خبرنامه

خبرنامه


نخستین کنگره بین‌المللی علوم زمین در مازندران برگزار می‌شود

Posted: 22 Jan 2014 02:00 PM PST


» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري ايران
کد خبر: 92110301758
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۵

سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین با محوریت علوم زمین و توسعه پایدار در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه مازندران علی نبیان، معاون امور عمرانی استاندار مازندران با ذکر این خبر، زمان برگزاری این کنگره را 28 و 29 بهمن ماه امسال اعلام کرد و افزود: در این کنگره موضوعاتی همچون ژئومکانیک، ژئوتکنیک، زمین شناسی شهری، انتخاب ساختگاه، دفن زباله، آتشفشان، زمین لغزش، سیل و فرونشست به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

وی گفت: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در راستای تحقق وظایف خود در انجام پژوهش و بررسی های علمی و فنی در حوزه علوم زمین، این گردهمایی را با حضور اساتید، اندیشمندان، پیشکسوتان، دانشجویان و علاقه مندان عرصه زمین شناسی برگزار می‌کند.

نبیان دستاوردهای این کنگره را مهم و قابل استناد دانست و افزود: یقیناً برگزاری این دوره از گردهمایی با حضور اساتید و صاحب نظران بنام داخلی و بین المللی، افقی جدید در گستره علوم زمین در عرصه منطقه‌ای و کشوری و در تعامل با دانش جهانی ترسیم خواهد کرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان این که مقالات متعددی به دبیرخانه همایش ارسال شده است، تصریح کرد: زمان اعلام پذیرش مقالات دهم بهمن ماه خواهد بود.

انتهای پیام

در دانشگاه اصفهان

Posted: 22 Jan 2014 01:59 PM PST



دومین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران برگزار می‌شود
» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري ايران
کد خبر: 92110301760
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۶

دومین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران، هشتم و نهم اسفندماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

مهران زینلیان، دبیر این کنفرانس در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا، منطقه اصفهان، گفت: قرار است دبیرخانه‌ای را به عنوان قطب مصالح و سازه‌های نوین در اصفهان تشکیل دهیم تا با حضور سه ضلع دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و صنعتگران فعال و به صورت کاربردی اشکالاتی که وجود دارد رفع شود.

وی با بیان اینکه این کنفرانس هشتم و نهم اسفندماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: بحث سازه‌های نوین از مسائل مهم به شمار می‌رود و در بحث‌هایی نظیر انرژی،سبک‌سازی ساختمان‌ها و صنعتی سازی بسیار کاربرد دارد.

زینلیان با بیان این که باید از سیستم‌های جدیدی که وارد کشور شده استفاده بهینه کرد، افزود: البته فرهنگ سازی در این زمینه نیاز است چرا که اگر فرهنگ سازی درستی صورت نگیرد و تکنولوژی به صورت کامل وارد کشور نشود و مهندسین ایرانی آموزش‌های لازم را نبینند نه تنها این سیستم‌های تازه وارد مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه این فرصت نیز تبدیل به تهدید می‌شود.

زینلیان ادامه داد: هدف از برگزاری چنین کنفرانسی نیز بررسی علمی همه جانبه صنایع مختلفی است که وارد ایران شده است.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس بحث‌های رقابتی نیز وجود دارد، تصریح کرد: قرار است به بهترین مقاله جایزه‌های ویژه‌ای اختصاص یابد و برای دانشجویان نیز مسابقه عکاسی ترتیب داده شده است.

دبیر دومین کنفرانس مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف کنفرانس این است که بتوانیم تکنولوژی‌های برتر را به جامعه مهندسین کشور معرفی کنیم و در کنار آن بحث نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی را نیز با همین هدف تشکیل داده‌ایم.

انتهای پیام

کشف پروئتین تاثیرگذار بر کاهش حافظه مبتلایان آلزایمر

Posted: 22 Jan 2014 01:57 PM PST


» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري ايران
کد خبر: 92110301761
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۷

محققان کلینیک کلیولند آمریکا پروتئینی را در مغز شناسایی کرده‌اند که نقش حیاتی در از دست رفتن حافظه بیماران آلزایمر ایفا می‌کند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان این برای نخستین بار است که نقش پروتئین (NLGN1) _ این ماده در تشکیل حافظه نیز دخیل است_ در پدیده از دست دادن حافظه مرتبط با آمیلوئید مورد بررسی قرار گرفته است.

در بیماری آلزایمر، پروتئین‌های بتا آمیلوئید در مغز بیماران انباشته و باعث التهاب می‌شود. این التهاب منجر به تغییراتی در ژن خاصی می‌شود که عملکرد سیناپس‌ها در مغز را مختل کرده و نهایتا باعث از دست دادن حافظه می‌شود.

محققان با آزمایش بر روی نمونه‌های حیوانی دریافتند که طی التهاب عصبی ذکر شده، تغییرات اپی ژنتیک "NLGN1" شبکه سیناپسی درون مغز _این شبکه مسئول توسعه و حفظ خاطرات است_ دچار اختلال می‌شود. تحلیل این شبکه می‌تواند منجر به نوعی فقدان حافظه خاص بیماران آلزایمری شود.

طی تحقیقات پیشین همین گروه علمی نیز موفق به کشف ترکیبی جدید به نام "MDA7" شده بودند که می‌تواند به طور بالقوه روند التهاب عصبی را متوقف کند. درمان با این ترکیب، قدرت شناختی، حافظه و انعطاف سیناپسی را بازسازی می‌کند.

آلزایمر بیماری کشنده و غیر قابل برگشت مغزی است که حافظه و مهارت‌های فکری را نابود می‌کند. آمارهای انجمن آلزایمر نشان از این دارد که با پیر شدن جمعیت عمومی دنیا، تا سال 2050، 106 میلیون نفر در جهان به آلزایمر مبتلا شوند.

نتایج این پژوهش در مجله "Nature Neuroscience" منتشر شده است.

در اولین جشنواره حلقه‌های علمی بسیج اساتید استان

Posted: 22 Jan 2014 01:56 PM PST



ربات پرنده دانشکده فنی و حرفه‌ای سما زنجان به پرواز درآمد
» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري ايران
کد خبر: 92110301759
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۶

اولین جشنواره حلقه‌های علمی بسیج اساتید استان زنجان با حضور معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور، روسای دانشگاه‌های استان، اساتید و اعضای حلقه‌های علمی زنجان در سالن شهید چمران دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا در این جشنواره ربات پرنده دانشکده فنی و حرفه‌ای سما زنجان که توسط تیم رباتیک این دانشکده شامل سیدعمیدالدین موسوی، سیدمجید موسوی، محسن کتابی، محسن اجلی، جواد مسگرپناه، سعید بازرگان و سیده رقیه متوسلین طراحی و ساخته شده بود، با موفقیت به پرواز درآمد.

این ربات مجهز به سیستم ناوبری برای حفظ تعادل در هنگام پرواز، سیستم هدایت از راه دور بی‌سیم بوده و قابلیت پرواز تا ارتفاع تقریبی 400 متر، پرواز بدون نیاز به کاربر، فیلم‌برداری از محیط، جابه‌جایی اجسام، بازدید از خطوط مخابرات و برق، شناسایی، تشخیص و تعقیب اشیا یا چهره، کنترل و هدایت به نقطه مورد نظر با استفاده از GPS را دارد.

ماده تاریک کیهان برای نخستین بار مشاهده شد

Posted: 22 Jan 2014 01:55 PM PST


تهران- ایرنا- دانشمندان آمریکایی موفق شدند برای نخستین بار ماده تاریک کیهانی را به طور مستقیم مشاهده کنند.
[ماده تاریک کیهان برای نخستین بار مشاهده شد]

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری یونایتدپرس، محققان توانستند برای نخستین بار این ماده تاریک نهفته در کیهان را توسط چراغ قوه کیهانی مشاهده کنند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا می گویند: یک اختر نمای دور دست، سحابی گسترده ای از گاز منتشر شده را نشان می دهد. این سحابی بخشی از شبکه رشته ای است که کهکشان ها را در یک شبکه کیهانی به هم متصل می کند.

محققان با استفاده از تلسکوپ 32-foot Keck I Telescope در هاوایی، این سحابی بزرگ و درخشان از گاز را شناسایی کردند.

به گفته دانشمندان این سحابی حدود 2 میلیون سال نوری در فضای بین کهکشانی کشیده شده است.

سباستیانو کانتابولو یکی از محققان این تحقیق گفت: این شبکه بسیار عظیم بوده و اندازه آن حداقل دو برابر بزرگ تر از سحابی هایی است که پیش از این کشف شده است. همچنین نور این اختر نما مانند یک پرتو چراغ قوه است و ما بسیار خوش شانس بودیم که توانستیم با استفاده از این نور سحابی و تابش گاز آن را کشف کنیم.

بر اساس مدل کیهان شناختی استاندارد، کهکشان ها در یک شبکه کیهانی از ماده تعبیه شده اند که حدود چهار پنجم آن را ماده تاریک نامرئی تشکیل می دهد.

گوشی با صفحه نمایش شفاف

Posted: 22 Jan 2014 01:54 PM PST


چهارشنبه 2 بهمن 1392 - ساعت 9:12
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: تکنولوژی برای ما هر روز گجت‌های جدید می‌آورند اما با این به نظر می‌رسد که رویاهای گجت خیلی بیشتر از آنچه در واقعیت موجود است، می‌باشد. به نظر می رسد مانند سال‌های اخیر، ما گجت‌های آینده‌گرایانه که وارد زندگی روزمره ما شده‌اند و صفحه نمایشگر‌هایی که کاملا مناسب هستند را ببینیم.

این اسمارتفون‌ها نخستین بار توسط شرکتی که تکنولوژی آن تایوان محور است ساخته شد و نمونه واقعی و کاربردی صفحه نمایش شفاف multi touch را نشان داد. این یک نمونه اولیه می‌باشد و تلفن توانایی اجرا کردن سیستم عامل‌های Android و iOS را ندارد اما ثابت کرده که می‌تواند آن را انجام دهد.
نکته جالب این صفحه نمایش‌گر، مشکل کاملا جدیدی است که برای طراحان ایجاد کرده است. معمولاً تلفن‌های همراه در بردارنده‌ی تراشه‌ها، مدارهای الکترونیکی، باتری و غیره می‌باشد که در پشت صفحه نمایشگر پنهان می‌کنند و شما به هیچ طریقی پشت صفحه نمایشگر را مشاهده نمی‌کنید. با صفحه نمایشگر شفاف دیگر نمی‌توانید چنین چیزی داشته باشید. برای اینکه شما تجربه بدی از صفحه نمایشگر شفاف نداشته باشید طراحان نیاز به راه کار‌های هوشمندانه برای پنهان سازی اقلام ضروری تلفن‌های همراه دارند.

اگرچه این تلفن‌های همراه شفاف گجتی بسیار زیبا می‌باشند اما در آخر برای آنکه در بین عموم رواج پیدا کند نیاز به اضافه کردن یکسری برتری‌ها می‌باشد.کیفیت تصویر در این نمایشگرها باید حداقل با دیگر نمایشگر‌ها مانند LCD و OLCD برابری کند تا طراحان نسبت به آن علاقه کافی پیدا کنند. اگر ویژگی که ذکر شد در آن موجود نباشد نیازمند برتری‌های دیگری نسبت به دیگر گوشی‌ها می‌باشد درست مانند نسل اولیه Nintendo Wii که از طریق راه جالب آن با تعاملات موفق به رقابت با XBox and Playstation شد.ما میتوانیم تصور کنیم که نمایشگرهای شفاف برای داشتن دو صفحه یکی در جلو و دیگری در عقب استفاده شود. زمانی که شما قادر باشید انگشتانتان را در پشت ببینید می‌توانید نوع های دیگری از ورودی تعریف کنید که از تمامی انگشتان برای تعاملات استفاده شود.
منبع:
allcoolandnew

کم می‌خوابید؟ اصلا مهم نیست!

Posted: 22 Jan 2014 01:53 PM PST


|سرویس یافته‌های پزشکی

سلامانه : روزگاری دانشمندان توصیه می کردند حتما 8 ساعت بخوابید، اما حالا کارشناسان می گویند، کمیت زیاد مهم نیست و کیفیت خواب است که اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش پایگاه خبری «سلامانه» به نقل از دیلی میل، خانم دکتر «اوچنا اوکویه» می گوید هر شب ساعت 11 می خوابد و هر روز صبح ساعت 4 و نیم بیدار می شود، بدون اینکه مشکلی برایش پیش بیاید. او حتی اگر شب قبل هم دیر خوابیده باشد، باز هم صبح زود بیدار می شود:«... شب قبل باید کار می کردم و تا ساعت 3 توی رختخواب نرفتم ولی خود به خود چشمم را ساعت 6 باز کردم، بدون اینکه زنگ ساعت را هم تنظیم کرده باشم. خیلی به ندرت پیش می آید که در طول روز خواب آلوده باشم، و به عنوان یک دکتر می دانم که این مساله نشان می دهد کافی خوابیده اید یا نه.»



گزارشی که «شورای خواب» پارسال در انگلیس منتشر کرد، نشان می دهد تعداد افرادی که کمتر می خوابند، زیادتر شده و 33 درصد از انگلیسی ها شب بین 5 تا 6 ساعت می خوابند.


البته مساله نگران کننده این است که تعداد نسخه هایی که برای داروهای کم خوابی در سال 2002 نوشته شده بود، کمتر از 10 میلیون بود که در 2012 در انگلیس به بیش از 15 میلیون نسخه رسیده و از هر 3 نفر، یکی از نوعی بی خوابی رنج می برد.


با این حال، متخصصانی مثل «درک یان دیک»، پرفسور خواب و فیزیولوژی در مرکز تحقیق خواب سوری، معتقدند کیفیت خواب است که اهمیت دارد:«نیاز به خواب به خود فرد بستگی دارد و می تواند بین 5 تا 9 ساعت متغیر باشد. یک خواب با کیفیت شبانه، لزوما برای همه 8 ساعت نیست.» خواب با کیفیت یعنی بدون وقفه خوابیدن، تا اینکه بدن مراحل مختلف خواب را طی کند:«اگر در جلسات، خواب آلوده هستید و چرت می زنید، برای انجام کارهای تان بیش از حد معمول زمان لازم دارید یا روز تعطیل آخر هفته خیلی بیشتر از همیشه می خوابید، ممکن است خواب تان کیفیت خوبی نداشته باشد.» نگرانی – مثلا نگرانی در مورد اینکه حتما 8 ساعت بخوابیم- باعث می شود از کیفیت خواب کاسته شود.

اینترنت مخابرات از دهه فجر حجمی می‌شود

Posted: 22 Jan 2014 01:51 PM PST



معاون شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد: از ابتدای سال جاری حدود 520 هزار پورت ADSL واگذار شده که تا 25 دیماه امسال از میان خطوط ADSL که کاربران از مخابرات گرفته‌اند 270 هزار خط لغو اشتراک شده است.
به گزارش (ایسنا)، محمدرضا بیدخام اظهار کرد: ما در حوزه واگذاری اینترنت و قیمت آن ملزم به اجرای مصوبات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی هستیم. ضریب اشتراک ما طبق مصوبه 152 سازمان تنظیم مقررات ارتباطات باید یک به هشت باشد که این موضوع در بسیاری از نقاط کشور اعمال شده اما در حال حاضر در برخی نقاط هم ضریب اشتراک یک به 10 است.
وی درباره واگذاری اینترنت نامحدود مخابرات به کاربران هم گفت: در حال حاضر در تهران واگذاری اینترنت مخابرات به شکل نامحدود است اما در دستور کار است که تا پایان امسال واگذاری اینترنت به شکل حجمی شود.
معاون بازاریابی شرکت مخابرات استان تهران همچنین یادآور شد: در حال حاضر در استان البرز واگذاری اینترنت به صورت آزمایشی به شکل حجمی اتفاق می‌افتد که این آزمایش موفق بوده و قرار است در تهران هم از دهه فجر اینترنت مخابرات به شکل حجمی به کاربران واگذار شود.
بیدخام در ارتباط با دلیل بالا بودن حذف اینترنت مخابرات از سوی کاربران هم عنوان کرد: رقم‌هایی که ذکر شد در شرکت‌های PAP هم معمولا به همین شکل است و در کل بخش عمده‌ای از مشترکان به این دلیل اشتراک اینترنت خود را لغو می‌کنند که تصمیم به استفاده از وایمکس می گیرند.
معاون بازاریابی شرکت مخابرات استان تهران ‌ در ادامه دیگر دلایل تخلیه خطوط ADSL توسط کاربران را عدم نیاز، کیفیت و بحث پهنای باند ناکافی دانست و یادآور شد: بسیاری از کاربران ممکن است ترجیح دهند از وایمکس استفاده کنند. همچنین هرچه مسافت منازل از واحدهای مخابراتی بیشتر شود ممکن است کیفیت اینترنت آنها هم تا حدی دستخوش تغییر شود علاوه بر این نوع کابل و بستر انتقال هم در کیفیت اینترنتی که کاربر دریافت می‌کند تاثیری بسزا دارد.
بیدخام در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم واگذاری ADSL در برخی مناطق گفت: امکان ندارد که در تهران منطقه‌ای باشد که بگوید ظرفیت واگذاری اینترنت به کاربران را ندارد اما ممکن است در برخی موارد محدود به دلیل مباحث فنی و مشکلاتی که در این زمینه ممکن است ایجاد شود یکی از مراکز امکان واگذاری اینترنت به کاربران را نداشته باشد.
وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر مناطق دو و هشت تهران جزو مناطقی هستند که در حوزه تلفن ثابت و اینترنت بیشترین میزان اشتراک را دارند.

با يك حبه قند تلفن خود را شارژ كنيد | ITIRAN

Posted: 22 Jan 2014 01:50 PM PST

یکی از پروفسورهای حوزه مهندسی سیستم‌های بیولوژیکی اعلام کرد که در کمتر از 3 سال آینده شاهد آن خواهیم بود که باتری تعداد زیادی از دستگاه‌های الکترونیکی جدید با استفاده از حبه قند شارژ شود.

گروهی از محققان در مرکز Virginia Tech آمریکا در حال نهایی کردن طرح جدید خود در حوزه فناوری‌های باتری هستند تا بر اساس آن نسل آتی باتری دستگاه‌های موبایلی با حبه‌های قند شارژ شوند.

اگر چه این روزها انواع دیگر باتری‌ها با قابلیت شارژ شدن توسط شکر ساخته شده‌اند، اما این فناوری جدید قادر است بیش از مدل‌های قبلی از این خوراکی انرژی الکتریسیته تولید کند و به گوشی امکان دهد پیش از شارژ مجدد برای مدت طولانی‌تری روشن بماند.

"پرسیوال ژانگ"(Percival Zhang) یکی از پروفسورهای حوزه مهندسی سیستم‌های بیولوژیکی در این خصوص اعلام کرد که در کمتر از 3 سال آینده شاهد آن خواهیم بود که باتری تعداد زیادی از دستگاه‌های الکترونیکی جدید با این فناوری شارژ شوند.

ژانگ گفت: «شکر یکی از منابع عالی تامین انرژی در طبیعت محسوب می‌شود. بنابراین، بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد که این منبع انرژی طبیعی را کنترل کنیم و بتوانیم از آن در محصولات مبتنی بر باتری بهره ببریم».

چرا کاربران ADSL خود را پس می‌دهند؟

Posted: 22 Jan 2014 01:47 PM PST

/واگذاری اینترنت حجمی از دهه فجر

مرجع : خبرگزاری ايسنا
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۸

ایتنا- پس از موفقیتواگذاری اینترنت حجمی در استان البرز، از دهه فجر در تهران نیز این واگذاری آغاز خواهد شد.
چرا کاربران ADSL خود را پس می‌دهند؟/واگذاری اینترنت حجمی از دهه فجر


معاون شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد: از ابتدای سال جاری حدود ۵۲۰ هزار پورت ADSL واگذار شده که تا ۲۵ دیماه امسال از میان خطوط ADSL که کاربران از مخابرات گرفته‌اند ۲۷۰ هزار خط لغو اشتراک شده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدرضا بیدخام اظهار کرد: ما در حوزه واگذاری اینترنت و قیمت آن ملزم به اجرای مصوبات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی هستیم. ضریب اشتراک ما طبق مصوبه ۱۵۲ سازمان تنظیم مقررات ارتباطات باید یک به هشت باشد که این موضوع در بسیاری از نقاط کشور اعمال شده اما در حال حاضر در برخی نقاط هم ضریب اشتراک یک به ۱۰ است.

وی درباره واگذاری اینترنت نامحدود مخابرات به کاربران هم گفت: در حال حاضر در تهران واگذاری اینترنت مخابرات به شکل نامحدود است اما در دستور کار است که تا پایان امسال واگذاری اینترنت به شکل حجمی شود.

معاون بازاریابی شرکت مخابرات استان تهران همچنین یادآور شد: در حال حاضر در استان البرز واگذاری اینترنت به صورت آزمایشی به شکل حجمی اتفاق می‌افتد که این آزمایش موفق بوده و قرار است در تهران هم از دهه فجر اینترنت مخابرات به شکل حجمی به کاربران واگذار شود.

بیدخام در ارتباط با دلیل بالا بودن حذف اینترنت مخابرات از سوی کاربران هم عنوان کرد: رقم‌هایی که ذکر شد در شرکت‌های PAP هم معمولا به همین شکل است و در کل بخش عمده‌ای از مشترکان به این دلیل اشتراک اینترنت خود را لغو می‌کنند که تصمیم به استفاده از وایمکس می گیرند.

معاون بازاریابی شرکت مخابرات استان تهران ‌ در ادامه دیگر دلایل تخلیه خطوط ADSL توسط کاربران را عدم نیاز، کیفیت و بحث پهنای باند ناکافی دانست و یادآور شد: بسیاری از کاربران ممکن است ترجیح دهند از وایمکس استفاده کنند. همچنین هرچه مسافت منازل از واحدهای مخابراتی بیشتر شود ممکن است کیفیت اینترنت آنها هم تا حدی دستخوش تغییر شود علاوه بر این نوع کابل و بستر انتقال هم در کیفیت اینترنتی که کاربر دریافت می‌کند تاثیری بسزا دارد.

بیدخام در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم واگذاری ADSL در برخی مناطق گفت: امکان ندارد که در تهران منطقه‌ای باشد که بگوید ظرفیت واگذاری اینترنت به کاربران را ندارد اما ممکن است در برخی موارد محدود به دلیل مباحث فنی و مشکلاتی که در این زمینه ممکن است ایجاد شود یکی از مراکز امکان واگذاری اینترنت به کاربران را نداشته باشد.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر مناطق دو و هشت تهران جزو مناطقی هستند که در حوزه تلفن ثابت و اینترنت بیشترین میزان اشتراک را دارند.

عبدالظاهر ادهمی آموزگار فرهیخته

Posted: 22 Jan 2014 01:22 PM PST

عبدالظاهر ادهمی آموزگار فرهیخته و آینده سازان ایرانزمین


یک آموزگار می تواند با رفتار و گفتارش کشوری را دگرگون سازد .  حکیم ارد بزرگ



عبدالظاهر ادهمی آموزگار فرهیخته یکی از دلدادگان عرصه فرهنگ و خرد ایرانی است و عشق به رشد و تعالی این سرزمین در نگاه و زبان او جاریست . امروز عکس هایی از او و آینده سازان این سرزمین بدستم رسید که حکایت از خرد دوستی و عشق به حکمت و اندیشه ایرانی دارد برای این مرد بزرگ و شاگردان عزیزش آرزوی سربلندی هر چه بیشتر می نمایم .


دانش آموزان کلاس اول دبستان فراهانی تایباد - بهار 1392






بزرگترین دفاع در برابر دشمنان ، خرد و اندیشه است .
از سخنان ارد بزرگ






بر روی تخته سیاه نوشته شده :
بهترین شیوه آموزش به کودک ، همراه شدن با او در درون داستانهای عبرت انگیز است . « حکیم ارد بزرگ »





شکست بن بست نیست ،
یک پیچ است به سوی پیروزی است . 
ارد بزرگ





بزرگترین دفاع در برابر دشمنان ، خرد و اندیشه است .
از سخنان ارد بزرگ






بزرگترین دفاع در برابر دشمنان ، خرد و اندیشه است .
از سخنان ارد بزرگ






عبدالظاهر ادهمی در سایت شخصی اش می گوید :
بسیار خوش حالم که می بینم اموزش وپرورش ما روند رو به رشدی را در پیش گرفته است . همه باید در حد توان خود تلاش کنیم تا کاستی ها را بر طرف کنیم واز استعدادها و امکانات موجود بهترین بهره را برای پیشرفت نظام آموزشی کشورمان بکار گیریم.
مشکلات بسیار زیادی در مدارس ما هست همچنین استعدادهای بالقوه خوبی داریم که باید از آنها بهره مند گردیم.
بنده اعتقاد دارم که دانش آموزان ما باید از بهترین و جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا بهرمند شوند واین تکنولوژی ها را در مدرسه ها ببینند وبا آنها کار کنند. یادمه وقتی دانش آموز بودم مجهز ترین مکان در روستای ما مدرسه بود و خیلی از چیزهایی که در مدرسه بود در ادارات وسازمان های آن زمان نبود . ابزار های آزمایشگاهی نظیر اوپک ، اورهد ، میکروسکوپ ، پخش فیلمهای آموزشی، همکاری صمیمانه سازمانهای دیگر با آموزش وپرورش و...
ولی الان متاسفانه دانش آموزان خیلی از وسایل و امکانات را در بیرون می بینند یادر خانه از آن استفاده میکنند ولی در مدرسه های ما از آنها خبری نیست. هنوز ما به فکر تهیه چهار دیواری کلاس و رنگ کردن تخته سیاه وجوش دادن میز ونیمکت و.... هستیم .
همت مدیران مدارس و مسئولان بخش کار پردازی وهمچنین تکنولوژی وآموزشی مدارس و اولیای گرامی و خیرین عزیز می تواند برطرف کننده ی این مشکل باشد.



سایت شخصی عبدالظاهر ادهمی

http://www.khane-2.blogfa.com






حکیم ارد بزرگ، حکیم ارد کبیر، حکیم بزرگ، hakim orod bozorg، orod، ارد، ارد کبیر، اردبزرگ، عبدالظاهر ادهمی، دبستان فراهانی تایباد

عکس بستگان "ارد کبیر"

Posted: 22 Jan 2014 11:57 AM PST

عکس هایی نادر از آشنایان نزدیک حکیم ارد بزرگ




برادرهای حکیم ارد بزرگ - از چپ به راست : مرتضی شرکا ، حکیم بزرگ ، مصطفی شرکا ، مجید شرکا





آرامگاه عموی حکیم ارد بزرگ مرحوم محمدحسین شرکاء - از چپ به راست تصویر : حکیم ارد بزرگ ، محمدرضا فلاحتکار ، مرتضی شرکا ، باباحسین شرکاء





تنها فرزند حکیم ارد بزرگ (غزاله شرکاء) در سمت راست ایشان ایستاده است













ارد بزرگ، مجتبی شرکا، مرتضی شرکا، مصطفی شرکا، غزاله شرکا، مجید شرکا، آیدا شرکاء، ایناز شرکاء، علیرضا شرکاء، ارشیا شرکاء
برچسب‌ها: ارد کبیر, بابا حسین شرکا, مرتضی شرکاء, مصطفی شرکاء, مجید شرکاء

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خبرنامه

شیلا خداداد (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)

حامد کمیلی (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)