خبرنامه

خبرنامه


تخریب 100 درصدی محصولات خرما در بشاگرد

Posted: 19 Aug 2013 08:38 AM PDT

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد از تخریب کامل محصولات نخلستان‌های شهرستان بر اثر بارندگی اخیر خبر داد.

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج‌فارس، اظهار کرد: بشاگرد هرساله خرمای با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کرد که بهترین نوع آن مضافتی است.

وی، سطح زیر کشت خرما در شهرستان را 800 هکتار، عنوان و بیان کرد: بیشترین سطح زیرکشت مربوط به بخش‌های شه‌بابک، گوریچی، درافسر، گافر و پارامون، کوه‌حیدر، بلبل‎‌آباد و داربست است.

احمدی با بیان این‌که سال گذشته حدود 3200 تن خرما از نخلستان‌های شهرستان برداشت شده است، تصریح کرد: متأسفانه امسال به دلیل بارندگی‌های اخیر، محصولات بخش‌های مختلف از 90 تا 100درصد تخریب شده‌اند. این محصولات بیمه بوده و خسارت ناشی از تخریب به آنها بازگردانده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بشاگرد ادامه داد: بارندگی‌های این فصل در بشاگرد معمولا زیان‌آور بوده و بهترین محصولات بشاگرد را تخریب می‌کند.

گمرک ایران ترخیص توپ‌های فوتبال آل اشپورت را تکذیب کرد

Posted: 19 Aug 2013 08:33 AM PDT

گمرک ایران واردات توپ‌های جدید فوتبال (آل‌اشپورت) را از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در چند هفته گذشته و بعد از شروع لیگ برتر فوتبال انتقادهای زیادی درباره توپ مورد استفاده در بازی‌ها از سوی برخی از سرمربیان تیم‌ها از جمله علی دایی سرمربی پرسپولیس و امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال مطرح شده است.

در همین حال هفته گذشته و در برنامه 90 زمانی که سرمربی پرسپولیس از مدیرعامل شرکت آل‌اشپورت پرسید که از کدام گمرک توپ‌هایی که در پاکستان را تولید کرده‌اید به ایران می‌آورید؟ مدیرعامل آل‌اشپورت از فرودگاه امام خمینی (ره) نام برد.

در همین حال گمرک ایران با ارسال نمابری به خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون این نوع توپ با چنین مشخصاتی از این اداره کل ترخیص نشده است.

محمدحسن نامی: وزیر ارتباطات دبیر شورای عالی فضای مجازی شود

Posted: 19 Aug 2013 08:32 AM PDT

وزیر پیشین ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تاکید کرد: لازم است حتما وزیر ارتباطات، دبیر شورای عالی فضای مجازی هم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر پیشین ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات صبح امروز در مراسم تودیع خود اظهار کرد: وزارت ارتباطات امروزه مهمترین زیربنای حرکت جامعه جهانی به شمار می رود و نگاهی به کشورهای بزرگ گویای آن است که هسته اصلی جهانی سازی بر پایه حوزه ICT قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که ملتی که به اطلاعات اشرافیت داشته باشند می تواند اراده خود را به دیگر ملتها تحمیل کند، گفت:‌ اکنون آمریکا به این سمت پیش می رود و در این زمینه اقدامات متعددی داشته است. این کشور اکنون در تلاش است تا 64 ماهواره خود را به لایه زئو بفرستد که این اتفاق خیلی دور نیست و شاید و به مدت 18 ماه آینده شاهد آن باشیم و نکته مشخص آن که این موضوع تاثیر بسیاری خواهد داشت.

وزیر ارتباطات دولت دهم همچنین عنوان کرد: با توجه به اهمیتی که در این حوزه وجود دارد، سرمایه‌گذاری در آن هم از اهمیتی ویژه برخوردار می‌شود، ما در دوره کاری خود خیلی تلاش کردیم برخی اقدامات را انجام دهیم که نتوانستیم و مورد هجوم قرار گرفتیم.

محمدحسن نامی همچنین اظهار کرد:‌ از جمله اقداماتی که ما در زمان اجرای آن با هجوم مواجه شدیم بحث آزمایشگاه‌ها بود.

وی ادامه داد: طی مدتی که در وزارت ارتباطات حضور داشتم از جهتی خوشحال بودم که حضور من در کنار عزیزان موجب پایداری این وزارتخانه شد اما در دو صحنه هم ما مورد فشار قرار داشتیم و پشتیبانی نمی‌شدیم. حتی به ما اجازه ارائه یک گزارش اقتصادی هم نمی دادند و می گفتند این گزارش اقتصادی است درحالی که ما پس از وزارتخانه‌های نفت و اقتصاد بیشترین واریز را به حساب دولت داشتیم.

وزیر پیشین ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات همچنین عنوان کرد:‌ لازم است اکنون در دولت جدید به این وزارتخانه نگاه ویژه‌ای صورت گیرد که کسری‌های گذشته برطرف شود.

نامی در عین حال خاطرنشان کرد: لازم است حتما وزیر ارتباطات خود دبیر شورای عالی فضای مجازی شود.

پس از طرح این موضوع از سوی او از میان جمع حاضر در مراسم عده‌ای به نشانه تایید به ذکر صلوات پرداختند.

وی همچنین عنوان کرد: لازم است حتما آزمایشگاه‌هایی مانند فیبرنوری و غیره به وزارت ارتباطات برگردانده شود چرا که این آزمایشگاه‌ها به درد کس دیگری نمی خورد و اگر این آزمایشگاه‌ها به وزارت ارتباطات بازگردانده شود ما همچنین از این اتفاق خوشحال خواهیم شد چرا که این موضوع از آرزوهای من هم بود اما کسی پشتیبانی نکرد و ما تنها ماندیم.

وزیر پیشین ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طراحی ماهواره‌های لایه زئو در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: باید ما هم امکانات لازم را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم.

نامی در پایان صحبت‌های خود از وزرای قبلی و وزیر جدید ارتباطات و همچنین همکارانش در وزارت ارتباطات که طی دوره وزارت با او همکاری کرده‌اند تشکر کرد و با حلالیت طلبی از همکاران خود در این وزارتخانه این گونه اظهار کرد که من نیز از این پس شما را دعا خواهم کرد.

نعمت‌زاده: تولید کاهش یافته است/غضنفری: ما مسئول مشکلات نبودیم

Posted: 19 Aug 2013 08:30 AM PDT

امروز مراسم تودیع و معرفه وزرای قدیم و جدید صنعت، معدن و تجارت در حالی برگزار شد که مهدی غضنفری تمام مشکلات به وجود آمده در دوران مدیریت خود را به گردن دیگران انداخت و نعمت‌زاده بر لزوم تعامل با دنیا و کاهش تحریم‌ها علیه ایران به منظور رسیدن به رشد اقتصادی و صنعتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسم تودیع و معارفه وزرای صنعت، معدن و تجارت علاوه بر تشکر و تعارفات همیشگی انتقادات جدی نیز درباره عملکرد هشت ساله اقتصادی دولت و دوران مدیریت غضنفری در وزارن صنعت، معدن و تجارت مطرح شد. از جمله اینکه رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد که 56 هزار پروژه نیمه تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی کمتر از 20 درصد پیشرفت در کشور وجود دارد که این یعنی بخش صنعت به خواب رفته است.

رضا رحمانی که بیش از دیگران از عملکرد غضنفری و دولت متبوعش انتقاد داشت، گفت: با غلط بودن بخشنامه‌ها وسیاست‌های صادراتی و وارداتی در سال گذشته خسارت‌های زیادی به کشور وارد شد که اصلاح مجدد همین بخش‌نامه‌ها ادله‌ای برای غلط بودن آنها است.

او با بیان اینکه در سال گذشته به صورت فله‌ای اعلام می‌کردند که صادرات 70 قلم کالا ممنوع شده تصریح کرد: همین موضوع به تولید ما لطمه زد، اگر تولید برای ما مهم است همه سیاست‌ها باید با این موضوع هماهنگ باشد.

رحمانی افزود:‌ غضنفری در زمان ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی 20 برنامه به مجلس ارائه کرد که در بند اول آن استراتژی صنعتی مطرح شد اما کتاب مربوط به استراتژیک صنعتی امروز در مراسم تودیع وی ارائه شد.

به گفته رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، هشت سال گذشته و ما تازه سر خط رسیده‌ایم؛ جای نگرانی دارد که در بند اول برنامه‌های نعمت زاده نیز بازنگری استراتژیک صنعتی مطرح شده است، از تکرار دور باطل می ترسم.

این نماینده مجلس در عین حال با انتقاد از واگذاری‌های غیرکارشناسی در حوزه صنعت توضیح داد: شرکت‌های الکترونیکی و مخابراتی بدون صاحب واگذار شده‌اند.

جرات مخالفت با نعمت‌زاده را نداریم

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران نیز در سخنان جالبی اظهار کرد: من زمانی معاون آقای نعمت زاده بودم و حالا هم همین احساس را دارم و زمانی که به هم می‌رسیم آقای نعمت‌زاده به من دستور می‌دهد و چاره‌ای جز اجرای آن ندارم.

یحیی آل اسحاق گفت: کسی جرات مخالفت با نعمت زاده را ندارد. اتاق بازرگانی و اعضای آن در خدمت وی هستند. برنامه‌های نعمت‌زاده در حوزه صنعت پخته است و در بخش بازرگانی نیز متناسب با اقتضائات زمان است.

مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت

ادعای کنترل قیمت‌ها در ماه رمضان

رئیس شورای اصناف نیز از دیگر سخنرانان مراسم امروز بود. قاسم نوده فراهانی در سخنرانی به نسبت طولانی خود مدعی مدعی کنترل قیمت‌ها در بازار در ماه رمضان شد و گفت: اگر حمایت‌های اصناف نبود هدفمندی‌ یارانه‌ها هرگز اجرایی نمی‌شد.

معاون اول رئیس جمهوری نیز در مراسم تودیع و معارفه وزرای صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت از هفته آینده خبر داد و گفت: کسی که می‌خواهد با زد و بند و با فساد به اسم بخش خصوصی کار کند، بداند که فضا برایش ناامن است.

ضرورت تعامل با دنیا

اسحاق جهانگیری که خودش تجربه حضور در وزارت صنایع و معادن را دارد‌، توضیح داد: دولت یازدهم از حضور بخش خصوصی در همه عرصه‌ها حمایت می‌کند. ما اجازه نمی‌دهیم بخش دولت و بخش‌های دیگر وارد فضای رقابت با بخش خصوصی شوند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به نهایی شدن هرچه سریعتر آیین‌نامه قانون فضای کسب و کار اظهار کرد: ما باید صدها میلیارد دلار طرح جدید صنعتی آماده کنیم و بدانیم دنیا نمی‌تواند از ایران چشم‌پوشی کند. دنیای غرب باید بداند که ایران می‌خواهد توسعه پیدا کند.

وی افزود: اگرچه ما به اندازه چین نیستیم و این کشور بالاخره زمانی اقتصاد دنیا را به حرکت درآورده بود، اما ایران نیز چنین استعدادی دارد و باید در ایران چند صد میلیارد دلار در بخش‌های مختلف طرح تعریف کرد تا اینکه اروپایی‌ها تکلیف خودشان را با این بازارها مشخص کنند و امیدواریم شرایطی فراهم کنیم که بخش خصوصی واقعی که می‌خواهد فعالیت سالم انجام دهد شرایط مطلوبی داشته باشد.

مشکلات ایجاد شده مربوط به ما نبود!

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت هم در مراسم تودیع خود اصلی ترین دلیل اولویت بندی کالاهای وارداتی را کمبود ارز در کشور دانست و گفت: در حال حاضر صادرات 98 درصد از کالاها آزاد است. ضمن این که 18 میلیون تن کالای اساسی به ارزش10 میلیارد دلار ذخیره سازی شده است.

مهدی غضنفری افزود: بهبود روابط بین المللی ایران را اولویت اصلی دولت یازدهم دانست و گفت: منشاء هیچ یک از بحران‌های ایجاد شده برای بخش صنعت در هشت سال گذشته وزارت صنعت نبوده است.

با کمال تاسف هنوز کارهای بسیار زیادی در حوزه ارتباطات خارجی وجود دارد که انجام نشده و امیدوارم دولت جدید نیز تلاش کنند تا روابط خارجی ایران را بهبود بخشد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد گره‌هایی وجود دارد که در جایی به غیر از بخش صنعت این گره‌ها باز می‌شود.

مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که مدیریت کالا وظیفه اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است گفت:‌ در هشت سال گذشته 115 هزار میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن سرمایه‌گذاری و 55 هزار پروانه صنعتی هم در این مدت صادر شد.

غضنفری با بیان این‌که قبل از ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی حوزه مدیریت کالا مانند بچه‌ی با دو مادر بود گفت: باید مدیریت چند بانک مرتبط با حوزه صنعت به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده شود درغیر این صورت مدیریت این حوزه موفق نخواهد بود.

وی با اشاره به این‌که در دو سال گذشته اقتصاد کشور در شرایط سخت قرار داشت اضافه کرد: هیچ گاه نمی توان جزییات مربوط به تحریم‌ها را بیان کرد اما منشاء هیچ کدام از بحران‌های بوجود آمده وزارت صنعت، معدن و تجارت نبوده‌ است. اگرچه اخیرا تولید در برخی حوزه‌ها رونق گرفته است.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت از مخالفت ایران با درخواست ترکیه برای صدور مجوز واردات به کالاهای اولویت 10 ساخت ترکیه خبر داد و گفت: این درحالی است که در گذشته چنین نگاهی وجود نداشت و بعضا به کالاهای دارای مشابه تولید داخل تعرفه ترجیحی تعلق می‌گرفت.

روند تولید کاهشی شده است

در ادامه وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در اظهاراتی ادعاهای غضنفری را رد کرده و گفت: روند تولید در سال جاری کاهشی بوده است و ما باید ترمز کاهش تولید را بکشیم.

محمدرضا نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه تولید در سراشیبی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: باید سرمایه‌گذاری را در کشور توسعه داده و اجازه دهیم وضع صنعت، معدن و تجارت کشور به میزان قابل قبولی برسد.

به گفته وی درشرایط تحریم این وضعیت به حد عالی نمی‌رسد ولی باید در جهت کاهش تحریم ها نیز حرکت کنیم.

تولید در اولویت قرار دارد

نعمت‌زاده در ادامه و پس از پایان مراسم تودیع و معارفه با خبرنگاران حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت به گفت‌وگو نشست. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که اولویت شما تولید است یا تنظیم بازار؟ گفت:‌ این دو مکمل یکدیگر هستند. باید کالایی باشد تا بتوان بازاری را تنظیم کرد.

وی افزود: یک راه برای تنظیم بازار صرفا از طریق واردات است که این موضوع جزو سیاست‌های دولت نیست. تولید و تنظیم بازار یک گردونه است و باید اولویت را به تولید داد و در کنار آن بازار را تنظیم کرد.

وی افزود: تامین کالاهای اساسی در اولویت کاری ما است و در این زمینه دیروز با رییس کل بانک مرکزی جلسه‌ای داشته و در مورد تامین ارز کالاهای اساسی نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

نعمت زاده با بیان این‌که ذخایر کالاهای اساسی خوب است و بخش خصوصی می‌تواند سهم عمده‌ای در این زمینه داشته باشد تصریح کرد: در مورد ارز قرار شده است که نرخ آن 2500 تومان باشد ولی برای این که قیمت کالاهای اساسی تغییر نکند قرار شده مابه التفاوت ارز 2500 و 1226 تومانی از سوی دولت پرداخت شود.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، واردات با شرایط قبلی انجام می‌شود و نرخ ارز همان 2500 تومان است ولی کالاهای اساسی با ارز 1226 تومانی تامین و مابه التفاوت آن از سوی دولت پرداخت می‌شود.

جلسه ویژه خودرویی خواهیم داشت

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که تکلیف قیمت گذاری خودرو چه می شود و در نهایت شورای رقابت مسوولیت قیمت گذاری آن را برعهده می‌گیرد یا سازمان حمایت بیان کرد: جلسه ویژه راجع به خودرو خواهیم داشت ولی باید تاکید کنم که صنعت خودرو نیز نظیر سایر صنایع باید فعال شود.

جزئیات برنامه 100 روزه دولت

او درباره توجه به تامین نقدینگی واحدهای تولیدی که در برنامه 100 روزه خود به آن اشاره کرده است گفت: یکی از برنامه‌ها کمک به افزایش نقدینگی واحدهای تولیدی و معدنی است. ما چند راهکار را طی هفته آینده با وزیر امور اقتصادی و دارایی بررسی خواهیم کرد. راه‌های مختلفی تاکنون مطرح شده و اولویت آن‌ها این است که در گشایش اعتبار به حالت قبل بازگردد.

وی افزود: مجلس مصوب کرده بود که هر ساله 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و 10 درصد آن به بخش کشاورزی تعلق گیرد و ما برنامه ریزی کرده‌ایم که از کل منابع صندوق توسعه صادرات در 100 روز آینده 10 درصد را به بخش صنعت و 10 درصد را به بخش کشاورزی اختصاص دهیم.

نعمت زاده با بیان این‌که یکی از برنامه‌ها این است که جلوی سراشیبی تولید گرفته شود خاطرنشان کرد: براساس سیاست‌های تولیدی که توسط مقام معظم رهبری ارائه شده مقرر شده است سالانه 20 درصد از منابع فروش نفت و گاز به صندوق توسعه ملی اختصاص یابد. فکر می‌کنم که در حال حاضر باید 10 درصد از کل منابع این صندوق به تولید اختصاص یابد و 80 درصد باقی مانده مختص سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که موجودی فعلی صندوق توسعه ملی 50 میلیارد دلار از ابتدای تاسیس آن تاکنون است گفت: ولی نسبت به این میزان ذخیره پرداخت بسیار کم بوده است. در حال حاضر منابع به بانک‌های عامل به سرعت در حال تزریق است و این بانک‌ها آماده ارائه تسهیلات می‌شوند.

مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت

دپوی کالا در گمرک درست نیست

وی درباره اولویت بندی کالاها و این که آیا این سیاست همچنان ادامه خواهد یافت یا خیر؟ خاطرنشان کرد: علیرغم این که از تاریخ خاصی ثبت سفارش و تخصیص ارز به کالاهای گروه 10 متوقف شده است یک سری افراد اقدام به خرید این کالاها کرده لذا کالای آن‌ها در گمرک دپو شده است. قرار شده گزارش مشخصی از کالاهای دپو شده در گمرک به من ارائه شود که چه کالایی در چه تاریخی وارد شده و با مطالعه این گزارش در مورد آن‌ها تصمیم گیری می شود.

نعمت زاده تاکید کرد: ولی در نهایت درست نیست که این کالاها در گمرک بماند بلکه یا باید به مبدا خود بازگشته یا در شرایط خاص ترخیص شود.

واگذاری کنترل بازار به اتحادیه‌ها به یک شرط

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان این‌که یکی از کارهایی که برای تنظیم بازار باید انجام شود عرضه بیشتر است اظهار کرد:‌ در مواردی هم نظیر لبنیات که تنظیم بازار آن ناشی از شیر و قیمت شیر نیز ناشی از نهاده‌های دامی است برای کنترل قیمت لبنیات تصمیم گرفته‌ایم نرخ نهاده‌های دامی تا آخر سال تغییر نکند و دولت مابه التفاوت نرخ ارز این کالاها را پرداخت کند اما در خرده فروشی آن چه که می دانم این است که دولت قبل برای کنترل بازار کار را به اتحادیه صنایع لبنیات واگذار کرده است. اگر این اتحادیه خوب عمل کند ادامه کار را به آن‌ها واگذار می کنیم و در غیر این صورت کنترل خرده فروشی لبنیات به دولت باز می گردد.

باید تحریم‌ها را کاهش دهیم

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش تحریم‌ها و اثرات آن‌ها چیست؟ اظهار کرد: همه ما باید به کاهش تحریم‌ها و فشارهای ناشی از آن‌ها کمک کنیم و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان پایگاه اقتصادی می تواند در این روند موثر باشد.

نعمت زاده ادامه داد: ما دستگاه مسوول نیستیم. باید منتظر بمانیم که دستگاه‌های مسوول در این زمینه چه تصمیم گیری می کنند و ما نیز با آن ها همکاری کنیم.

وی از برنامه ریزی برای ایجاد بسته‌های سرمایه‌گذاری خارجی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر این بسته‌ها را ایجاد کنیم وامکان سرمایه‌گذاری را برای شرکت‌های خارجی فراهم کنیم این شرکت‌ها خود به دولت برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران فشار وارد می کنند.

لایحه واگذاری نمایشگاه پس گرفته می‌شود

وی درباره واگذاری نمایشگاه‌های بین المللی و این که تصمیم دولت در این زمینه چیست گفت: واگذاری نمایشگاه‌های بین المللی با دو فوریت در روزهای آخر کار دولت دهم به مجلس رفته است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که موارد دو فوریتی مسائل ضروری و ملی است که اگر سریعا در مورد آن ها تصمیم گیری نشود یک ضرر ملی را ایجاد می کند.

نعمت زاده با تاکید بر این‌که واگذاری یک دستگاه به دستگاه دیگر آن قدر مهم نیست که در یک قالب دو فوریتی به مجلس برود، گفت: امروز یا فردا دولت از مجلس درخواست استرداد این طرح را می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره حمایت از اقشار کم درآمد جامعه بیان کرد:‌ این موضوع یکی از برنامه‌های جدی دولت است در مورد کالاهای اساسی و نهاده‌ها همین که تا پایان سال قیمت واردات آن ها تغییر نمی‌کند کمک به اقشار کم درآمد است.

مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت

معادن بزرگ قابل واگذاری نیستند

وی درباره واگذاری معادن گفت: موضوع معادن جزو انفال است خود آن ها واگذار نمی شود بلکه حق بهره برداری از آن‌ها واگذار می کنیم.

تغییرات مدیریتی در وزارت صنعت

او در پایان درباره انتصاب مدیران و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: انتخاب معاونان و مدیران براساس شایسته سالاری است. اگر تغییری ایجاد شود به این معنا نیست که معاونین قبلی مناسب این کار نیستند بلکه ما باید سیاست های خود را تغییر و مدیرانی را منصوب کنیم که همسو با این سیاست ها باشند.

رییس اجرایی سابق روس نفت دو شرکت نفتی می‌خرد

Posted: 19 Aug 2013 08:27 AM PDT

روزنامه کامرسانت چاپ روسیه امروز دوشنبه گزارش داد که ادوارد خودایناتوف رییس اجرایی سابق روس نفت که ماه گذشته این شرکت را ترک کرد تجارت خود را آغاز کرده و قصد خرید دو شرکت نفتی به ارزش 500 میلیون دلار را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رویترز، خودایناتوف که در دوران ایگور سچین رییس اجرای کنونی روس نفت معاون نخست وزیر بود در این شرکت فعالیت می‌کرد در حال خرید شرکت گازی ژئوتکس و شرکت نفت و گاز پایاخا است.

روزنامه کارمسانت افزود: خودایناتوف از طریق یک شرکت موسوم به شرکت نفتی مستقل (آی.پی.سی) که سال گذشته تاسیس شده در حال خرید این دارایی‌ها است.

براساس گزارشات شرکت آی.پی.سی دسامبر گذشته تاسیس شده و لئونید ویندی مدیر عامل آن است.

مقامات آگاه تایید کردند که این شرکت سال گذشته تاسیس شده و ویندی بهار امسال رییس اجرایی آن معرفی شده است. این مقامات درباره جزییات گزارش روزنامه کارمسانت و یا مالکان ذینفع شرکت آی.پی.سی اظهار نظر نکردند.

سرویس مبارزه با انحصارطلبی فدرال در روسیه (FAS)که باید روی این قراردادها نظارت کند اعلام کرد که درباره پیشنهاد خرید دو شرکت ژئوتکس و پایاخا اطلاعی ندارد.

روزنامه‌های روسیه ماه گذشته گزارش دادند که خودایناتوف علاقه‌مند به خرید شرکت آلیانس اویل مستقر در استکهلم است این شرکت این گزارش‌ها را رد کرده است.

وجود افزون بر 360 هزار دام مازاد در مراتع استان سمنان

Posted: 19 Aug 2013 08:26 AM PDT

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان از وجود افزون بر 367 هزار واحد دام مازاد بر ظرفیت در مراتع این استان خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، علی‌اصغر جلالی با اعلام این خبر افزود: بر اساس پرونده‌های ممیزی، تعداد 1327 سامانه عرفی با 8781 خانوار دامدار در مراتع استان شناسایی شده که دارای یک میلیون و 471 هزار و 185 واحد دامی هستند و این در حالی است که کل دام مجاز مراتع استان نزدیک به یک میلیون و 104 هزار و 676 واحد دامی برآورد می‌شود.

وی کمبود مراتع میان‌بند و بهره‌برداری مراتع استان به شکل سنتی و روستایی را از مشکلات مراتع استان عنوان کرد و چرای طولانی‌مدت و فشار چرای دام در مناطق ییلاقی را بیشتر از سایر مناطق دانست.

جلالی گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای استفاده صحیح و اصولی از مراتع، اجرای برنامه‌های اصلاحی و احیای مرتع در راستای افزایش ظرفیت مراتع می‌تواند گامی برای بهبود وضعیت مراتع استان و کاهش دام مازاد بر ظرفیت مراتع استان باشد.

وی هماهنگی با سایر دستگاه‌ها از جمله امور دام در راستای اصلاح نژاد دام، تبدیل دام کوچک به بزرگ و نیز بهبود وضعیت گله را در کاهش وابستگی دام به مرتع مهم دانست و تصریح کرد: هماهنگی با مدیریت زراعت جهادکشاورزی استان برای افزایش تولید علوفه غیرمرتعی که ماحصل آن کاهش وابستگی دام به علوفه مرتعی خواهد بود، می‌تواند در بهبود وضعیت مراتع استان و کاهش دام مازاد بر ظرفیت مراتع موثر باشد.

رییس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان برنامه‌ریزی برای مدیریت چرا، کنترل ورود و خروج دام در مرتع، راه‌اندازی تشکل‌ها و تعاونی‌های مرتع‌داری و نیز افزایش مشارکت‌های مردمی در اجرای برنامه‌های مرتع‌داری را در مدیریت مراتع استان حائز اهمیت دانست.

جلالی اظهار کرد: کاهش واگذاری‌های اراضی ملی به متقاضیان و استفاده‌های چندمنظوره از مرتع با توجه به پتانسیل‌های موجود کشت گیاهان دارویی، زنبورداری، آبزی‌پروری، اکوتوریسم و ... در نتیجه تغییر معیشت بهره‌برداران خواهد بود.

راه‌اندازی خط تلفن برای اعلام سوانح دریایی مازندران

Posted: 19 Aug 2013 08:24 AM PDT

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از راه‌اندازی خط تلفن 1550 جهت اعلام حوادث و سوانح دریایی توسط شهروندان و مسافران در سواحل استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ سعید کیاکجوری اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت‌های ارتباطات سیار، کلیه مشترکان خطوط همراه اول و ایرانسل می‌توانند از طریق تماس با شماره 1550(بدون پیش شماره) هر گونه حادثه دریایی و در خواست امداد و نجات در سواحل استان (حد فاصل رامسر تا بابلسر) را به مرکز اصلی جستجو و نجات بندر نوشهر اعلام کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش سفرها و علاقمندی گردشگران به استفاده از دریا در فصل گرما و به منظور پیشگیری از وقوع سوانح ناگوار دریایی، این خط چهار رقمی برای رفاه حال شهروندان و مسافران راه‌اندازی شده است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران خاطرنشان کرد: مسئولان مرکز جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر به صورت شبانه‌روزی آماده امداد رسانی به نیازمندان در دریا هستند.

تورم 37.5 درصدی در تیر ماه/ افزایش بیش از 5 درصدی تورم طی سه ماه

Posted: 19 Aug 2013 08:23 AM PDT

نرخ تورم تیر ماه بر اساس اعلام بانک مرکزی به 37.5 درصد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در تیر ماه 92 به عدد 171.7 رسید که نسبت به ماه قبل 1.4 درصد افزایش یافت. بر این اساس این تغییر از 3.4 درصد افزایش مربوط به خرداد ماه کمتر بوده است.

براین اساس این شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل 44 درصد افزایش یافته است.

بنا به این گزارش طی چهار ماه اول سال جاری شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی نسبت به دوره مشابه سال قبل 43.3 درصد افزایش یافته است و میزان تورم در 12 ماه منتهی به تیر ماه 92 نسبت به 12 ماه منتهی به تیر 91 معادل 37.5 درصد اعلام شده است.پیش از این مرکز آمار ایران نرخ تورم تیر ماه را 33.9 درصد اعلام کرده بود.

همچنین شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در تیر ماه 92 پس از حذف نوسانات فصلی نسبت به ماه قبل دو درصد افزایش یافته است و بررسی‌ها نشان از آن دارد که این شاخص در تیر ماه 92 در کلیه استان‌های کشور با افزایش همراه بوده است.

بر این اساس بیشترین میزان افزایش متعلق به استان البرز با 2.9 درصد و کمترین آن مربوط به استان‌های اصفهان و قزوین با 0.4 درصد بوده است این شاخص در پایتخت 2.1 درصد افزاش یافته است.

بر این اساس نرخ تورم در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه به ترتیب 32.3، 34 و 35.9 درصد اعلام شده بود.

افزایش 52.1 درصدی شاخص بهای خوراکی‌ها وآشامیدنی‌ها

در تیر ماه سال جاری شاخص بهای گروه خوراکی‌هاو آشامیدنی‌ها در مقایسه با ماه قبل 0.3 درصد کاهش یافته است. در این ماه شاخص بهای برخی از اقلام و گروه‌ها مانند گوشت مرغ معادل 7.2 درصد، برنج ایرانی درجه یک 4.5 درصد، انواع ماست 20 درصد افزایش یافته است.

بررسی‌ها نشان می دهد در مقایسه با ماه مشابه سال قبل شاخص بهای گروه خوراکی‌ها وآشامیدنی‌ها معادل 52.1 درصد افزایش یافته است.

افزایش 95.4 درصدی شاخص گروه دخانیات

در تیر ماه شاخص بهای گروه دخانیات نسبت به ماه قبل معادل 0.3 درصد افزایش یافته است. این شاخص در مقایسه با ماه مشابه سال قبل از 95.4 درصد افزایش برخوردار شده است.

افزایش 63.5 درصدی شاخص بهای پوشاک و کفش

در تیر ماه 92 شاخص بهای گروه پوشاک و کفش نسبت به ماه قبل معادل 2.1 درصد افزایش یافته است.بررسی‌ها نشان از افزایش 63.5 درصدص این شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل دارد.

افزایش 21.8 درصدی شاخص مسکن‌، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها

در تیر ماه سال جاری شاخص بهای گروه مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها نسبت به ماه قبل با افزایش 2.7 درصدی روبرو بوده است. این افزایش در اثر بالا رفتن شاخص بهای ارزش اجاری مسکن شخصی و اجاره بهای مسکن غیر شخصی هر یک معادل 0.3 درصد و تعمیرات و خدمات ساختمانی به میزان 2.1 درصد بوده است.این شاخص در مقایسه با ماه سال قبل از 28.1 درصد افزایش برخوردار شده است.

افزایش 82.1 درصدی شاخص بهای اساس، لوازم و خدمات منزل

در تیر ماه شاخص بهای گروه اساس، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه نسبت به ماه قبل 3.3 درصد افزایش یافته است. این شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل 82.1 درصد افزایش یافته است.

افزایش 45.8 درصدی شاخص بهداشت و درمان

در ماه مورد گزارش شاخص بهای گروه بهداشت و درمان نسبت به ماه قبل از افزایش 5.2 درصدی برخوردار شده است. این شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل 45.8 درصد رشد کرده است.

افزایش 51.7 درصدی شاخص بهای گروه حمل و نقل

در تیر ماه سال جاری شاخص بهای گروه حمل ونقل نسبت به ماه قبل 1.7 درصد افزایش یافته است این شاخص نسبت به ماه قبل سال قبل از 51.7 درصد رشد برخوردار شده است.

ارتباطات

شاخص بهای گروه ارتباطات نسبت به ماه قبل 1.5 درصد کاهش یافته اما این شاخص در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 10.7 درصد افزایش یافته است.

فزایش 52 درصدی هزینه تفریح و امور فرهنگی

شاخص بهای گروه تفریح و امور فرهنگی نسبت به ماه قبل 0.3 درصد کاهش یافته است. این کاهش بیشتر ناشی از پایین آمدن شاخص بهای گروه وسایل صوتی، تصویری، عکاسی و فیلمبرداری و کامپیوتر معادل 2.5 درصد و هزینه مسافرت با تور 0.6 درصد بوده است.همچنین این شاخص در مقایسه با ماه مشابه سال قبل از 52 درصد افزایش برخوردار شده است.

افزایش 11.7 درصدی شاخص بهای گروه تحصیل

در تیر ماه 92 شاخص بهای گروه تحصیل نسبت به ماه قبل معادل 0.3 درصد افزایش یافته است که دلیل این افزایش بالا رفتن شاخص بهای کلاس‌های تقویتی معادل 2.5 درصد اعلام شده است. شاخص بهای گروه تحصیل در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 11.7 درصد افزایش یافته است.

افزایش 47.3 درصدی شاخص بهای گروه رستوران و هتل

در ماه مورد گزارش شاخص بهای گروه رستوران و هتل نسبت به خرداد ماه 1.5 درصد افزایش یافته است. همچنین این شاخص نسبت به تیر ماه سال 91 از رشد 47.3 درصدی برخوردار شده است. شاخص بهای کالاها و خدمات متفرقه

شاخص بهای کالاها و خدمات متفرقه نسبت به خرداد ماه از افزایش 1.5 درصدی برخوردار شده که بررسی‌ها نشان از افزایش بهای این شاخص به میزان 69.1 درصد نسبت به تیر ماه سال 91 دارد.

هند به خط اعتباری صندوق بین‌المللی پول نیاز ندارد

Posted: 19 Aug 2013 08:19 AM PDT

رییس اقتصاددان بانک جهانی اطمینان داد که هند برای ترمیم اقتصاد خود، نیازی به درخواست خط اعتبار از صندوق بین‌المللی پول ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کوشیک باسو در روزی که ارزش روپیه به رکورد اندک جدیدی سقوط کرد، در یک سخنرانی در دهلی نو، پایتخت هند اظهار کرد: تصور نمی‌کنم در وضعیتی باشیم که نیاز به خط اعتباری صندوق بین‌المللی پول داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هند به اندازه کافی ذخایر ارزی خارجی دارد بنابراین مسئله متوسل شدن به صندوق بین المللی پول مطرح نیست.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش روپیه با وجود مجموعه تدابیری که هفته گذشته با هدف متوقف کردن روند نزولی این ارز اتخاذ شد، کاهش یافت. روپیه از اواخر ماه مه که بانک مرکزی آمریکا برای نخستین بار اعلام کرد ممکن است کاهش روند اجرای تدابیر محرک پولی را در سال جاری آغاز کند و موجب خروج پول ارزان از بازارهای نوظهور سرتاسر جهان شد، بدترین عملکرد را در میان ارزهای آسیایی داشته است.

بیش از 20 نفر از متهمان بانک ملی و صادرات در نوبت محاکمه‌اند

Posted: 19 Aug 2013 08:16 AM PDT

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده فساد سه هزار میلیاردی، بیش از 20 نفر از متهمان بانک ملی و تعدادی از متهمان بانک صادرات در نوبت محاکمه هستند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به پرونده کسانی که در دادگاه فساد مالی از آن‌ها نام برده شد و مسولان دولتی نیز از این افراد به عنوان خط قرمز یاد کردند، رسیدگی می‌شود یا خیر، گفت: اسم هر کسی که برده شد، معلوم نیست که حتما متهم باشد یا خیر، اما در این پرونده به وضعیت همه کسانی که به نحوی از انحاء متهم بودند، رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: از تعدادی از این افراد، رفع اتهام شد و تعدادی هم محکوم شدند. بعضی از احکام قطعی شد و بعضی هم در مرحله تجدیدنظرخواهی است و تعداد قابل توجهی نیز هنوز در نوبت محاکمه هستند. یعنی یا در دادسرا هستند یا اینکه کیفرخواست صادر شده و به دادگاه رفته‌اند.

وی گفت: ممکن است برای فردی دو کیفرخواست صادر شده باشد یعنی بعد از رسیدگی به یک اتهام و صدور حکم، در مورد اتهام دیگر او کیفرخواست صادر شده باشد؛ مانند کیفرخواستی که برای متهمان بانک آریا صادر شده است که به اتهام بعضی از متهمان این پرونده در همان قسمت اول رسیدگی شده است.

محسنی‌اژه‌ای افزود: همچنین در پرونده دیگری که در نوبت دادگاه است بیش از 20 نفر از بانک ملی و تعدادی از بانک صادرات در نوبت محاکمه هستند و برخی از آن‌ها جدید هستند.

وی گفت: در یکی از سایت‌ها تعداد متهمان حدود 450 نفر ذکر شده بود، ولی این عدد به معنای این نیست که 450 متهم وجود داشته باشد بلکه ممکن است 450 بار اظهارنظر شده باشد و مثلا برای یک فرد دو یا سه کیفرخواست صادر شده باشد.

بازگرداندن مرکز تحقیقات مخابرات به وزارت ارتباطات

Posted: 19 Aug 2013 08:15 AM PDT

یک نماینده مجلس تاکید کرد: مرکز ملی فضای مجازی به نوعی خلاف قانون تشکیل شده و باید مرکز تحقیقات مخابرات به مجموعه وزارت ارتباطات بازگردانده شود.

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامرضا کاتب - نماینده مجلس شورای اسلامی - در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد:‌ در روز بررسی صلاحیت واعظی در مجلس به دو دلیل اصرار داشتم به عنوان موافق او صحبت کنم. اولین دلیل شناختی بود که از فعالیت او در وزارت ارتباطات داشتم و دیگری ارادت 15 ساله‌ای که به وی داشته‌ام.

وی ادامه داد: از نظر من در چهار سال گذشته به دو دلیل به وزارت ICT ظلم شده است که از این دو دلیل، یکی تغییرات پی در پی این وزارتخانه است.

او همچنین عنوان کرد: اکنون لازم است نتیجه‌ی به جا مانده از این تغییرات پی در پی احیاء شود؛ واقعا از آقایان تقی‌پور، نامی و نیکزاد که مدت کوتاهی سرپرستی وزارت ارتباطات را بر عهده داشت تشکر می‌کنم اما این تغییرات مطرح شدن بحث ادغام وزارتخانه چالش‌های مهمی برای وزارت ارتباطات به شمار می‌رفت.

این نماینده مجلس در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: زمانی که قرار بود صلاحیت وزیر جدید ارتباطات در مجلس شورای اسلامی بررسی شود به آقای روحانی گفتم که می‌خواهم به عنوان موافق صحبت کنم اما می‌خواهم پیش از صحبت سه وعده به من بدهند.

وی ادامه داد: اولین موضوعی که من در صحبت‌های خود مطرح کردم، بحث مرکز تحقیقات مخابرات بود که این مجموعه متعلق به وزارت ارتباطات بوده و باید اکنون هم در همانجا بماند و دلیلی ندارد جای دیگری باشد که ایشان هم در این زمینه گفتند این موضوع پیگیری خواهد شد و کاری که خلاف قانون باشد انجام نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، پس از طرح این موضوع از سوی این نماینده برخی از حاضران جمع به ذکر صلواتی به نشانه تایید پرداختند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: لازم است که این اتفاقات به سرعت رخ دهد و وقت زیادی برای عملیاتی شدن آنها صرف نشود.

این نماینده مجلس در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: اکنون آقای واعظی دو خصوصیت دارد که این خصوصیت‌ها به نوعی نیاز وزارت ارتباطات به شمار می‌روند.

او در توضیح این دو خصوصیت عنوان کرد: اولین موضوع این است که این وزارتخانه احتیاج دارد در فضای بین‌المللی حضور پررنگی داشته باشد که این موضوع حق ملت است و لازم است وزیری که در این حوزه فعالیت می‌کند، دیپلماسی بین‌الملل داشته باشد که واعظی هم تجربه این موضوع را دارد و هم علم آن را دارد.

کاتب در ادامه صحبت‌های خود به حضور 10 ساله‌ی واعظی در مخابرات اشاره کرد و یادآور شد: وی در حوزه ارتباطات نیز دانش و تجربه لازم را داراست.

اما این نماینده مردم در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد اگر قرار باشد دولت الکترونیکی شکل بگیرد لازم است زیرساخت‌های آن وجود داشته باشد و به حوزه ICT به چشم درآمدزایی توجه شود چرا که اکنون در کشورهایی مانند آمریکا این حوزه دومین درآمدهای کشور را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: یقین بدانید که در کشور ما تا کنون نگاه‌هایی که به این حوزه وجود داشته استراتژیک نبوده است که این وزارتخانه گاه به چالش‌های جدی کشیده شده است.

این نماینده مجلس در عین حال عنوان کرد: زمانی جنگ در جبهه‌ها مجاهدت حساب می‌شد اما اکنون ساختن کشور مجاهدت در راه خدا به شمار می‌رود و اگر وزارت ICT بتواند بر اساس برنامه پنجم توسعه دولت الکترونیک را شکل دهد و ظرفیت‌های مختلف بخش خصوصی به درستی بهره‌گیری کند، این موضوع محقق شده است.

وی همچنین یادآور شد: اگر وزارت ارتباطات بخواهد به جایگاه اصلی خود برگردد اولین گام آن این است که نگاه دولت به این وزارتخانه اصلاح شود.

او در پایان این گونه عنوان کرد که در حال حاضر ما انتظار داریم همکاران ما در این وزارتخانه تحولی ایجاد کنند که در شان ملت ایران باشد.

نمایشگاه تخصصی سیستم‌های امنیتی آغاز به کار کرد

Posted: 19 Aug 2013 08:09 AM PDT

پنجمین نمایشگاه تخصصی سیستم‌های امنیتی و حفاظتی با هدف معرفی تجهیزات و فن‌آوری به روز دنیا اعم از دوربین مدار بسته و سیستم‌های امنیتی و معرفی سیستم‌های پیشرفته اطفای حریق با مشارکت 40شرکت داخلی و خارجی به مدت چهار روز در محل نمایشگاه مصلی بزرگ تهران در حال برگزاری است.

امیر تیمورنژاد - مدیر پنجمین نمایشگاه سیستم‌های امنیتی و حفاظتی - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به حضور پررنگ شرکت‌های داخلی وخارجی با هدف آشنا ساختن مردم با فن‌آوری و تکنولوژی روز دنیا و به کارگیری تجهیزات ایمنی و حفاظتی گفت: علت حضور بیشتر شرکت‌های خارجی بدلیل تکنولوژی به روز کشورهایی نظیر انگلیس و آمریکا بوده است.

تیمورنژاد در ادامه گفت: موضوع اصلی که در این صنعت وجود دارد تجهیزات غیر استانداردی است که عمدتا از چین وارد می‌شود و فاقد گارانتی و استانداردهای لازم است.

وی برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و مجلاتی که در این زمینه وجود دارد را موجب انتخاب بهتر خریداران و بازدیدکنندگان عنوان کرد و گفت:در این نمایشگاه اولین سیستم اطفای حریق هوشمند که به زبان فارسی عمل می کند معرفی شد.این دستگاه بدین صورت عمل می کند که وقتی حریق اتفاق می‌افتد محل دقیق حریق را شناسایی و محل آتش سوزی را به فرد اطلاع می دهد. این دستگاه تنها پنل آدرس پذیری است که در ایران وجود دارد از دیگر محصولات در این زمینه دوربین‌های نظارت تصویر است که هم نظارت تصویر و هم اعلام حریق می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه از دوربین‌های تحت شبکه حرفه‌ای رونمایی شد. این دوربین اولین دوربینی است که احتیاجی به IP استاتیک ندارد، از سیستمی به نام C4 استفاده می کند این تصاویر را می توان با کمک این سیستم از هر جایی به کمک موبایل، لب تاپ و ... مشاهده کرد. این ویژگی برای انواع گوشی‌ها تعریف شده است و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد و از هر جایی آن را کنترل کرد.

افزایش 94 درصدی قیمت حبوبات

Posted: 19 Aug 2013 08:08 AM PDT

گزارش بانک مرکزی در هفته منتهی به 25 مرداد ماه سال جاری نشان از افزایش 69.4 درصدی قیمت برنج، 94.3 درصدی قیمت حبوبات و 42.7 درصدی قیمت گوشت قرمز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 25 مرداد ماه سال جاری را اعلام کرد.

لبنیات و تخم مرغ

در این هفته در گروه لبنیات قیمت ماست پاستوریزه 4.8 درصد، پنیر غیر پاستوریزه 0.3 و پنیر پاستوریزه 0.8 درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. این گزارش حاکی از افزایش 10.6 درصدی قیمت تخم مرغ است.

برنج و حبوبات

در هفته مورد بررسی در گروه برنج قیمت برنج داخلی درجه یک معادل 0.1 درصد کاهش یافت اما قیمت برنج داخلی درجه 2 0.1 درصد رشد کرد. بر این اساس در گروه حبوبات بهای لوبیا چیتی ثابت بود و قیمت لوبیا سفید معادل 0.3 درصد و لوبیا قرمز 1.1 درصد افزایش یافت، قیمت سایر اقلام این گروه از کاهش 0.1 تا 0.8 درصدی برخوردار شده است.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته منتهی به 25 مرداد ماه سال جاری در گروه میوه‌های تازه قیمت سیب گلاب معادل 2.5 درصد، هلو 0.4 درصد، طالبی 3.3 درصد افزایش یافت است اما قیمت سایر اقلام این گروه از کاهش 3.2 تا 22.4 درصدی برخوردار شده است در گروه سبزی‌های تازه قیمت کدو سبز 4.1 درصد ، لوبیا سبز 4.6 درصد و سبزی‌های برگی 5.6 درصد کاهش یافته اما سایر اقلام این گروه از افزایش یک تا 16.2 درصدی قیمت برخوردار شده‌اند.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در این هفته قیمت گوشت گوسفند معادل 0.1 درصد و قیمت گوشت مرغ 1.7درصد افزایش یافته است اما بهای گوشت تازه گاو و گوساله 0.1 درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت قند 0.9 درصد و شکر نیم درصد افزایش یافت اما بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر ماند.

مدیرعامل صدرا تغییر کرد

Posted: 19 Aug 2013 08:07 AM PDT

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس آخرین اطلاعات دریافتی فرزاد اناری به عنوان مدیرعامل جدید شرکت صدرا انتخاب شد. پیش از وی مهدی اعتصام مدیرعاملی صدرا را بر عهده داشت. البته اناری عضو هیات مدیره صدرا نیست. شرکت صدرا اطلاعیه شفاف‌سازی خود را نیز به سازمان بورس ارسال کرده و قرار است با به زودی نماد این شرکت در فرابورس بازگشایی شود.

در هفته گذشته برخی گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن بود که براساس توافقات انجام شده قرار است 62 درصد از سهام شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که هم‌اکنون در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء (ص) قرار دارد به یک پیمانکار بخش خصوصی واگذار شود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که صدرا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در صنعت دریایی ایران طی چند سال گذشته با زیان انباشته سنگینی مواجه شده است. از سوی دیگر انتقال صدرا از بورس به فرابورس و غرق شدن جکت این شرکت در فاز 13 پارس جنوبی در سال گذشته از دیگر اتفاقاتی بوده که صدرا با آنها دست و پنجه نرم کرده است.

پیش از آن نیز فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌ در سال 1388 و بعد از خریداری بلوک 51 درصدی سهام شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) عنوان کرده بود که صدرا از صنعت کشتی‌سازی به دلیل زیاندهی آن خارج خواهد شد. هنوز دقیقا مشخص نیست که معامله انتقال سهام صدرا به شرکت پیمانکار بخش خصوصی قطعی شده است یا خیر.

مدیرعامل جدید صدرا، عضو هیات مدیره و معاون اجرایی یکی از شرکت‌های پیمانکاری در حوزه‌های راه‏ و ساختمان‏ سازی که در فهرست پروژه‏‌های این شرکت برخی از پروژه‏‌های منطقه عسلویه و پارس جنوبی که این شرکت در بخش عمرانی و خشکی و نه فراساحل آن فعالیت داشته است به چشم می‌خورد.

رشد ۵۲ درصدی تولید حق بیمه در سال ۱۳۹۱

Posted: 19 Aug 2013 08:01 AM PDT

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آمار عملکرد سال ۱۳۹۱ شرکت های بیمه را نسبت به مدت مشابه در سال قبل در بخش حق بیمه های تولیدی و خسارت پرداختی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر اساس آمار عملکرد شرکت‌های بیمه در سال ۱۳۹۱ که از سوی اداره تحلیل های آماری بیمه مرکزی تهیه شده است، شرکت‌های بیمه طی این مدت بیش از ۱۳۱ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید و ۷۸ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده‌اند.

بررسی عملکرد سال ۱۳۹۱ شرکت‌های بیمه نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهدکه شرکت های بیمه ۱۳۱ هزار و ۹۷ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۱ حق بیمه تولید کرده اند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۵۲.۳ درصد رشد داشته است.

شرکت‌های بیمه طی این مدت همچنین ۷۸ هزار و۳۸۰ میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردند که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل۴۶.۰ درصد رشد نشان می دهد.

طبق این گزارش، شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی با کسب ۴۵.۶ درصد بیشترین سهم از بازار و ۲۳ شرکت بیمه خصوصی و غیردولتی کشور ۵۴.۴ درصد سهم از بازار را در حق بیمه تولیدی به خود اختصاص داده اند.

در پرداخت خسارت، بیمه ایران تنها شرکت بیمه دولتی با ۴۹.۹ درصد بیشترین سهم از بازار و شرکت های خصوصی آسیا، البرز و دانا هر کدام به ترتیب با ۱۰.۲، ۵.۳ و ۵.۱ درصد در بالای جدول پرداخت خسارت قرارگرفته اند و از لحاظ نرخ رشد خسارت پرداختی نیز شرکت های بیمة ما، کوثر، دی و میهن در صدر رده بندی قرار دارند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خبرنامه

شیلا خداداد (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)

حامد کمیلی (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)