزاستخوان باید در تمام بیمارستان های کشورراه اندازی شود

Posted: 11 May 2013 11:46 AM PDT

محققان ایرانی کامپوزیت های ترمیمی دندان با دوام بیشتر ساختند
تهران - محققان ایرانی نوعی کامپوزیت ترمیم دندانی با دوام بیشتر و قیمت کمتر نسبت به نمونه مشابه خارجی ساختند.


ˈحسن توپچیˈ مخترع این طرح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی اظهار داشت: بسیاری از مواد ترمیمی دندان به صورت لایه به لایه باید بر روی دندان فاسد قرار گیرد ولی این نمونه جدید به یکباره بر روی دندان فاسد قرار داده می شود و اثرات درمانی آن به مراتب بهتر از نمونه های قبلی است .

این کارشناس ارشد شیمی آلی افزود : این نمونه برای نخستین بار در خاور میانه سنتز می شود و آن از هفت ماده اولیه سنتز شده در آزمایشگاه های داخلی تشکیل شده است. این نمونه دارای عمر بیشتر است و قیمت تمام شده آن یک دهم نمونه های خارجی است .

وی خاطرنشان کرد : این کامپوزیت به صورت تک خمیری به وسیله نور اشعه ماورای بنفش سفت می شود از این رو به آن لیزری می گویند و گاهی نیز می توان از آن به شکل دوخمیری یعنی مخلوط دو خمیر استفاده کنیم .

این مخترع خاطرنشان کرد: دندانپزشک در نمونه هایی که با اشعه ماورای بنفش سفت می شوند، فرصت کافی برای فرم دهی به کامپوزیت را دارد که این امر از مزایای استفاده از این کامپوزیت است . ساخت این نمونه آزمایشگاهی در حدود 35 میلیون تومان هزینه داشته است .

این اختراع رتبه سطح سه اختراعات کشوری جشنواره کوهسار را کسب کرده و از سوی دیگر یکی از طرح های برگزیده پنجمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی بوده است .

*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>


رامسر - رییس انجمن تالاسمی ایران تاکید کرد که در حال حاضر بیمارستان شریعتی در تهران به عنوان بهترین مرکز پیوند مغز استخوان برای بیماران تالاسمی در منطقه شناخته شده است و ضروری است که این مراکز در تمام بیمارستان های کشور راه اندازی شود .


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به رامسر ، « مجید آراسته » روز چهارشنبه به مناسبت روز جهانی تالاسمی و همزمان با برپایی دوره آموزشی تالاسمی در رامسر افزود: در حال حاضر با تمهیداتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در عرصه پیوند مغزاستخوان در نظر گرفته است هزینه های این پیوند برای بیماران بسیار کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون 16 هزار و 700 بیمار تالاسمی ماژور در کشور وجود دارد که باید با کاهش هزینه ها و بهبود کیفیت درمان و دارو به آنان کمک کرد .استان هایی همچون گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان و فارس بیشترین آمار بیماران تالاسمی را به خود اختصاص داده اند.اختلالات ژنتیک موجب بروز بیماری تالاسمی می شود و در این استان ها به دلیل ازدواج خویشاوندی این بیماری رواج بیشتری دارد.

آراسته افزود : هم اکنون داروهای تالاسمی به شکل خوراکی و تزریق در کشور تولید می شود . البته باید گفت هر بیمار تالاسمی شرایط خاصی دارد و بر اساس تشخیص پزشک معالج داروهای داخلی و یا خارجی برای آنان تجویز می شود.

وی خاطرنشان کرد : درمان این بیماران به صورت رایگان است و حتی داروهای رایگان به آنها داده می شود و تنها برخی از بیماران که شرایط خاصی دارند نیاز به مصرف داروهای خارجی دارند که به آنها یارانه تعلق می گیرد.

وی افزود: مهمترین مشکل بیماران تالاسمی نحوه نگرش افراد به آنهاست که باید تغییر کند، بیمار تالاسمی می تواند ازداوج کند، کار کند و با پیشرفت پزشکی حتی می تواند صاحب فرزند شود.

دوره آموزشی تالاسمی ایران تا 19 اردیبهشت ماه در رامسر ادامه دارد.

سالانه حدود دو هزار جراحی قلب در مازندران انجام می شود

Posted: 11 May 2013 11:44 AM PDT


ساری - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از انجام سالانه حدود دو هزار عمل جراحی قلب در استان خبر داد و گفت: عمل جراحی قلب در مازندران که زمانی میانگین آن 10 مورد در هفته بود هم اکنون به حدود 10 جراحی در روز رسیده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈ محمدمهدی ناصحی ˈ روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار نخستین کنگره بین المللی جراحان قلب در ساری افزود: آنچه مایه مباهات است نه تعداد زیاد اعمال جراحی، بلکه وجود قابلیت های علمی ممتاز و تجهیزات قابل قبول برای انجام این گونه عمل جراحی است.

وی به انجام نخستین عمل جراحی قلب باز در مازندران در سال 83 اشاره کرد و گفت: راهی که 9 سال پیش در این استان آغاز شد به جایی رسید که امروز پیچیده ترین اعمال جراحی قلب باز در زمینه بیماری ها عروق کرونر، دریچه های قلبی، آئورت و عروق بزرگ را انجام می دهیم.

ناصحی به سابقه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در زمینه های بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون دارای 9 دانشکده و بیش از پنج هزار و 500 دانشجو است که با حضور 339 عضو هیات علمی در بیش از 80 رشته تحصیل می کنند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات بهداشتی درمانی در دورترین نقاط مازندران در حال ارائه است، ادامه داد: با استفاده از تمامی ظرفیت های ممکن به شاخص هایی دست یافتیم که آن را با دانشگاه های علوم پزشکی سطح اول کشور هم رتبه ساخته و این امر مزیت بزرگی برای دانشگاه به شمار می آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به صفر رساندن مرگ و میر مادران باردار، استقرار برنامه ملی پزشک خانواده شهری، کسب رتبه های برتر در ارزشیابی های درمانی از جمله برنامه حاکمیت بالینی، به دست آوردن چند باره رتبه نخست پژوهشی در بین دانشگاه های هم سطح و کسب مکرر عنوان دستگاه اجرایی برتر در بین 120 دستگاه اجرایی استان را بخشی از دستاوردهای این دانشگاه معرفی کرد.

وی با اعلام اینکه 46 درصد علل مرگ و میر در مازندران بیماری های قلبی عروقی است، گفت: تغذیه نامناسب، نداشتن تحرک بدنی و چاقی، استعمال دخانیات و فشارهای روانی محیطی در افزایش بار این بیماری ها موثر است.

ناصحی بر ضرورت تغییر شیوه زندگی و توجه به فعالیت های بدنی در کاهش بیماری های قلبی عروقی تاکید کرد و افزود: برنامه های بهداشتی حول این محور در کشور و در استان در حال اجراست که امیدواریم با مشارکت مردم این امر محقق شود.

نخستین کنگره بین المللی جراحان قلب با حضور 300 متخصص و جراح قلب از سراسر جهان صبح امروز در محل هتل سالاردره ساری گشایش یافت و به مدت دو روز ادامه دارد.

تبادل جدیدترین روش های جراحی و اطلاعات و فناوری جراحی قلب در دنیا و مقایسه وضعیت جراحی قلب ایران با دیگر کشورهای از جمله اهداف برگزاری این کنگره اعلام شده است.

قرار است از 400 مقاله پذیرفته شده برای این کنگره با محوریت عروق کرنر، بیماری های دریچه ای، نارسایی های قلب و پیوند قلب، بیماری های مادرزادی قلب، بی هوشی جراحی قلب و دیگر موارد مربوط به مشکلات قلبی 80 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه شود.

*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*

کنگره بین المللی جراحان قلب در ساری آغاز شد
ساری - کنگره بین المللی جراحان قلب با حضور 300 متخصص و جراح قلب از سراسر جهان روز پنجشنبه در ساری آغاز شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم افتتاح این کنگره دبیر علمی کنگره بین المللی جراحان قلب در سخنانی گفت: این کنگره با حضور 300متخصص و جراح قلب از سراسر جهان طی دو روز در محل هتل سالاردره این شهرستان ادامه می یابد.

دکتر ˈشروین ضیاء بخش طبریˈ هدف از برگزاری این کنگره بین المللی را تبادل جدیدترین روش های جراحی و اطلاعات و فناوری جراحی قلب در دنیا و مقایسه وضعیت جراحی قلب ایران با دیگر کشورهای جهان برشمرد.

وی اظهار کرد: در سال 83 مرکز جراحی قلب باز در مازندران راه اندازی شد و از آن تاریخ تاکنون بیماری برای انجام این عمل از استان خارج نمی شود که این رویداد خوب در کاهش مخارج بیمار نقش موثری داشته است.

وی بیان داشت: برگزاری اولین کنگره جراحان قلب جهان از زمان راه اندازی بخش جراحی قلب باز مازندران مورد پیگیری قرار گرفت که خوشبختانه موفق به اخذ مجوز برای برگزاری این کنگره در مازندران شدیم و اکنون این کنگره را در نهمین سالگرد انجام نخستین قلب باز در مازندران برگزار می کنیم.

وی در باره ارسال مقاله به این کنگره گفت: سه هزارمقاله به کنگره بین المللی جراحان قلب در مازندران ارسال شد.

دکتر ˈ ضیاء بخش طبریˈ افزود: از این تعداد 400 مقاله پذیرفته شده که 80 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر در کنگره ارائه خواهد شد. همچنین مقالات پذیرفته شده در قالب کتابچه چاپ و در اختیار شرکت کنندگان در کنگره بین المللی جراحان قلب قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: عروق کرنر، بیماری های دریچه ای، نارسایی های قلب و پیوند قلب، بیماری های مادرزادی قلب، بی هوشی جراحی قلب و دیگر موارد مربوط به مشکلات قلبی از محورهای مقالات ارائه شده برای کنگره است.

آسیب های اسکلتی عضلانی در زنان 70 درصد بیشتر از مردان است

Posted: 11 May 2013 11:42 AM PDT


تهران - متخصص فیزیوتراپی گفت: آمارها نشان می دهد آسیب های اسکلتی عضلانی مانند آرتروزو دیسک در زنان 70 درصد بیشتر از مردان است.


ˈمحمد اکبری ˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروزه با توجه به تغییر روش زندگی و تحرک کم فیزیکی، تعداد افرادی که به دلیل آسیب های اسکلتی عضلانی به مراکز فیزیوتراپی مراجعه می کنند، زیاد است.

وی اظهار داشت: در این میان 70 درصد مراجعه کنندگان به فیزیوتراپی ها را بانوان تشکیل می دهند که علت آن فعالیت کمتر فیزیکی آنان است.

اکبری گفت: کم فعالیتی یکی از دلایل اصلی بروز آسیب های اسکلتی عضلانی است و در برخی موارد آسیب های عصبی را هم به دنبال دارد.

وی درباره فیزیوتراپی پس از تعویض مفصل اظهار کرد: انجام عمل جراحی تعویض مفاصل زانو، ران، شانه و آرنج در ایران بسیار پیشرفته و به روز است که اگر فرد بیمار در زمان مناسب به مراکز فیزیوتراپی مراجعه کند و دوره درمان را تا پایان توصیه پزشک معالج ادامه دهد، می تواند عملکرد طبیعی عضو تعویض شده را به دست آورد.

اکبری تاکید کرد: البته بازگشت حرکات عضو تعویض شده به حالت طبیعی به سابقه بیمار قبل از جراحی هم بستگی دارد، به عنوان مثال اگر فرد قبل از جراحی در حرکت محدودیت داشته باشد، بعد از جراحی بازگشت به حالت طبیعی بسیار با سختی انجام می شود.

وی توصیه کرد: هر فرد در صورت احساس کمترین درد ، به موقع برای درمان آن اقدام کند زیرا اگر آسیب به مرحله مزمن برسد به همان میزان درمان آن سخت تر می شود.

این متخصص فیزیوتراپی درباره وضعیت علم فیزیوتراپی در کشور گفت: علم فیزیوتراپی ایران در آسیا و خاورمیانه رتبه اول را دارد و با جهان فاصله چندانی ندارد.

وی افزود: در زمینه استفاده از روش های نوین فیزیوتراپی هیچ کمبود و عقب افتادگی نسبت به سطح جهانی در کشور وجود ندارد و متخصصان داخلی به صورت آن لاین با متخصصان خارجی تبادل اطلاعات دارند.


*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>

رییس انجمن جراحان قلب ایران:
کنگره های علمی یکی از ابزارهای گسترش علم است
ساری - رئیس انجمن جراحان قلب ایران گفت: کنگره های علمی یکی از ابزارهای گسترش علم است و باید در ایران برگزاری چنین گردهمایی هایی افزایش یابد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈ محمدعلی یوسف نیا ˈ روز پنجشنبه در نخستین کنگره بین المللی جراحان قلب در ساری افزود: برگزاری چنین گردهمایی های در سطح کشور سبب تبادل آخرین دستاردهای علمی می شود.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ در توسعه اندیشه های علمی نقش اساسی داشته است، گفت: توسعه علمی هم زندگی آسان و افزایش طول عمر را به همراه دارد.

یوسف نیا بر ضرورت افزایش کیفیت زندگی افراد جامعه تاکید کرد و افزود: پیشرفت علم توانایی های انسان را افزایش می هد و فناوری های روز هم ما را قادر به تشخیص و درمان آسان تر بیماری هاکرده است.

نخستین کنگره بین المللی جراحان قلب که با حضور 300 تن از جراحان قلب از سراسر جهان امروز در هتل سالار دره ساری گشایش یافت، دو روز ادامه دارد.

تبادل جدیدترین روش های جراحی و اطلاعات و فناوری جراحی قلب در دنیا و مقایسه وضعیت جراحی قلب ایران با دیگر کشورهای از جمله اهداف برگزاری این کنگره اعلام شده است.

قرار است از 400 مقاله پذیرفته شده برای این کنگره با محوریت عروق کرنر، بیماری های دریچه ای، نارسایی های قلب و پیوند قلب، بیماری های مادرزادی قلب، بی هوشی جراحی قلب و دیگر موارد مربوط به مشکلات قلبی 80 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه شود.

تشخیص بیماری سل در کمتر از یک ساعت

Posted: 11 May 2013 11:40 AM PDT


تهران – محققان بیمارستان مرکزی ماساچوت موفق به طراحی دستگاهی شدند که قادر است بیماری سل را در مدت زمانی کمتر از یک ساعت توسط ادرار و بزاق فرد تشخیص دهد.


به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ˈنیچرˈ، تشخیص اصلی این بیماری توسط آزمایش خون انجام می شود. در اکثر موارد فاصله بین نمونه گیری بیمار و تشخیص نهایی حدود دو هفته است که گاهی منجر به فوت بیمار می شود.

زمان در درمان بیماری مسری همچون سل بسیار مهم است چراکه در صورت عدم توجه و رعایت اصول بهداشتی، افراد بیشتری به این بیماری مبتلا می شوند که این بسیار مهمتر از درمان یک فرد است.

تشخیص زودهنگام بیماری عفونی و کشنده سل همواره مهمترین دغدغه محققان بوده است.

محققان بیمارستان مرکزی ماساچوست موفق به ساخت دستگاهی شده اند که قادر به تشخیص دقیق این بیماری در مدت زمانی کمتر از یک ساعت است. وظیفه اصلی این دستگاه شناسایی پاتوژن TB است که عامل اصلی بیماری سل است.

عملکرد این دستگاه شبیه به تصوبربرداری MRI است و وجود پروتئین DNA ناشی از سل را در مایعات بدن انسان شناسایی می کند.

این قطعه شامل یک سینی خیلی کوچک پلاستیکی است که روی آن یک تراشه الکترونیکی کوچک و یک آزمایشگاه شیمی بسیار کوچک تعبیه شده است. یک محفظه کوچک نیز برای جمع آوری مایعاتی مانند ادرار و بزاق وجود دارد.

این آزمایش توسط اشک چشم نیز قابل انجام است.

تشخیص بیماری سل با استفاده از این روش با دقت بسیار بالایی انجام می شود.

براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت ، تعداد بیماران مسلول در سراسر جهان درسال 2011 حدود 9 میلیون نفر بوده است .

*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*

دبیر علمی انجمن شنوایی شناسی ایران:
انجام آزمایش های شنوایی شناسی دوره ای ضروری است
تهران-دبیر علمی انجمن شنوایی شناسی ایران گفت: آزمایش های شنوایی شناسی دوره ای به ویژه برای کودکان، میانسالان و افراد شاغل در محیط های کارگری امری ضروری است.


ˈمحسن احدیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: در شهرهای صنعتی و اماکن کارگری مانند کارخانه ها و کارگاه های صنعتی به دلیل میزان بالای آلودگی صوتی لازم است افراد ...ن یا شاغل در این گونه اماکن، برای بررسی وضعیت شنوایی خود هر شش ماه یک بار آزمایش های شنوایی شناسی انجام دهند.

وی درمورد ضرورت انجام آزمایش های دوره ای شنوایی شناسی برای کودکان گفت: از آنجایی که کودکان در حفاظت از شنوایی خود توانایی لازم را ندارند، توجه والدین به انجام آزمایش های شنوایی شناسی دوره ای برای آنها بسیار ضروری است.

احدی افزود: کودکانی که در معرض ابتلا به کم شنوایی هستند مانند کودکانی که در زمان به دنیا آمدن زردی داشته و تعویض خون شده اند، داروهای آنتی بیوتیک مصرف کرده اند، ناهنجاری های جمجمه ای و یا سابقه کم شنوایی خانوادگی دارند، باید هر شش ماه یکبار حداقل تا سن 3 سالگی وضعیت شنوایی آنها بررسی شود تا از نبود کم شنوایی در آنها اطمینان حاصل شود.

دبیر علمی انجمن شنوایی شناسی ایران در مورد میانسالان نیز گفت: افراد دارای سن بالای 50 سال به ازای هر دهه ای که به سن آنها افزوده می شود، خطر ابتلا به کم شنوایی نیز در آنها افزایش می یابد؛ به همین دلیل در این دسته از افراد انجام آزمایش های دوره ای شنوایی شناسی لازم است.

احدی افزود: بزرگسالان به دلیل مصرف آنتی بیوتیک ها به خودی خود در معرض ابتلا به کم شنوایی و پیرگوشی هستند و وجود آلودگی های صوتی زیاد در شهرهای صنعتی روند ابتلا به پیرگوشی را در آنها تسریع می کند بنابراین این افراد باید به سلامت شنوایی خود توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه آسیب های ناشی از آلودگی صوتی بیشتر به صورت کم شنوایی در افراد بروز می کند، اظهار داشت: اغلب این افراد در شنیدن گفتار به خصوص در مکان های پر سرو صدا دچار مشکل می شوند.

احدی توضیح داد: بروز کم شنوایی یکی از علایمی است که می تواند برای افراد هشداردهنده باشد به این ترتیب که در پی بروز این مشکل افراد باید با مراجعه به مراکز معتبر شنوایی شناسی، آزمایش های شنوایی لازم را انجام دهند.

وی گفت: انجام آزمایش های ارزیابی شنوایی شناسی دوره ای به ویژه برای افراد شاغل در در محیط های صنعتی کارگری و کارخانه ها که آلودگی صوتی زیادی دارند، به نسبت میزان آلودگی صوتی موجود در محل کار آنها، امری ضروری است.

احدی تاکید کرد: شیفت های کاری افرادی که در این اماکن مشغول به کار هستند، باید به صورت دوره ای تغییر کند تا در معرض شنیدن سروصدای کمتری باشند؛ اگر در این افراد کم شنوایی تشخیص داده شود، باید محیط کاری خود را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه استفاده کردن از محافظ های گوش برای کارگران شاغل در محیط های صنعتی و کارخانه ای بسیار ضروری است، گفت: کارگرانی که کم شنوایی یک طرفه دارند نیز به هیچ وجه نباید در محیط های پرسروصدا قرار بگیرند چراکه ادامه حضور آنها در اینگونه اماکن باعث از دست دادن شنوایی گوش سالم آنها می شود.

احدی تاکید کرد: در شهرهای بزرگ و صنعتی به دلیل وجود آلودگی های صوتی ناهنجار مانند صدای ناشی از بوق زدن های بی مورد، ماشین ها و موتورسیکلت ها لازم است که اتوبان ها با دیوارهای محافظ پوشانده شوند تا صدای کمتری به مناطق مس... نزدیک اتوبان ها برسد.

وی اظهار داشت: به طور کلی سنجش شنوایی برای افراد دارای سنین بالای 50 سال دستکم سالی یک بار ضروری است.

وی افزود: همچنین شنوایی افراد دارای سنین پایین تر نیز به ویژه آنهایی که انواع آنتی بیوتیک ها، داروهای کلیوی و داروهای کنترل فشار خون مصرف می کنند، باید به صورت دوره ای و دستکم سالی یک بار بررسی شود.

احدی اظهار داشت: افرادی که در معرض سروصدای زیاد نیستند، در میانسالی هر سال یک بار و در سنین بالاتر هر شش ماه یک بار لازم است، وضعیت شنوایی آنها بررسی شود تا در صورت اثبات کم شنوایی، پیشرفت آن بررسی شود.

وی گفت: شنیدن صداها با شدت بالاتر از 85 دسی بل در طولانی مدت، می تواند منجر به کم شنوایی هایی شود که آسیب های آن ماندگار و برگشت ناپذیر است؛ بنابراین افراد باید با توجه ویژه به این مساله سعی کنند تاحدامکان از محیط های پرسروصدا دوری کنند.




اختراع کفش های طبی ضد پوکی استخوان در کشور!!

Posted: 11 May 2013 11:36 AM PDT


اختراع کفش های طبی ضد پوکی استخوان در کشور




تهران - محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و
ساخت کفشی با حس گر درصد وزن گیری شدند که از ابتلای بیمار به بیماریهایی
مانند پوکی استخوان جلوگیری می کند.



















به
گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، این اختراع به همت دکتر امیر
رضا کچویی عضو هیئت علمی گروه جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی
و ساخته شده است و با شماره 79026 ثبت اختراع شده است .

دکتر کچویی
در این زمینه اظهار داشت : جراحی هایی که در اندام تحتانی از جمله لگن ،
زانو و پای بیمار انجام می شود لازم است که بیمار تا مدتی پس از عمل جراحی و
به منظور بهبودی کامل و جلوگیری از آسیب به ناحیه عمل، محدودیت وزن بر روی
پا داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود : در
برخی مواقع بیمار نمی تواند میزان فشار بر روی پای خود را تنظیم کند و این
امر موجب آسیب به اندام تحتانی و محل مورد جراحی و یا شکستگی می شود.

وی
خاطر نشان کرد :با قرار دادن سنسور های حساس وزن در کفش طبی ، و انتقال
اطلاعات از طریق رایانه به سنسور بر اساس عمل می توان از بسیاری از عوارض
ناشی از فشار یا عدم فشار وزنی بیمار پس از عمل جلوگیری کرد .

کچویی
در خصوص عملکرد این کفش گفت : این کفش و سنسور تعبیه شده در آن به گونه ای
عمل می کند که بیمار اگر بیش یا کمتر از حد مجاز، فشار وزنی بر روی اندام
تحتانی عمل شده بیاورد ، صدا داده و بیمار را آگاه می کند .

وی
افزود : به طور مثال بر اساس وزن و نوع عمل بیمار اطلاعات به سنسور داده می
شود که بیمار در دو هفته اول 25 درصد وزن ، در دو هفته دوم 50 درصد را بر
روی پای خود داشته باشد و این روند درمانی ادامه دارد تا این میزان به
100درصد برسد .

کچویی با اشاره به اینکه برخی از بیماران به موجب
ترس از آسیب یا شکستگی مجدد ناحیه عمل فشاری بر روی پای خود وارد نمی کنند
خاطر نشان کرد : این امر می تواند موجب پوکی استخوان و یا سفتی مفصل شود که
با استفاده از این کفش می توان از اینگونه عوارض جلوگیری کرد.

وی
کاربرد دوم این کفش را در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی عنوان کرد و گفت :
بر اساس بررسی های انجام شده تا کنون در هیچ مقاله ای به صراحت برای
درمانهای پس از عمل و میزان وزن گذاری بیمار مطلبی بیان نشده است و تمامی
مقالات به صورت کیفی ارائه شده است و با استفاده از این کفش می توان
تحقیقات را بر اساس کمی نیز ارائه داد .

کچویی در خصوص برنامه های
تولید این کفش اظهار داشت :این کفش از سوی اداره تجهیزات پزشکی وزارت
بهداشت به عنوان نمونه ای منحصر به فرد معرفی شده است و به دنبال آن هستیم
که با مشارکت شرکتهای سرمایه گذار این محصول را تولید کنیم.

وی افزود : تولید این کفش طبی هزینه ای کمتر از 300 هزار ریال دارد.


*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*



عامل کم خوری و پرخوری در بدن




تهران - هنگام دیدن، بو کردن و چشیدن مواد غذایی و همچنین
شنیدن مطلبی درخصوص مواد غذایی، به ترتیب بینایی، بویایی، چشایی و شنوایی
تحریک می شوند و از طریق اعصاب حسی، سیگنال های عصبی به شبکه تنظیم اشتها
ارسال و باعث می شوند که در فرد احساس اشتها یا عدم اشتها به وجود آید .



















در بدن انسان، سیستمی به نام سیستم تنظیم دریافت مواد غذایی وجود دارد که این سیستم منجر به احساس سیری و گرسنگی می شود.

این سیستم شامل دو بخش است . بخش اول شبکه تنظیم اشتها است که در
هیپوتالاموس مغز قرار دارد. بخش دوم، سیگنال های عصبی و هورمونی است که از
نواحی مختلف بدن به شبکه تنظیم اشتها ارسال می شود.

شبکه تنظیم
اشتها متشکل از سلول های عصبی است که در اشتها یا بی اشتهایی نقش دارند.
این سلول های عصبی در هسته های مختلف هیپوتالاموس و برخی دیگر از نواحی مغز
گسترده اند.

کارشناس ارشد علوم تغذیه در این باره نقش هیپوتالاموس
در تنظیم اشتها به خبرنگار علمی ایرنا گفت : هیپوتالاموس یکی از مهمترین
بخش های مغز محسوب می شود که کنترل ثبات محیط داخلی بدن را به عهده دارد.

غزاله اسلامیان افزود: هیپوتالاموس به عنوان بخش کوچکی از مغز که در انسان فقط 5 گرم وزن دارد.

به گفته وی هیپوتالاموس مرکز تنظیم گرسنگی ، تشنگی ، خواب و بیداری ، دمای بدن، هیجانات و احساسات و غیره را به عهده دارد .

اسلامیان
اظهار داشت: ورود مواد غذایی به معده و روده سبب اتساع آن ها می شود و در
نتیجه باعث تحریک گیرنده های مکانیکی در جدار معده و روده خواهد شد این
گیرنده ها مکانیکی تحریک شده و پیام هایی را به شبکه تنظیم اشتها می فرستند
که این امر سبب به وجود آمدن احساس سیری در فرد می شود.

کارشناس
ارشد تغذیه اضافه کرد: هورمون های ترشح شده از سلول های مخاطی دستگاه گوارش
نیز به شبکه تنظیم اشتها پیام می فرستند و منجر به ایجاد حالت سیری و
گرسنگی می شوند.

دانشجوی نمونه کشوری سال 1391 گفت : احساس سیری
معمولا 20 تا 40 دقیقه طول می کشد. هرچقدر مواد غذایی بیشتر جویده شوند،
تماس مواد غذایی با این گیرنده ها بیشتر صورت می گیرد و در نتیجه احساس
سیری زودتر به وجود می آید.

وی به افراد چاق توصیه کرد: غذاها را
خوب بجوند و در رژیم غذایی خود از مواد غذایی حاوی فیبر از جمله میوه ها و
سبزی ها استفاده کنند . مواد غذایی حاوی فیبر دارای بافت محکمی است که قبل
از بلعیدن به میزان بیشتری باید جویده شوند که همین امر احساس سیری را
ایجاد می کند .

اسلامیان خاطر نشان کرد : افزایش غلظت قند خون پس از
مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات، با تأثیر بر برخی از هسته های
هیپوتالاموس منجر به افزایش استفاده از قند توسط سلول ها شده و منجر به
احساس سیری می شود.

دانشجوی نمونه کشوری سال 1391 یاد آور شد: برخی
پژوهش ها نشان داده اند که مصرف پروتئین و در نتیجه افزایش اسیدهای آمینه
موجود در خون باعث ایجاد احساس سیری می شود.

وی افزود : همچنین
برخی پژوهش ها نشان دادند که افزایش غلظت چربی های خون پس از تجویز وریدی
تری گلیسیریدها سبب کاهش اشتها و به وجود آمدن احساس سیری از طریق اثرگذاری
بر برخی از هسته های هیپوتالاموس در شبکه تنظیم اشتها می شود .

کارشناس
ارشد تغذیه اظهار داشت : زمانیکه درجه حرارت بدن بالا می رود، هیپوتالاموس
به شبکه تنظیم اشتها پیام می فرستد و این امر سبب کاهش اشتها و کاهش
دریافت مواد غذایی و در نتیجه کم شدن اثر گرمازایی ناشی از مصرف مواد غذایی
می شود و به این ترتیب حرارت در بدن افت می کند.

وی اضافه کرد :
زمانی که درجه حرارت بدن پایین می آید ، پیام های فرستاده شده از
هیپوتالاموس به شبکه تنظیم اشتها، باعث افزایش اشتها و افزایش مصرف مواد
غذایی می شوند و به این ترتیب سبب افزایش تولید حرارت در بدن می شوند.

به
گفته اسلامیان؛ پژوهش ها نشان داده اند که تغییرات درجه حرارت محیط (و در
نتیجه تغییرات درجه حرارات بدن) فقط بر روی اندازه وعده های غذایی تأثیر می
گذارد و بر روی تعداد دفعات مصرف مواد غذایی اثری ندارد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خبرنامه

شیلا خداداد (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)

حامد کمیلی (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)