خبرنامه

خبرنامه


وزير امور خارجه ترکيه به سه کشور اروپايي سفر مي کند

Posted: 21 Aug 2013 12:45 AM PDT

وزیر امور خارجه ترکیه به منظور گفتگو درباره تحولات مصر و سوریه به سه کشور اروپایی سفر می کند.
به گزارش پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ، احمد داوداوغلو در سفر دو روزه به اروپا که فردا آغاز خواهد شد به آلمان ، ‌انگلیس و ایتالیا سفر می کند.
وزیر امور خارجه ترکیه در برلین ، لندن و رم با همتایان اروپایی خود دیدار و درباره آخرین تحولات مصر و سوریه با آنان تبادل نظر خواهد کرد.
بررسی روابط ترکیه و اتحادیه اروپا از دیگر محورهای گفتگوهای داوداوغلو با وزیران امور خارجه آلمان ، انگلیس و ایتالیا خواهد بود.

زيان بزرگترين شرکت هواپيمايي آمريکاي لاتين

Posted: 21 Aug 2013 12:44 AM PDT

بزرگترین شرکت هواپیمایی آمریکای لاتین موسوم به لاتام ایرلاینز سه شنبه شب از زیان 329 میلیون و 800 هزار دلاری خود در سه ماهه دوم امسال خبر داد.
لاتام ایرلاینز علت این زیان را کاهش ارزش واحد پول برزیل اعلام کرد.
میزان زیان شرکت هواپیمایی لاتام در سه ماهه منتهی به ژوئن بسیار بیشتر از پیش بینی تحلیل گران بود.
تحلیل گران پیشتر پیش بینی کرده بودند زیان لاتام در سه ماهه دوم امسال 276 میلیون دلار باشد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از سانتیاگو، در سه ماهه دوم سال گذشته لاتام ایرلاینز - که در ماه ژوئن سال 2012 از ادغام شرکت هواپیمایی لان شیلی و تام برزیل ایجاد شد - 448 میلیون و 800 هزار دلار زیان دهی داشت.

هافبک آرسنال احتمالا تا 6 ماه بازي نمي کند

Posted: 21 Aug 2013 12:43 AM PDT

هافبک جوان تیم فوتبال آرسنال به علت مصدومیت مدتی از همراهی تیمش بازمی ماند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ، آرسن ونگر اعلام کرد آلکس آکسلید جمبرلین ملی پوش 20 ساله انگلیسی در دیدار برابر آستون ویلا در لیگ برتر انگلیس از ناحیه زانو مصدوم شد و برای مدتی دور از میدان خواهد بود.
برخی گزارش ها حاکیست چمبرلین احتمالا تا 6 ماه نمی تواند آرسنال را همراهی کند.ونگر گفت :« هنوز جزییات زیادی از مصدومیت چمبرلین به دست من نرسیده اما این خبر بدی قبل از دیدار لیگ قهرمانان برابر فنرباغچه بود.»
البته باکاری سانیا ، کایرن گیبس ، آرون رمزی ، توماس روسیچکی و جک ویلشر همگی با رهایی از مصدومیت بازی با آستون ویلا در تمرین دیروز آرسنال حاضر بوندند اما ناچو مونرآل مدافع چپ تیم به علت مصدومیت کمر تمرین نکرد.
ونگر اضافه کرد :« فکر کنم حداقل گیبس و سانیا را در اختیار داشته باشم و مونرال را هم به بازی با فنرباغچه می رسانیم.»

تاجر کلاهبردار انگليسي که وسايل تقلبي کشف بمب مي فروخت به 7سال زندان محکوم شد

Posted: 21 Aug 2013 12:43 AM PDT

تاجر کلاهبردار انگلیسی که وسایل تقلبی کشف بمب به جهان می فروخت به هفت سال زندان محکوم شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، یک تاجر انگلیسی وسایل تقلبی شناسایی بمب و مواد منفجره و وسایل انفجاری را به بیش از ده کشور جهان فروخته است. گری بولتن که متهم است با این کارش سبب به خطر افتادن جان مردم شده به هفت سال زندان محکوم شده است. حکم صادر شده برای این تاجر انگلیسی در دادگاهی در انگلیس بوده است. گری بولتن پنج هزار دستگاه از این وسیله ساخته بود که از بخشی پلاستیکی و یک آنتن فلزی ساخته شده است. استفاده کنندگان از این وسیله تصور می کردند که این دستگاه، قدرت جادویی دارد و می تواند بمبها و وسایل انفجاری را شناسایی کند و مانع از کشتارها شود. این تاجر انگلیسی در ده سال گذشته، این دستگاههای جعلی رهگیری بمب را به کشورهای مختلف از عراق فروخته است. وی مدعی بود که این دستگاه های مجهز به کارت های کدگذاری شده حساس می توانند مواد منفجره و مواد مخدر و حتی پول نقد را از فاصله چهار کیلومتری شناسایی کنند! قاضی دادگاه بولتن گفته است وی از محل فروش این دستگاهها پول کلانی به جیب زده و این درحالی بوده که خود او می دانسته است این دستگاهها جعلی هستند و کارایی ندارند. هزینه ساخت هریک از این دستگاههای به اصطلاح شناسایی بمب ، پنج پوند است اما این تاجر انگلیسی در برخی از کشورها این دستگاه را به قیمت بیش از ده هزار پوند فروخته است. تایلند یکی از اصلی ترین خریداران این دستگاههای انگلیسی بود اما بررسی های علمی نشان داد این دستگاهها عملا هیچ کارایی نداشت و بی فایده بود. به گفته ریچارد هونی قاضی این پرونده، استفاده از وسایل ساخت این تاجر انگلیسی سبب شد نیروهای امنیتی و پلیس به این دستگاهها اعتماد کنند و با شیوه های دیگر به دنبال یافتن مواد منفجره و بمب نباشند و درنتیجه جان افرادی به همین علت به خطر بیفتد. قاضی این پرونده اعلام کرد بولتن با این کارش به اعتبار تجارت انگلیس در عرصه جهانی ضربه زده و به فریب مقامات دولتی مبادرت کرده است.

نمايشگاه بين المللي آشپزخانه ، حمام ، سونا و استخر ، فردا

Posted: 21 Aug 2013 12:42 AM PDT

یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه ، حمام ، سونا و استخر تهران با حضور شرکت ها و نمایندگی کشورهایی از قاره های آسیا ، اروپا و آمریکا از فردا تا سوم شهریور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
به گزارش ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه ، حمام ، سونا و استخر؛ در این نمایشگاه،شرکت ها و نمایندگی هائی از کره جنوبی ، هنگ گنگ ، آذربایجان ، روسیه ، سوئد ، ترکیه ، فنلاند ، چین ، برزیل ، اسپانیا و هلند جدیدترین تولیدات، کالاها و صنایع خود را ارائه
می کنند.
در یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه ، حمام ، سونا و استخر تهران تاکنون حضور بیش از 200 شرکت قطعی شده که شامل حدود 130 شرکت داخلی و 70 شرکت خارجی است و 26 درصد افزایش نشان می دهد.
این نمایشگاه در قالب چهار گروه کالائی برگزار خواهد شد.
در گروه آشپزخانه های خانگی : انواع کابینت آشپزخانه (چوبی، فلزی وشیشه ای)، سینک ظرفشویی، دستگاههای تهویه، هواکش و هود آشپزخانه، انواع روکش کابینت، پیشخوان ، انواع شیرآلات، انواع چراغ و سیستم های نورپردازی، میزو صندلی آشپزخانه، وسایل تزئینی و دکوری، طراحی و دکوراسیون، تجهیزات و وسایل نظافتی و لوازم جانبی عرضه می شود.
گروه آشپزخانه های صنعتی نیز شامل تجهیزات عمل آوری غذا (چرخ گوشت، خلال کن صنعتی، کالباس بر) تجهیزات آماده سازی غذا (سیستمهای پخت)، تجهیزات سرو غذا (خط سلف سرویس، کیترینگ) تجهیزات نگهداری (سردخانه ثابت و متحرک، یخچالهای ایستاده و صندوقی، فریزر )، ظرفشویی های صنعتی، وسایل و تجهیزات رستوران وکافی شاپ، لوازم جانبی است.
در بخش آشپزخانه های صحرایی نیز همه تجهیزات و ملزومات مربوطه به آن ، ارائه و در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.
همچنین در گروه حمام؛ انواع وان، زیردوشی، دستشویی، توالت فرنگی و بیده، پرده، پارتیشن و کابین دوشو دیگر تجهیزات و وسایل مرتبط ، در گروه سونا: تأسیسات سونا و استخر، اتاق بخار، تجهیزات سونای خشک و بخار، سیستم های تولید حرارت و بخار، جکوزی، دیگهای بخار، وانهای هیدروتراپی و وسایل جانبی و در گروه استخر هم ؛ اجراء انواع استخر شنای روباز و سرپوشیده (خانگی و ورزشگاهی)، سکوهای شیرجه (دایوینگ)، استخرهای پیش ساخته، و تجهیزات و وسایل مربوط به آن در سالن ها و غرفه های مختلف نمایشگاهی به نمایش عموم گذاشته می شود .
علاقه مندان می توانند در روزهای 31 مرداد تا 3 شهریور هر روز از ساعت 9 تا 16 از این نمایشگاه ، بازدید کنند.

فراخوان نام نويسي در کنفرانس علمي بيماريهاي اختلالات خواب

Posted: 21 Aug 2013 12:41 AM PDT

فراخوان نام نویسی در کنفرانس علمی بیماریهای اختلالات خواب آغاز شد.
فرسودگی شغلی ، انواع اختلالات خواب و درمان های دارویی در اختلالات خواب و درمان های غیر دارویی و غیر دارویی مهمترین محورهای این کنفرانس یک روزه است.
دکتر نحوی زاده دبیر علمی این کنفرانس امروز با بیان اینکه این کنفرانس ظرفیت نام نویسی حدود 100 پژوهشگر را از سراسر کشور دارد افزود : پژوهشگران برای ثبت نام به نشانی اینترنتی http://www.ircme.ir/App_Web/(Guest)/Default.aspx?CenterID=37 مراجعه کنند.
به گفته وی نام نویسی این کنفرانس تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد.
کنفرانس علمی بیماریهای اختلالات خواب سوم شهریور در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود .

يکي ديگر از شهرهاي گينه شاهد تظاهرات بر ضد رئيس جمهور بود

Posted: 21 Aug 2013 12:40 AM PDT

پلیس گینه کوناکری برای متفرق کردن تظاهرات جوانان که به سفر رئیس جمهور این کشور به شهر لابه (شمال)،اعتراض داشتند،از گاز اشک آور استفاده کرد.
شهر لابه پایگاه سلودالین دیالو ، مخالف اصلی آلفا کنده رئیس جمهور گینه است.
مسئول یکی از ایستگاههای سوخت‌گیری لابه در تماسی تلفنی گفت دهها تن از جوانان این شهر روز سه‌شنبه با برگزاری تظاهراتی وی را دیکتاتور و قاتل خواندند. این تظاهرات سبب مختل شدن رفت و آمد در خیابان‌های لابه شد و نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور به متفرق کردن تظاهر کنندگان پرداختند.
یکی از تجار شهر گفت یک زن و یک مرد جوان را دیده است که در جریان متفرق کردن این تظاهرات یکی از ناحیه پیشانی و دیگری از ناحیه دست زخمی شده بود.
نیروهای دولتی با این توضیح که از خبرنگاران برای پوشش تلویزیونی سفر رئیس جمهور به منطقه دعوت نشده است ،به خبرنگاران از جمله خبرنگار تلویزیون ملی حمله کردند و دوربین یک شبکه تلویزیونی خصوصی را شکستند.
اندکی پس از خروج کنده از لابه، درگیری‌های جزئی بین طرفداران و مخالفان دولت در این شهر روی داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کوناکری، در حالی که تنها یک ماه به انتخابات پارلمانی 24 سپتامبر گینه باقی است، آلفا کنده که در سال 2012 به ریاست جمهوری گینه انتخاب شد، به شهرهای مختلف این کشور سفر می‌کند.
وی هفته گذشته به شهر زادگاهش یعنی کانکان (شرق) سفر کرد اما مردم زادگاهش با هو کردن او،نارضایتی خود را از وی ابراز کردند.

بهره برداري از طرح توسعه 2 ميدان مشترک نفتي تا پايان امسال

Posted: 21 Aug 2013 12:40 AM PDT

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) از بهره برداری از طرح توسعه دو میدان مشترک بزرگ نفتی تا پایان امسال خبر داد و گفت: بخشی از طرح توسعه میدان‌های مشترک یادآوران و میدان آزادگان شمالی تا پایان امسال عملیاتی می شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، نادر قربانی
تصریح کرد: همه میدان های مشترک زیرمجموعه شرکت متن از جمله میدان یاران (جنوبی و شمالی)، میدان یادآوران، آزادگان (جنوبی و شمالی) و میدان آذر تعیین تکلیف شده و عملیات اجرایی این میدان ها در حال اجراست.
نادر قربانی با اشاره به تولید روزانه 22 هزار بشکه نفت از میدان مشترک یادآوران گفت: در فاز نخست توسعه رسیدن به سقف تولید روزانه 85 هزار بشکه نفت خام با حفاری 46 حلقه چاه تولیدی، سه حلقه چاه تزریق آب زاید و تعمیر سه حلقه چاه اکتشافی موجود شامل طراحی و مهندسی، تدارکات و اجرا برنامه ریزی شده است.
وی گفت: با توجه به انجام بخش عمده فعالیت های فاز نخست توسعه این میدان، تولید نفت یادآوران در آذر یا دی امسال به 50 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
مدیر عامل شرکت متن از پیشرفت بالای 80 درصد طرح توسعه میدان یادآوران خبر داد و گفت: ظرفیت تولید نهایی از این میدان مشترک در 16 ماه آینده به 85 هزار بشکه در روز می رسد.
قربانی از بهره برداری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی خبر داد و گفت: ظرفیت نهایی تولید نفت در مرحله نخست توسعه این میدان روزانه 75 هزار بشکه تعریف شده که بهمن امسال تولید نفت از این میدان به روزانه 20 هزار بشکه و در اردیبهشت 1393 نیز روزانه 40 هزار بشکه نفت از این میدان تولید می شود.
مدیرعامل شرکت متن در باره روند طرح توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی گفت: این طرح با هدف توسعه بخش جنوبی میدان نفتی آزادگان در دو فاز تعریف شده که در فاز نخست توسعه، تولید 320 هزار بشکه نفت در روز و در فاز دوم توسعه، افزایش تولید تا سقف 600 هزار بشکه در روز برنامه ریزی شده است.
قربانی تصریح کرد: قرارداد مرحله نخست طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی با ظرفیت تولید روزانه 320 هزار بشکه نفت شهریور پارسال اجرایی شد و این طرح بر اساس برنامه زمان بندی امسال به بهره برداری نمی رسد و تولید جدیدی از این میدان نخواهیم داشت، ام تولید روزانه 54 هزار بشکه نفت از این میدان مشترک استمرار دارد.
وی تصریح کرد: پنج دکل حفاری در میدان آزادگان جنوبی مستقر شده و هماهنگی لازم برای انتقال دکل ششم نیز انجام شده است، ضمن آنکه تلاش می کنیم با امکانات داخل این میدان را توسعه دهیم و پنج دکل فعال در این میدان ایرانی و تنها یک دکل چینی است.
قرارداد توسعه میدان آزادگان جنوبی در قالب بیع متقابل میان شرکت سی ان پی سی آی چین ، شرکت ملی نفت ایران بسته شده که سهم این دو شرکت در توسعه میدان به ترتیب 30 درصد و 70 درصد است و مسئولیت اجرایی این طرح نیز بر عهده شرکت چینی است.
قربانی گفت: طرح توسعه میدان های آذر و یاران نیز در دست اجراست.

پيشرفت 80 درصدي احداث دو واحد پيش تراکم گاز

Posted: 21 Aug 2013 12:38 AM PDT

احداث دو واحد پیش تراکم گاز در کارخانه های گاز و گاز مایع (ان. جی. ال) شماره 900 و 1000 شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به پیشرفت 80 درصدی رسید.
ساخت این واحدها در قالب قرارداد طراحی،‌تامین کالا و اجرا (EPC) از سال 1387 با تلاش دو پیمانکار داخلی آغاز شد.
مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب امروز گفت: اعتبار اجرای این دو طرحها افزون بر یک هزار و 300 میلیارد ریال است.
موسوی ظرفیت واحدهای پیش تراکم کارخانه های گاز
و گازمایع 900 و1000 را به ترتیب 900 و 720 میلیون فوت مکعب در روز عنوان کرد و گفت: تاسیسات فرآیندی این واحدها شامل الکتروکمپرسور، ظروف لخته گیر و جداکننده ، کولرهوایی، تاسیسات تزریق مواد بازدارنده خوردگی و متانول است.
وی گفت: هدف از احداث این واحدها، حفظ ظرفیت طراحی کارخانه های گاز و گاز مایع 900 و1000 از طریق جبران کاهش فشار میدان پازنان است که برای انجام تعهدات شرکت ملی
مناطق نفت خیز جنوب در تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند 2 محقق خواهد شد.

کارخانه های گاز و گاز مایع 900 و 1000 به ترتیب در حوزه فعالیت شرکت های بهره برداری نفت و گاز گچساران و آغاجاری واقع است.

عناوين روزنامه صبح اقتصاد

Posted: 21 Aug 2013 12:37 AM PDT

- توقف ساخت هشت پتروشیمی توسط چینی ها
- کالاهای ترانزیتی در صورت عدم خروج به موقع از کشور قاچاق است
- مهرهای واقعی پای دیپلم های جعلی !
- شکست پروژه میلیاردی quotation mark وی پی ا ن quotation mark بومی !
- معاونت برنامه ریزی و معاونت توسعه سرمایه انسانی ادغام می شوند
- 70 هزار میلیارد تومان از بودجه غیر قابل وصول است
- آغاز طرح فروش سوخت توسط مرزنشینان
- ...ی : دولت برای رشد نقدینگی مسکن آمادگی ندارد !
- نحوه معامله سهام عدالت در انتظار مصوبه مجلس.

توليد مستند صفر مرزي در چهار محال و بختياري

Posted: 21 Aug 2013 12:37 AM PDT

ساخت مستند صفر مرزی در چهار محال و بختیاری پایان یافت.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز چهار محال و بختیاری گفت: در این مستند پنج قسمتی ، گوشه ای از تلاش رزمندگان پرافتخار تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در منطقه عملیاتی شمالغرب و ارتفاعات سربه فلک کشیده جاسوسان به نمایش درآمده است.
حجت الله رحیم زاده افزود: مستند صفر مرزی در منطقه دولتو یکی از حساس ترین مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس که مرکز اصلی ضد انقلاب اعم از کومله و دمکرات بوده به تصویر کشیده است.
وی خاطر نشان کرد تهیه کننده ، تصویر بردای و کارگردان این مجموعه بهزاد پیشکار است صدابرداری مجموعه را سید مهدی سلیمی و مونتاژ ان را زهره مولوی بر عهده گرفته اند .

انتقاد هنرمند طنزپرداز اصفهاني از انتشار خبر درگذشتش در نشريات

Posted: 21 Aug 2013 12:36 AM PDT

هنرمند اصفهانی نمایشهای طنز، معروف به آقا رشید نسبت به انتشار خبر درگذشتش در نشریات انتقاد کرد .
آقای قدرت الله ایزدی در گفتگوبا خبرنگار واحد مرکزی خبر از انتشار این گونه خبرهای بی پایه واساس دربرخی از روزنامه ها و سایت ها ابراز تاسف کرد و گفت : این روزنامه ها مانند کودکانی که برای جلب توجه دیگران بی قراری می کنند برای جلب اعتماد مخاطبان این گونه شایعه پراکنی می کنند .
به گفته او، این گونه نشریات و سایت های خبری با انتشار خبرهای بی پایه و اساس توجه و اعتماد مردم را از دست می دهند و در نتیجه فقط برای مچاله کردن وشستشوی شیشه قابل استفاده می شوند.
آقای قدرت الله ایزدی افزود : خبرنگاران روزنامه ها و سایت های خبری قبل از انتشار خبر باید از یک منبع موثق ، موضوع را پیگیری وپس از حصول نتیجه آن را منعکس کنند.
این هنرمند طنز پرداز اصفهانی در پایان ضمن عذرخواهی از مردم با لحن طنز گونه گفت : انتشار این گونه شایعات در نهایت ماجرای چوپان دروغگومی شود و مردم خبر واقعی درگذشتم را هم شایعه می پندارند و گمان نمی کنم کسی در مراسم ترحیمم شرکت کند .
آقای ایزدی افزود : این موضوع را ازطریق مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد.
چندی پیش برخی از شبکه های اجتماعی از بستری شدن آقای ایزدی خبر داده بودند که کذب محض بود.
گروه هنری آقا رشید هم اکنون در حال آماده سازی سریال 13 قسمتی رشید حرفه ای است .
آقای ایزدی گفت : این سریال کمدی اجتماعی به تهیه کنندگی رسول هنرمند و کارگردانی مجید کاشی فروشان در سیمای اصفهان در مرحله پیش تولید است .
نقش اول این سریال را آقای ایزدی برعهده دارد

تصويري/ اعتصاب کارگران و کشاورزان معترض در کلمبيا همچنان ادامه دارد

Posted: 21 Aug 2013 12:35 AM PDT

با درگیری نیروهای امنیتی و پلیس با اعتصاب کنندگان معترض، اعتراض های کارگران، کشاورزان و دیگر معترضان به وضع نامناسب اقتصادی در کلمبیا وارد مرحله ای تازه شد.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر اعتصاب گسترده کارگری در کلمبیا بخشهایی از این کشور را کاملا فلج کرده است. وسایل حمل و نقل عمومی در کلمبیا تردد ندارند و اکثر مغازه ها بسته شده است.
کارگران کلمبیایی می گویند دولت باید بیش از توجه به این گفتگوها برای حل مشکلات اقتصادی کشور اقدام کند. اتحادیه های کارگری کلمبیا از وضع اقتصادی کشور به ستوه آمده اند و اعتصاب گسترده کارگری را سازماندهی کرده اند.
کارگران کلمبیایی که در اعتراض به وضع اقتصادی کشورشان از کار دست کشیده اند می گویند اعتصاب، آخرین دستاویز آنها برای رساندن پیام خود به گوش مسئولان است.
ناتالیا پارا اوسوریو فعال اجتماعی در کلمبیا گفت ما امروز برای حمایت از کشاورزان، رانندگان و همه کسانی که اعتصاب کرده اند، به اینجا آمده ایم. ما نیز از این مساله آسیب دیده ایم و برای همین است که گاه می بینیم مردم در حمایت از دیگران، کسانی که برای حقوق خود مبارزه می کنند منفعل عمل می کنند.
اتحادیه های کارگری کلمبیا در بخشهای مختلف این کشور به این اعتصاب گسترده پیوسته اند که نخستین اعتصاب سراسری در چند سال اخیر این کشور است.
اعتصاب کنندگان می گویند اعتصاب تنها راه پیش روی آنها است و تازمانیکه دولت به خواسته های آنها توجه نکند به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
هکتور جولیو سوآرز کشاورز معترض گفت اگر قرار باشد با چوب و سنگ به جنگ پلیس برویم، مشکلی نیست می رویم. اگر بیش از یک نفر قرار باشد زخمی شود، باز هم مشکلی نیست. ولی باید بگویم تا زمانی که رئیس جمهور این اوضاع را اصلاح نکند، ما اجازه عبور خودروها را نمی دهیم. به آنان حمله می کنیم و آن را به آتش می کشیم.

افزايش کشت پاييزه حبوبات در فارس

Posted: 21 Aug 2013 12:35 AM PDT

10 هزار هکتار از مزارع استان فارس به کشت پاییزه حبوبات اختصاص یافت.
دزفولی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس امروزگفت : امسال سطح زیرکشت پاییزه نسبت به سال زراعی گذشته بیش از 11درصد افزایش یافته که عمده آن به انواع لوبیا ، عدس آبی و نخود آبی اختصاص دارد.
آقای دزفولی افزود:انواع لوبیا،نخود،عدس وماش ازجمله حبوباتی است که در استان فارس کشت شده است.
وی افزود : پیش بینی می شود امسال حدود 25 هزارتن محصول برداشت شود.
اقلید،سپیدان،آباده،کازرون،ممسنی و شیراز از جمله بیشترین سطح زیر کشت حبوبات را در فارس دارند.
کشت حبوبات به دو صورت بهاره و پاییزه در فارس کشت می شود.
کشت پاییزه به تازگی پایان یافته است.
پارسال 120 هزارتن حبوبات در استان فارس برداشت شد.

پرس تي وي : مردم آمريکا در نيويورک در اعتراض به سرکوب خشونت بار مردم در مصر تظاهرات کردند

Posted: 21 Aug 2013 12:34 AM PDT

مردم آمریکا در شهر نیویورک در اعتراض به سرکوب خشونت بار مردم در مصر و حمایت های آمریکا از دولت نظامی مصر تظاهرات کردند .
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید داشتند باید حمایت های مالی آمریکا از ارتش مصر قطع شود.
یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت:« ما در این تظاهرات شرکت کرده ایم تا سرکوب و کشتار گسترده مردم در مصر را محکوم کنیم. ما با کشتار غیرنظامیان در مصر قطع نظر از نگرش های سیاسی یا خاستگاه های دینی مختلف آنها مخالف هستیم. ما از استقرار دموکراسی در مصر و بازگشت دوباره محمد مرسی رئیس جمهور مشروع مصر به قدرت حمایت می کنیم.»
بیل دوریس از فعالان آمریکایی در این تظاهرات گفت:« آمریکا مدعی دموکراسی است اما در عمل از کودتای نظامی در مصر حمایت می کند. آمریکا از کشتار مردم مصر اعم از کودکان و زنان و مردان در خیابان های مصر حمایت می کند. ما باید با این رویه مقابله کنیم. ما باید خواستار پایان هرگونه مداخله آمریکا در مصر شویم. باید مداخله همه کشورهای منطقه نیز در مصر متوقف شود. مداخله های آمریکا در مصر به نفع مردم مصر و آمریکا نیست.»
سارا فلاندرز از فعالان ضدجنگ آمریکایی در این تظاهرات گفت:« ما با هرگونه کمک مالی آمریکا به اسرائیل مخالف هستیم و امروز در اینجا حضور پیدا کرده ایم تا این مخالفت خود را ابراز کنیم. ما با کمکهای مالی آمریکا به مصر نیز مخالف هستیم. این کمک های مالی و تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل و مصر برای کسب سلطه در منطقه و نابود کردن کل منطقه است. ما امروز در این تظاهرات شرکت کرده ایم تا بگوییم همه کمکهای آمریکا به مصر و دیکتاتوری حاکم بر این کشور باید پایان یابد. ما در این تظاهرات می خواهیم بگوییم که در کنار مردم مصر و دولت منتخب آنها ایستاده ایم.»

نويسنده آمريکايي: اسلام هراسي در غرب بخشي از برنامه امپرياليسم است

Posted: 21 Aug 2013 12:33 AM PDT

نویسنده آمریکایی تصریح کرد ترویج اسلام هراسی در غرب بخشی از برنامه امپریالیسم و صهیونیسم در عرصه جهانی است.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، رئالف شوئنمن نویسنده کتاب تاریخ پنهان صهیونیسم در گفتگو با این شبکه از شهر برکلی کالیفرنیا گفت:« مردم آمریکا با جنگ عراق و افغانستان مخالف بوده اند. آنها مخالف اقدامات و برنامه های آمریکا درباره سوریه هستند. آنها با اینکه آمریکا بخواهد علیه ایران اقدام نظامی انجام بدهد مخالف هستند. مردم آمریکا با تبلیغات وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) و اسرائیل برای خطرناک جلوه دادن برنامه هسته ای ایران نیز مخالف هستند. درحالی این مسائل در آمریکا و دیگر کشورهای غربی تبلیغ می شود که این کشورها با مشکلات جدی اقتصادی مواجه هستند. فقر و بیکاری در این کشورها در حال گسترش است. نود و هفت درصد فرصتهای شغلی که در آمریکا ایجاد می شود، فرصتهای شغلی پاره وقت است. چهل و پنج درصد از کودکان آمریکایی زیر خط فقر قرار دارند. بحران جدی در آمریکا بوجود آمده است. اما دستهای غارتگر امپریالیستی در آمریکا و غرب به دنبال توجیهی برای جنگ و اقدامات خود هستند. آنها در این مسیر از هر اقدامی بهره می گیرند. گسترش اسلام هراسی نیز در همین زمینه قرار دارد. آنها می کوشند نگرشهای اسلام هراسی و اسلام ستیزی را در میان مردم آمریکا نهادینه کنند. اسلام ستیزی بخشی جدایی ناپذیر از سیاستهای امپریالیستی آنها در داخل کشورهای غربی و کشورهای دیگر است.»

بيانيه ارتش به مناسبت فرارسيدن 31مرداد" روز صنعت دفاعي"

Posted: 21 Aug 2013 12:32 AM PDT

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت31 مرداد quotation mark روز صنعت دفاعی quotation mark تاکید کرد: تحریم های ظالمانه علیه نیروهای مسلح در سه دهه گذشته، گامی در جهت شکوفایی استعدادهای درونی فرزندان این آب و خاک و تبلور شعار انقلابی «ما می‌توانیم» امام خمینی (ره) شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این بیانیه آمده است: بی ‌شک حرکت در مسیر خودکفایی نیروهای مسلح مدیون هدایت های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) است که با صدور پیامی مهم موجبات شکل گیری جهاد خودکفایی در نیروهای مسلح را فراهم و چراغ حرکت در این مسیر را روشن کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است: بدون تردید تبدیل صنایع دفاعی کشور، از یک صنعت کاملاً وابسته در دوران ستم شاهی، به صنعتی بزرگ، توانمند، تعیین کننده و کاملاً مستقل، حاصل مجاهدات و ایثار سی وپنج ساله تلاشگرانی است که با دستیابی به دانش طراحی و تولید انواع محصولات پیشرفته نظامی ‌در حوزه‌های متنوع فضایی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و تولید انواع محصولات غیرنظامی‌همچون ماهواره و ماهواره‌ بر، هواپیمای مسافربری و همچنین انواع تجهیزات مخابراتی و الکترونیک، عزت و اقتدارملی را برای میهن اسلامی به ارمغان آوردند.
در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به تأثیرات خودکفایی نیروهای مسلح در افزایش توان دفاعی کشورمان، خاطر نشان شده است: خلاقیت، نوآوری و تنوع در تولیدات مجموعه وزارت دفاع باعث شده تا امروز نیروهای مسلح، در مأموریت خطیر خود در حراست از استقلال، تمامیت ارضی کشور و آرمان‌ها والای انقلاب آماده تر ازگذشته باشند.
در پایان این بیانیه تصریح شده است: اکنون در آستانه سی و یکم مرداد،‌ quotation mark روز صنعت دفاعی quotation mark ‌ رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرارسیدن روز صنعت دفاعی را به همه ایثارگران و مجاهدان این عرصه تبریک گفته و آمادگی خود را جهت تداوم همکاری با این عزیزان در تمامی بخش های مرتبط اعلام می دارند.

الاخباريه سوريه :اسرائيل نگران حوادث مصر است

Posted: 21 Aug 2013 12:32 AM PDT

مقامات رژیم صهیونیستی به شدت نگران تحولات مصر هستند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، نگرانی اصلی مقامات اسرائیلی به خطر افتادن آینده توافقنامه کمپ دیوید با مصر و نیز حضور افراد مسلح در شبه جزیره سینا است.
سازمان امنیت عمومی اسرائیل «شاباک»، گروه ویژه ای را برای زیر نظر داشتن اوضاع امنیتی شبه جزیره سینا تشکیل داد تا هر تلاشی برای شلیک موشک از این منطقه به سوی فلسطین اشغالی را ناکام بگذارد.
روزنامه اسرائیلی هاآرتص فاش کرد شاباک اطلاعاتی در مورد پانزده گروه جهادی در شبه جزیره سینا در اختیار دارد که چهار گروه از آنها برای حمله به اسرائیل برنامه ریزی می کنند.
دانمار گالیت روزنامه نگار اسرائیلی در روزنامه «اسرائیل هاییم» تاکید کرد این رژیم چه در صورت پیروزی ارتش مصر و چه در صورت آشوب در این کشور، با چالش هایی روبرو خواهد شد.
این در حالی است که مقامات اسرائیلی به صورت علنی از اظهارنظر درباره تحولات مصر خودداری می کنند.

آرسنال براي خريد کاسياس از رئال مادريد پيش قدم مي شود

Posted: 21 Aug 2013 12:31 AM PDT

باشگاه فوتبال آرسنال انگلیس برای خرید دروازه بان ملی پوش اسپانیایی و کاپیتان تیم رئال مادرید پیشنهاد می دهد.
به گزارش خبرگزاری اسپانیا ، روزنامه دیلی میل نوشت با ادامه نیمکت نشینی ایکر کاسیاس دروازه بان مطرح رئال مادرید در هفته نخست لیگا و در شرایطی که کارلو آنچلوتی جای ژوزه مورینیو را روی نیمکت رئال گرفته است ، کاسیاس از وضعیت خود در رئال کاملا ناامید و ناراضی است و آرسنالی ها می خواهند از این فرصت برای تقویت پست دروازه بان خود استفاده کنند.
آرسن ونگر سرمربی آرسنال از عملکرد ژسنی دروازه بان لهستانی تیمش راضی نیست و کاسیاس می تواند گزینه مناسبی برای تیم او باشد.
در حال حاضر آنچلوتی از دیه گو لوپس به عنوان دروازه بان اصلی رئال بهره می برد.
پایگاه کواترو اسپانیا از قول یکی از دستیاران آنچلوتی نوشت کاسیاس معتقد است آنچلوتی شعور او را به سخره گرفته است و او تهدید کرده اگر فرداشب در دیدار جام سانتیاگو برنابئو برابر السد قطر به میدان نرود تصمیم دیگری خواهد گرفت.

ايمن نور:تسلط ارتش مصر بر کشور را نمي پذيريم

Posted: 21 Aug 2013 12:30 AM PDT

رئیس حزب «غد الثوره» مصر بر مخالفت خود با تسلط ارتش بر حکومت این کشور تاکید کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ایمن نور در مصاحبه با این شبکه گفت: با مشارکت گروه های لیبرال، میانه رو و اسلام خواه قصد داریم طرحی را برای حل بحران در مصر پیشنهاد کنیم.
نور افزود: هدف اصلی از طرح این پیشنهاد، متوقف کردن خونریزیها در مصر و جلوگیری از تکرار خشونت هاست.
وی خاطر نشان کرد: ما سپس راه حل سیاسی را برای حل بحران مطرح خواهیم کرد.

سعود الفيصل: اصلاح قانون اساسي مصر اميدوارکننده است

Posted: 21 Aug 2013 12:28 AM PDT

وزیر امور خارجه عربستان سعودی از اعلام اصلاح قانون اساسی مصر استقبال کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سعود الفیصل گفت: اصلاحاتی را که ریاست جمهوری مصر در قانون اساسی این کشور اعلام کرد، نشانه جدی بودن تلاشهای دولت است.
الفیصل افزود: این اصلاحات امیدوارکننده است.
وی خاطر نشان کرد: ما امیدواریم هیچ تصمیمی که باعث ایجاد مانع در راه تلاش های دولت مصر برای برقراری امنیت و ثبات در این کشور می شود، اتخاذ نشود. همه گروه های مصری باید با تلاش های دولت همکاری کنند.

دیوان اشعارهاتف اصفهانی

Posted: 21 Aug 2013 12:06 AM PDT



فلک کینه گرا دوش به آهنگ جفا

همه شب پای فرو هشت به کاشانهٔ ما

گفتم از بهر چکار آمده‌ای گفت که جور

گفتم از بهر چه تقصیر بود گفت: وفا

اعزام یک هیات هندی برای بازرسی از نفت‌کش توقیف شده در ایران

Posted: 20 Aug 2013 06:51 AM PDT

رسانه‌های هندی گزارش دادند که دهلی تیمی از کارشناسان را برای بازرسی نفت‌کشی که به علت آلوده‌سازی آب دریا توسط جمهوری اسلامی توقیف شده است، به ایران اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری هند روز سه‌شنبه گزارش داد که مدیرکل شرکت کشتیرانی هند هیاتی را که متشکل از یک مقام عالی‌رتبه شرکت کشتیرانی هند و اعضای اداره ثبت کشتی‌های هند است به بندرعباس اعزام کرده است.

بر اساس گزارش پرس.تی.وی، این هیات نفت‌کش ام تی شانتی را به لحاظ فنی بازرسی خواهد کرد.

تصویب 310 میلیون دلار طرح جدید سرمایه‌گذاری خارجی در کشور

Posted: 20 Aug 2013 06:51 AM PDT

شش طرح جدید سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش معادل 310 میلیون دلار، مورد تصویب سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی با حضور بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و در آن شش طرح جدید سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش معادل 310 میلیون دلار به تصویب رسید.

علیشیری در حاشیه این جلسه اظهار کرد: در این جلسه شش طرح جدید سرمایه گذاری خارجی به ارزش معادل 310 میلیون دلار، مورد تصویب قرار گرفت.

وی درباره طرح‌های به تصویب رسیده در این جلسه توضیح داد: سرمایه‌گذاری خارجی در طرح تولید پانل از پلی اورتان، طرح تولید حلالهای نفتی و نفت گاز، طرح ارائه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ، طرح ایجاد مجموعه گردشگری- تفریحی و احداث تله کابین شامل فاز یک مجموعه ایستگاهی تله کابین و تله فریک، طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا ( ع) و افزایش سرمایه گذاری خارجی در طرح تولید پودرهای کانی غیر فلزی طرح‌هایی بود که در این جلسه به تصویب رسید که پیش بینی می شود اجرای طرحهای مذکور باعث افزایش اشتغال زایی، بهبودکیفیت محصولات داخلی، انتقال فناوری به کشور و ارتقاء صادرات شود.

اعضای هیات سرمایه گذاری خارجی شامل معاون وزیر امور خارجه، معاون معاونت راهبردی رییس جمهور ،معاون بانک مرکزی و روسای اتاقهای بازرگانی و تعاون عضو هستند و حسب مورد از دستگاههای ذیربط برای نشست در هیات برای رسیدگی به طرحهای بخشی دعوت به عمل می آید.

روایتی از علاقه عجیب احمدی‌نژاد به نفت!

Posted: 20 Aug 2013 06:50 AM PDT

سیدکاظم وزیری‌ هامانه وزیر نفت دولت نهم از جمله وزرایی بود که در دولت نهم و دهم شبانه برکنار شد. او مخالف تفکر شیوه سرباز و ژنرال احمدی‌نژاد بود تا این مخالفتش بهانه‌ای باشد برای پیوستن به جمع اخراجی‌های دولت دهم. وزیری هامانه از جمله مدیرانی بود که به شایسته‌سالاری معتقد بود و انتصاب تحمیلی افراد را برنمی‌تافت کما اینکه قائم مقامی مرحوم علی کردان که به توصیه رئیس دولت صورت گرفته بود را نپذیرفت تا سرانجام برکنار شود. وزیری هامانه در خصوص وزیر نفت کابینه یازدهم معتقد است که در این شرایط فقط بیژن زنگنه می‌تواند اوضاع نابسامان وزارت نفت را سامان ببخشد. او معتقد است که زنگنه می‌تواند تمام‌قد در برابر مشکلات عظیم نفتی ایستادگی کند.

به گزارش ایسنا، گزیده گفت‌وگوی دادنا با مهندس سیدکاظم وزیری هامانه اولین وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد که در سال 86 نیز حکم برکناری‌اش صادر شد، در پی می‌آید:

* مشکل اصلی من با آقای احمدی‌نژاد، دخالت ایشان در امور اجرایی صنعت نفت بود؛ علی‌الخصوص در مورد انتصاب معاونان و مدیران ارشد وزارتخانه. در ابتدای امر که به عنوان وزیر انتخاب شدم قرار بر این بود معاونان را من انتخاب کنم و پس از تایید ایشان انتصاب صورت گیرد و ایشان ممانعتی نکرد اما بعد از مدتی به عهد خود پایبند نماند و دخالت‌ها نیز شروع شد.

* من با تغییر مدیریتی در نفت مخالف نبودم اما با تغییر شتاب‌زده همچنان هم مخالفم. پس از انجام تغییرات در نفت بر اساس آنچه گفته شد متأسفانه ایشان برای تغییر مجدد مدیریت در نفت به شدت فشار می‌آوردند در حالی که من با توجه به افرادی که ایشان معرفی می‌کردند این امر را به صلاح کشور و صنعت نفت در آن شرایط نمی‌دانستم از جمله تغییر چند نفر از معاونین وزارت نفت و نیز معرفی مرحوم علی کردان که یکی از مهم‌ترین دلایل برکناری من از کابینه نهم به حساب می‌آمد.

* احمدی‌نژاد علاقه عجیبی به اداره وزارتخانه نفت داشت که حتی بعد از برکناری میرکاظمی حدود 45 روز به عنوان سرپرست در این وزارتخانه فعالیت کرد ولی چون با قانون اساسی مغایرت داشت، علی‌آبادی را به عنوان سرپرست منصوب کرد. آقای احمدی‌نژاد حتی در یکی از مصاحبه‌ها هم اشاره کرد که نفت مسئله حساسی است و باید خودم اداره ‌کنم.

* ایشان می‌خواست مدیرانی را که در راس کار قرار می‌دهد از تمامی دستورات وی اطاعت کنند. احمدی‌نژاد اصلا فکر نمی‌کرد من آدم مستقلی باشم. چند نفری را به مجلس معرفی کرد و وقتی رای اعتماد از مجلس نگرفت یک بار دیگر به من مراجعه کرد. از روی اجبار به خاطر شرایط کشور تن به این کار دادم. من انتخاب ایشان نبودم بلکه به دلیل شهرت و بدون حاشیه بودن من و اشرافی که روی صنعت پیچیده نفت داشتم، انتخاب شدم و خیلی زود هم جدال ما بر سر این موضوعات شروع شد.

* استعفا برای کسی است که توانایی کاری را نداشته باشد. حتی به شخص رئیس‌جمهور هم گفتم که شما طبق قانون اساسی اختیار عزل وزرا را دارید و می‌توانید برکنار کنید ولی من استعفا نمی‌دهم که احمدی‌نژاد گفت اگر حکم را نزنید پس برای وزارت نفت فکری خواهم کرد.

* من اواخر مرداد 86 برکنار شدم. در آن زمان اصلا بحث جریانات انحرافی مطرح نبود. من در آن زمان اصلا یاد ندارم با اتاق افرادی که در حال حاضر معروف به جریانات انحرافی هستند ارتباط و یا گفت‌وگویی داشته باشم. در جلسه هیئت دولت، احمدی‌نژاد عنوان کرد من مثل مربی تیم در فوتبال احساس کنم بازیکنم خسته شده او را تعویض می‌کنم. من در همان جلسه اشاره کردم من نه خسته شدم و نه ناتوانم و الان که دو سالی در وزارت نفت هستم کوچک‌ترین مکثی در بخش تامین انرژی داخلی و حتی خارجی و درآمد ارزی بوجود نیامده. شما انتظار دارید من تمام برنامه‌ها را به روش شما اجرا کنم در حالی‌که از روز اول قرار بر این بود که شما سیاست‌ها را تعیین کنید و من هم با شناختی که دارم سیاست ها را اجرا کنم. امروز در سال 92 می‌توانم ادعا کنم بخاطر پایمردی و دفاع از صنعت نفت و گذشت از صندلی وزارت، محبوبیت و مقبولیت من در بین کارکنان نفت و حتی بین مردم بالا رفت.

* صنعت نفت در دولت دهم بزرگ ترین آسیب را دید و به طور کلی در دوره احمدی‌نژاد به دلیل اینکه 8 وزیر و سرپرست در نفت عوض شد، وزارت نفت ثبات خود را از دست داد. وزارتخانه‌ای که در آن سالی یک مدیر عوض شود آیا می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد؟ البته تحریم‌ها هم در صنعت نفت نقش داشته‌ است ولی تغییر پیاپی و انتخاب مدیران بی‌تجربه که اصلا هیچ‌گونه فعالیت نفتی نداشتند و برکناری مدیران ارشد و باتجربه از اصلی‌ترین آسیب‌ها در این وزارتخانه که موتور متحرک کشور است، بود. روزی که از کابینه عزل شدم با صدای بلند در مراسم تودیع گفتم نفت را می خواهند شخم بزنند و اگر شخم بزنند چیزی باقی نمی‌ماند. متاسفانه کسی حرف من را باور نکرد.

* در دو دولت احمدی‌نژاد سهم نفت در بودجه‌ها افزایش پیدا کرد؛ بنابراین این حرف یک شعار بود و ایشان با راه‌های مختلف سعی داشت ارقام و سهم نفت در بودجه را غیر نفتی نشان دهند که واقعیت نداشت.

* از روز اولی که مافیای نفت را مطرح کردند، واکنش نشان دادم و رد کردم چون از اول نفت در دست انگلیسی‌ها بود بعد به دست آمریکایی‌ها افتاد و از اول انقلاب در جامعه این جو وجود داشت که نفت تافته جدا بافته است. احمدی‌نژاد راحت از این موضوع سوءاستفاده کرد و آن چیزی که درون دل مردم بود به زبان آورد تا جلب آرا کند. همین امر باعث دلسردی خیلی از مدیران و معاونان نفتی شد و من به شدت مخالفت کردم و گفتم اگر مافیا هم باشد که هست در خارج از نفت است که می‌خواهند به نفت چنگ بیندازند.

* اصلی‌ترین دلیل برکناری من مخالفت با حکم مرحوم کردان بود. مواردی که در مجلس درباره وی عنوان شد من زودتر فهمیده بودم و با توجه به بررسی‌هایی که انجام دادم صلاح نمی‌دانستم وی را به سمت قائم‌مقامی وزارتخانه مهم و حساس نفت در بیاورم. ایشان حتی یک ساعت در وزارتخانه نفت نبود و هیچگونه تجربه‌ای نداشت ولی احمدی‌نژاد اصرار داشت که این کار انجام شود. بعد از اینکه در مجموعه تغییراتی انجام شد، احمدی‌نژاد از من خواست معاونین و مدیران باتجربه و ارشد نفت را برکنار کنم و افراد معرفی‌شده و بی‌ارتباط با نفت را وارد این صنعت نمایم. خلاصه با مدیران بی‌تجربه و بی‌تخصص در صنعت نفت کاری جز شخم زدن انجام نمی‌گرفت و طبیعتا صنعت پیچیده نفت با افراد غیر متخصص به روزی می‌افتاد که افتاده است!

* آقای روحانی فردی متعدل، فرهیخته، امتحان پس داده و از یاران انقلاب است. با ترکیب کابینه نشان می‌دهند دنبال اعتدال هستند و از افراد باتجربه استفاده می‌کنند و تمام سعی و تلاش خود را بر این دارند تا جامعه را از نابسامانی به سمت برنامه پیش ببرند. البته حرف و حدیث‌هایی هم هست که سن کابینه بالاست ولی این چنین نیست. من معتقدم استفاده از افراد باتجربه در شرایط کنونی دلیل تعقل است چون فرصتی برای سعی و خطا نداریم.

* اعتقادم بر این است که آقای زنگنه در این برهه زمانی می‌تواند وزارت نفت را از شرایط ناپایدار و اسف‌بار خارج کند و مشکل وزارتخانه را حل کند. مهندس زنگنه به دلیل اینکه سابقه مدیریتی دارند با اشراف مناسب بر صنعت انرژی کشور (8 سال در نفت و 8 سال در نیرو)، با تجربه مفید در داخل و ارتباط خوب با کشورهای غربی و اوپک انشاءالله نفت را به ریل خود بر می‌گردانند.

* در زمان ترک وزارت بنده و آقای نوذری، میزان تولید نفت علاوه بر جبران افت طبیعی از میزان تولید در سال 84 بیشتر بود و تولید در سال 84 یک رکورد نبود. تولید حداقل 150 هزار بشکه افزایش یافته بود که این علاوه بر جبران سالی 200 هزار بشکه افت طبیعی تولید بود و در سال‌های بعد که نتوانستند افت تولید را جبران کنند تولید کاهش پیدا کرد. حالا مهندس زنگنه باید تولید را به بالای 4250 هزار بشکه برساند تا رکورد قبلی به دست آید و برنامه هم رقم 5 میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده است. این امر به سادگی میسر نخواهد بود.

* من بازنشسته‌ام و دلیلی ندارد که پیشنهادی به من شود ولی به آقای مهندس زنگنه قول دادم هر کاری از دستم بر آید انجام بدهم، به دلیل اینکه سرباز انقلاب و عضوی از خانواده صنعت نفت کشور هستم ولی دنبال پست یا شغلی برای خودم نیستم.

دولت برای رشد نقدینگی مسکن آمادگی ندارد/ پروژه‌های اقتصادی اجرا می‌شوند

Posted: 20 Aug 2013 06:48 AM PDT

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: دولت برای رشد نقدینگی مسکن آمادگی ندارد لذا چاره‌ای جز تجهیز منابع از طریق بخش خصوصی نداریم.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس ...ی امروز در مراسم معارفه خود که با حضور معاون اول رییس‌جمهور در این وزارت راه و شهرسازی برگزار شده بود، اظهار کرد: عدالت یکی از موضوعات مهمی است که در دستور کارهای مهم خود قرار داده‌ام البته شاید این بحث کمی ذهنی و انتزاعی به نظر برسد اما به اعتقاد من اگر حاکمیتی به عدالت توجه نکند جز زوال سرانجامی نخواهد داشت و با خودم عهد کردم که تا جایی که متوجه می‌شوم از مسیر عدالت خارج نشوم.

وی با بیان این‌که باید توسعه را براساس توسعه متوازن سرزمین ایران اجرایی کنیم، گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم توسعه زیربناها، مدیریت و ساماندهی کسب و کار مهندسی، حمل و نقل و حرفه ساختمان و مسکن است و توسعه در تمام خطوط حمل و نقلی باید مورد توجه قرار گیرد.

...ی با بیان این‌که باید چانه‌زنی‌های خودمان را در مجلس در رابطه با وضعیت بودجه‌ای داشته باشیم و درنهایت به دنبال مدل پایدار برای تامین منابع مالی باشیم، تاکید کرد:‌ اولین بحث آن بازنگری رابطه دولت و جامعه است؛ بعد از انقلاب حجم سرمایه‌گذاری‌های زیادی در کشور صورت گرفت اما نیاز داریم با بازنگری درمحیط کسب وکار و حمل و نقل به راهکارهایی برسیم که کارآیی سرمایه‌گذاری‌ها افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که میزان بهره وری از مجموعه زیرساخت‌های موجود بسیار ناچیز است، گفت: از امکانات و زیرساخت‌های موجود نیز بهره‌وری لازم صورت نمی‌گیرد و علیرغم اینکه امکانات خوبی در بندر شهید رجایی داریم به طور شایسته از آن استفاده نمی‌شود؛ به عنوان مثال راه آهنی که از این بندرعباس تا آلماتی داریم بار بسیار کمی در این مسیر حمل می‌شود که این موضوع جای بحث و بررسی دارد و باید با کمک متخصصان و کارشناسان اقدامات لازم را برای استفاده از همه ظرفیت‌های موجود را انجام دهیم و سوگند یاد کنیم که نظام حرفه‌ای ایران را در صدر استانداردهای بین المللی تحقق بخشیم و من نیز قول می‌دهم که تمام امکانات لازم را از سوی دولت فراهم کنم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که اعتقاد ندارم در سطوح مختلف بخش خصوصی باید از بخش دولتی برای انجام کارهای خود اجازه بگیرد گفت: زمانی که نفع عمومی و منفعت جامعه وجود دارد نباید ترجیح مدیران برای انجام کارها در اولویت قرار داده شود و همیشه باید به منفعت عمومی جامعه توجه شود و یک رابطه منصفانه و منطقی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شود.

...ی در ادامه به حوزه زیرساخت اشاره و اظهار کرد: جلساتی دراین زمینه داشتم و حدود 120 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پایان رساندن پروژه‌ها نیاز است اما این مبلغ زیادی است که تنها راهکار آن اولویت‌بندی پروژه‌ها و توجه به منابع پایدار و توسعه آن‌ها است.

وی به این موضوع تاکید کرد که اساسا به تصمیمات لحظه‌ای مدیران ایمان ندارم و تصمیمات باید پایدار بوده و ثبات داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که باید ابزارهای مالی جدیدی ایجاد کنیم، گفت: سهم صنعت حمل و نقل از بازار سرمایه بسیار ناچیز و در حد صفر است بنابراین باید این سهم ارتقا یابد و سهم صنعت ساختمان بهتر از حوزه حمل ونقل است اما به طور کلی باید به این بخش‌ها توجه شده و انواع ابزارهای مالی وارد حوزه حمل ونقل شوند.

...ی با بیان این‌که باید ستادهای تنظیم مقررات در بخش حمل و نقل ریلی و هوایی ایجاد شود، گفت: وقتی رگولاتوری‌ها در این بخش‌ها ایجاد نمی‌شوند دولت مرتبا مقررات جدیدی وضع کرده و دخالت می‌کند که محیط سرمایه‌گذاری پر ریسک و تمایل به سرمایه‌گذاری کم می‌شود.

وی به بحث مسکن اشاره و تاکید کرد:‌ بدون پس‌انداز و تجهیز منابع توسط سپرده گذاران توسعه پایدار در حوزه مسکن محقق نمی‌شود و باید به بحث پس انداز در این زمینه توجه و راهکارهایی ارائه شود و در این زمینه دولت یازدهم اعلام کرده که آمادگی برای رشد نقدینگی ندارد و مجلس نیز رشد نقدینگی را متوقف کرده است بنابراین چاره‌ای جز تجهیز منابع از طریق بخش خصوصی نداریم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به مسکن مهر و با بیان این‌که بارها نیز در رسانه‌ها نقدهایی به این موضوع داشتم گفت: در این زمینه مبلغ 50 هزار میلیارد تومان از طریق بانک مرکزی به بانک مسکن تزریق شد اما به اعتقاد من اگر چنانچه رییس جمهور با این موضوع موافق باشند آن را ادامه می‌دهیم ولی معتقدم تزریق چنین پولی امکانپذیر نیست ولی این موضوع به معنای متوقف کردن مسکن مهر نیست چون سرنوشت بیش از 10 میلیون به این موضوع پیوند خورده است.

وی افزود: در جهت تصحیح مسیر اقدام می‌کنیم و به صراحت اعلام می کنم هیچ تغییر سیاستی نسبت به پروژه‌های ایجاد شده ندارم اما در جهت تجدیدنظر کلی برای توسعه و تجهیز منابع پایدار گام خواهیم برداشت.

...ی ادامه داد: من به بانک مسکن به عنوان بانک تجهیزکننده منابع نگاه می‌کنم و معتقدم فرصت ارائه تسهیلات مسکن را می‌توان برای بقیه بانک‌ها نیز فراهم کرد و این یکی از سیاست‌هاست.

وی با بیان این‌که بهسازی بافت‌های فرسوده از دیگر سیاست‌های اصلی من است گفت: شفاف سازی مقررات شهری، بحث تراکم و حقوق شهروندان از دیگر موضوعاتی است که به آن توجه خواهم کرد چون به اعتقاد من اساسا شهروندان حق دارند به تمام اطلاعاتی که ما تولید می‌کنیم دسترسی داشته باشند.

وزیر راه وشهرسازی گفت: به دنبال آن هستیم که پروژه‌هایی تعریف کنیم تا مبنای اقتصادی داشته باشد بنابراین تمام پروژه‌ها را با این معیار تجدیدنظر و تلاش می‌کنیم هیچ پروژه‌ای خارج از رقابت وارد نشود.

وی تاکید کرد: به دنبال مبارزه با فساد در بخش راه و مسکن هستم.

ارزش ارزی صادرات گمرک "سرو" آذربایجان غربی به 13 میلیون دلار رسید

Posted: 20 Aug 2013 06:48 AM PDT

مدیر گمرک سرو گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از هشت هزار تن کالا از این گمرک صادر شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، کاظمی افزود: ارزش ریالی کالاهای صادراتی طی چهار ماهه نخست سال جاری در این گمرک به بیش از 13 میلیون دلار رسیده است.

وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای در این زمینه خاطرنشان کرد: میزان صادرات از گمرک فوق در مدت زمان مشابه سال گذشته از یک هزار تن به ‌بیش از 5 میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزنی افزایش 360 درصدی صادرات و از نظر ارزش دلاری افزایش 144 درصدی را شاهد بودیم.

کاظمی، با اشاره به ارزش هر تن کالای صادراتی از گمرک، گفت: ارزش هر تن کالای صادراتی در چهار ماه نخست امسال یک هزار و 593 دلار بود.

وی با بیان اینکه بخشی از این میزان صادرات از طریق تجارت چمدانی انجام گرفته است، گفت: در چهار ماهه گذشته امسال جمع صادرات این گمرک از طریق تجارت چمدانی بیش از دو هزار تن به ارزش بیش از 979 هزار دلار است.

وی ارزش هر تن کالای صادراتی از طریق تجارت چمدانی را در این مدت 386 دلار اعلام کرد.

تولید 100 هزار دستگاه کولر کم مصرف در کشور

Posted: 20 Aug 2013 06:47 AM PDT

با حمایت های مالی سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)، 100 هزار دستگاه کولر آبی با رتبه انرژی A تولید و به بازار عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در سال جاری سه شرکت تولیدکننده کولرهای آبی در کشور با اخذ تسهیلات مالی از سابا، با بهبود دو تا شش رتبه در مصرف انرژی موفق به تولید و عرضه 100 هزار دستگاه کولر آبی با رتبه انرژی A شدند که میزان صرفه جویی انرژی سالانه حاصل از استفاده از این کولرها، افزون بر 41700 مگاوات ساعت است.

این شرکت ها در طراحی کولرهای یادشده از موتورهای با بازده بالا و پمپ های کم مصرف استفاده کرده اند ضمن آنکه به منظور هوادهی بیشتر، زاویه فن این کولرها نیز تغییر پیدا کرده است.

سوزاندن کاه در اراضی از طریق محاکم قضایی پیگیری می‌شود

Posted: 20 Aug 2013 06:46 AM PDT

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سوزاندن کاه و کلش در اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه ملی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و از طریق محاکم قضایی قابل پیگیری است.

یحیی ابطالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، اظهار کرد: تاکنون عملیات برداشت برنج در 118 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شد که از این میزان 107 هزار هکتار با کشت ارقام محلی و 10 هزار هکتار با کشت ارقام پرمحصول برنج بوده است.

وی ادامه داد: 85 هزار هکتار به صورت مکانیزه برداشت شده و از این میزان 55 هزار هکتار با استفاده از کمباین‌های مخصوص برنج صورت گرفته که تحول اساسی در موضوع مکانیزاسیون برنج بوده است.

ابطالی یادآور شد: پیش بینی ما این است در پایان عملیات برداشت برنج، برداشت با کمباین‌های مخصوص بالغ بر 100 هزار هکتار افزایش یابد.

وی اظهار کرد: توصیه ما به کشاورزان مازندران این است که در برداشت برنج تا آنجایی که ممکن است با کمباین‌های مخصوص برداشت را انجام دهند و در نشای مجدد و پرورش رتون از کودهای مایع استفاده کنند تا ضمن تامین نیاز غذایی عملکرد مناسبی داشته باشیم.

ابطالی خاطرنشان کرد: کاه در صنایع کمپوست سازی و خوراک دام قابل استفاده است و کلش نیز به عنوان ماده آلی باید به خاک برگردانده شود تا حاصلخیری خاک کاهش نیابد.

حجم بارش‌های تیرماه در رتبه بیست و هفتم 44 سال اخیر

Posted: 20 Aug 2013 06:45 AM PDT

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: حجم کل ریزش های جوی در تیرماه سال جاری در رتبه بیست و هفتم بارش های ماه مشابه 44 سال اخیر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حاج رسولیها حجم بارش های تیرماه 92 را یک میلیمتر اعلام کرد.

به گفته وی، در 44 سال اخیر متوسط بارش های کشور در ماه تیر 3.3 میلیمتر ثبت شده است.

وی افزود: حجم بارش های تیرماه سال جاری 2.3 میلیمتر کمتر از متوسط بارش های 44 سال اخیر در همین ماه بوده است.

حاج رسولیها اظهار داشت: حجم کل ریزش های جوی در فروردین ماه سال جاری نیز در رتبه بیست و پنجم بارش های ماه مشابه 44 سال اخیر قرار گرفت.

وی حجم بارش های فروردین ماه 92 را 27 میلیمتر اعلام کرد و افزود: در 44 سال اخیر متوسط بارش های کشور در ماه فروردین 32.3 میلیمتر ثبت شده است.

به گفته وی، حجم کل ریزش های جوی در اردیبهشت ماه سال جاری نیز در رتبه بیست و پنجم بارش های ماه مشابه 44 سال اخیر قرار گرفت.

وی حجم بارش های اردیبهشت ماه 92 را 20 میلیمتر اعلام کرد و افزود: در 44 سال اخیر متوسط بارش های کشور در ماه اردیبهشت 19.4 میلیمتر ثبت شده است.

به گفته وی، حجم کل ریزش های جوی در خردادماه سال جاری نیز در رتبه بیست و ششم بارش های ماه مشابه 44 سال اخیر قرار گرفت.

وی حجم بارش های خردادماه 92 را پنج میلیمتر اعلام کرد.

به گفته وی، در 44 سال اخیر متوسط بارش های کشور در ماه خرداد 5.5 میلیمتر ثبت شده است.

معاونت برنامه‌ریزی و معاونت توسعه سرمایه انسانی ادغام می‌شوند

Posted: 20 Aug 2013 06:44 AM PDT

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور از احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ادغام دو معاونت نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان محمد باقر نوبخت با اشاره به لزوم احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار کرد: اصلاح نظام برنامه‌ریزی کشور که متضمن اصلاح نظام مالی و بودجه‌ای و اصلاح در نظام منابع انسانی کشور است، با پشتوانه کارشناسی هشت ساله و با ادغام دو معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دستور کار عملیاتی دولت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سال‌های گذشته موجب نابسامانی در حوزه بودجه و منابع انسانی دولت شد افزود: این امر همواره مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته و رییس جمهور به درستی احیای مجدد این سازمان را از اهم برنامه‌های دولت در ایام انتخابات اعلام کردند و اکنون با استقرار دولت و با همکاری مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت و در چارچوب برنامه صد روزه دولت تدبیر و امید این امر محقق خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان این که باید رشد اقتصادی با توزیع عادلانه ثروت همراه شده و توسعه بر محور انسان شکل گیرد بیان کرد:توسعه در مسیر تطور مفهومی خود تاکنون بسیاری از مفاهیم را در برگرفته و امروز تمام دنیا به این نتیجه رسیده است که باید توسعه بر محور انسان شکل گرفته و در نهایت با رشد اقتصادی زمینه ساز توزیع عادلانه ثروت در جامعه را فراهم آورد.

نوبخت ادامه داد: کشور ما هم پیش از انقلاب و از اواخر دهه 30 که اولین برنامه هفت ساله عمرانی تدوین شد و پس از انقلاب اسلامی نیز با تدوین برنامه های پنج ساله توسعه که اکنون در اواسط دوره اجرای پنجم آن به سر می‌بریم در مسیر برنامه‌های توسعه‌ای قرار گرفته است و همه باید تلاش کنیم تا کشور گام‌های استواری در این زمینه بردارد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی افزود: باید در روند برنامه‌ریزی توسعه‌ای کشور به صورت جامع و یکپارچه به مباحث مربوط به نیروی انسانی، منابع مالی و بودجه و حتی منابع طبیعی و زیست محیطی پرداخته شود و امیدواریم احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور زمینه لازم برای این امر را فراهم آورد.

تعطیلی بازارهای مالی فیلیپین در پی سیل شدید

Posted: 20 Aug 2013 06:43 AM PDT

بازارهای ارزی، اوراق قرضه و سهام فیلیپین روز سه‌شنبه با بارش باران‌های سیل آسا که سیل را در پایتخت این کشور شدیدتر کرد، تعطیل باقی ماندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بانک مرکزی فیلیپین پس از اینکه کاخ ریاست جمهوری کار در روز سه‌شنبه را لغو کرد، اعلام کرد که طبق پروتکل، کار را متوقف خواهد کرد.

بازار بورس فیلیپین نیز اعلام قبلی خود مبنی بر از سر گرفته شدن فعالیت در روز سه شنبه را لغو کرد. برای دومین روز متوالی است که بازارهای مالی فیلیپین تعطیل می‌مانند.

دولت فیلیپین سحرگاه روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که کار دولت و فعالیت بازارهای مالی پس از متوقف شدن در روز دوشنبه، از سرگرفته می‌شود اما ساعاتی بعد این دستور را به دلیل سیل شدید در مانیل و استان‌های اطراف آن لغو کرد.

کار دولت و فعالیت بازارهای مالی روز دوشنبه برای چهارمین بار از سال 2006 به این سو به دلیل بدی آب و هوا تعطیل شد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، بارندگی‌های فصلی شدید از روز یکشنبه با طوفان ترامی که اکنون به شمال شرق جزیره لوزون رسیده، شدیدتر شده‌اند.

از حضور متقاضیان مسکن مهر تا تشکر نیکزاد از همسرش!

Posted: 20 Aug 2013 06:42 AM PDT

مراسم تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی درحالی برگزار شد که علاوه بر حضور مقامات کشوری و معاونان و مدیران راه و شهرسازی دولت‌های فعلی و قبلی، تعدادی از متقاضیان مسکن مهر هم حاضر شده‌ بودند تا شاید بتوانند درخواست خود را به وزیر راه و شهرسازی جدید برسانند.

به گزارش خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هنگامی که مراسم تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی در ساختمان شهید دادمان این وزارتخانه در حال برگزاری بود و نیکزاد از عملکردش در دولت دهم می گفت و ...ی برنامه‌هایش را اعلام می‌کرد متقاضیان مسکن مهر از شهرهای مختلف در پله‌های ساختمان شهید دادمان منتظر پایان مراسم بودند تا شاید بتوانند نامه‌های خود را به وزیر جدید راه و شهرسازی بدهند و مطالبات محقق نشده‌اشان را به گوش مسئولان برسانند.

نیکزاد که پیش از این در سمت وزیر راه و شهرسازی، جدی و بدون هیچ بحث‌ غیرکاری صحبت می‌کرد امروز در جمع حاضران جلسه از بهترین روزهای کاری‌اش سخن گفت و از همسر و فرزندش برای حضور کمترش در خانواده تشکر کرد.

تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی

وی که به گفته خودش حتی بیشتر روزهای تعطیل آخر هفته هم سرکار بوده است، بهترین روزهای کاری‌اش را زمانی عنوان کرد که کلید خانه‌ای را به دست کسی می‌سپرد که تا آن روز خانه‌ای نداشته است.

وزیر راه وشهرسازی دولت دهم در آخرین سخنرانی خود دروزارت راه و شهرسازی ضمن حلالیت خواستن بابت اینکه کوتاهی کرده یا حرفی زده است، اعتراف کرد: " در کارهای دولتی برخلاف دیگران بسیار تند بودم و سختگیری می‌کردم که این امر خوب نبود و امیدوارم دولت بعدی با همکاران با مهربانی رفتار کند".

نیکزاد کاهش تلفات جاده‌ای در دولت دهم را از عملکردهایش عنوان کرد و گفت: خودش دوبار در معرض مشکلات هوایی و یکبار دچار سانحه جاده‌ای شده اما در زمان وزارتش هیچ سانحه هوایی و دریایی رخ نداده است.

تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی

در ادامه این مراسم اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور نیز به مسکن مهر تاکید کرد و گفت که یکی از طرح‌های مهم این وزارتخانه مسکن مهر است که دراجرای آن ایرادهایی وجود دارد و باید برطرف شود و روش فعلی تامین مالی در مسکن مهر ایراد دار است و نمی‌توان مثل قبل با دستور غیر متعارف و فشار به سیستم بانکی، منابع را تامین کرد چون باعث افزایش نقدینگی و تورم می‌شود.

در این مراسم که برخلاف انتظار، وزرای سابق راه و ترابری هم حضور داشتند، ...ی برنامه‌های غیر متنظره خود را مطرح و اعلام کرد: هیچ برنامه‌ای برای کنترل بازار مسکن ندارد و همه چیز در اختیار بخش خصوصی است.

به گفته ...ی هیچ یک از سیاست‌های مسکن مهر تغییر نمی‌کند و همه چیز در جهت ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات رو بنایی و زیربنایی ادامه دارد. برای پروژه‌های در حال انجام همان روال ادامه دارد و فعلا همان سیاست‌های قبلی انجام می‌شود.

تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم به مردم قول داد در دوران مدیریتش در این وزارتخانه آزادراه تهران - شمال را افتتاح کند.

آزاد‌راهی که پس از چندین دهه خاک خوردن هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده است اما ...ی که اصلی‌ترین مشکل این پروژه را ساختار مدیریتی آن می‌داند وعده داد پیگیری‌های لازم را برای افتتاح آن انجام دهد.

وی همچنین از برگزاری مناقصه فاز دوم فرودگاه امام خمینی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بودجه مورد نیاز برای بخش حمل و نقل را از طریق ابزار‌های مالی جدید و جذب مشارکت بخش خصوصی پیگیری می‌کند.

همایش و نمایشگاه اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق برگزار شد

Posted: 20 Aug 2013 06:41 AM PDT

هفتمین نمایشگاه و اولین همایش تخصصی اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر اصفهان به مدت چهار روز در مردادماه برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این نمایشگاه شرکت تام ایران خودرو به ارایه آخرین دستاوردهای خود در حوزه اتوماسیون صنعتی پرداخت. این حوزه یکی از بازارهای تخصصی این شرکت محسوب می‌شود که از مهمترین آنها اتوماسیون مس سرچشمه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های اتوماسیون داخلی و هم‌چنین نوسازی اتوماسیون کوره بلند2 ذوب آهن است. همچنین کار نوسازی اتوماسیون ایستگاه‌های 7 و 8 ریخته‌گری ذوب آهن نیز در حال انجام است.

تام با شعار "پیشرو در بومی‌سازی و انتقال تکنولوژی پروژه‌های اتوماسیون صنعتی" در نمایشگاه حضور یافته بود. آخرین دستاوردها و پروژه‌های شرکت در زمینه‌هایFactory Automation وprocess Automation ارایه شد. نمونه نمایشگاهی سیستم کنترلی زیمنس(PLC 400+ نمونه صفحات مانیتورینگ) مربوط به پروژه انجام شده در نمایشگاه ارایه شد که مورد بازدید و توجه متخصصان صنعت قرار گرفت.

در کنار این نمایشگاه، اولین همایش تخصصی اتوماسیون صنعتی و ابزاردقیق با همکاری متولیان اصلی این حوزه یعنی انجمن بین المللی IEEE بخش ایران، انجمن صنفی شرکت‏های اتوماسیون صنعتی و سایر نهادهای استان اصفهان برگزار شد که از تام به عنوان حامی علمی‌- مالی آن، مقاله کاربرد ربات‌های صنعتی ارایه شد.

بهای جهانی طلا کاهش یافت

Posted: 20 Aug 2013 06:39 AM PDT

بهای جهانی طلا پس از اینکه به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رسید، روز سه شنبه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهای طلا برای تحویل فوری در بازار لندن، با 0.5 درصد کاهش، به 1359 دلار در هر اونس رسید. طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک، با 0.5 درصد کاهش قیمت، 1358 دلار در هر اونس معامله شد. این فلز گرانبها روز دوشنبه به 1384 دلار در هر اونس صعود کرده بود که بالاترین سطح از 18 ژوئن بود.

شاخص دلار آمریکای بلومبرگ که این ارز را در برابر 10 ارز بزرگ پیگیری می‌کند، به دلیل انتظار سرمایه گذاران برای گزارش نشست کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا، تغییر چندانی نداشت.

ارزش طلا از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل از بین رفتن اعتماد سرمایه گذاران به این فلز به عنوان پناه مطمئن سرمایه، 19 درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر در نظرسنجی بلومبرگ، 65 درصد از اقتصاددانان پیش بینی کردند که بانک مرکزی آمریکا کاهش خرید ماهانه 85 میلیارد دلار اوراق قرضه را از سپتامبر امسال آغاز می‌کند. قیمتهای طلا به دلیل کاهش شدیدی که افزایش خرید فیزیکی را به دنبال داشت، 15 درصد از 28 ژوئن که طی آن به پایین‌ترین قیمت 34 ماه گذشته رسیده بود، افزایش یافته است.

بر اساس آمار گردآوری شده از سوی بلومبرگ، ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلا تا روز دوشنبه 2.8 تن کاهش یافت و به هزار و 947 تن رسید. ذخایر این صندوقها هفته گذشته برای نخستین بار از فوریه افزایش یافت اما در مجموع 26 درصد از ابتدای سال جاری تاکنون کمتر شده است.

نقره پس از اینکه روز دوشنبه به 23.62 دلار که بالاترین رکورد سه ماهه گذشته بود، افزایش یافت، 2.2 درصد کاهش یافت و به 22.66 دلار در هر اونس رسید. پالادیم با 0.8 درصد کاهش، به 745.80 دلار در هر اونس رسید. پلاتین با 0.3 درصد کاهش قیمت، 1503 دلار در هر اونس معامله شد.

برنامه‌ای برای عرضه بیشتر سهم نداریم/ افزایش 100 درصدی سرمایه

Posted: 20 Aug 2013 06:38 AM PDT

مدیر عامل همراه اول با اشاره به عرضه ۵۰۰ هزار سهم همراه اول در بورس تهران که جزو ۱۰ درصد سهم عرضه ‌شده در فرابورس بوده است، گفت: برنامه‌ای برای عرضه بیشتر سهام همراه اول در بورس نداریم.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وحید صدوقی - مدیرعامل همراه اول - در حاشیه انتقال همراه اول از فرابورس به بورس در جمع خبرنگاران گفت:سهام شرکت همراه اول امروز ۴۲۰۰ تومان قیمت خورد و اگر بازار بورس امروز منفی نبود به طور حتم سهام این شرکت با قیمت بیشتری در بورس بازگشایی می ‌شد و در آینده امیدواریم مثبت باشد.

وی افزود: امسال وضعیت سهام شرکت مطلوب بوده به طوری که در چهار ماهه اول امسال همراه اول 39 درصد پیش بینی سود محقق شده است که نسبت به چهار ماهه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

وی در خصوص دستور وزیر ارتباطات برای توقف تعرفه‌های جدید مخابراتی و تاثیر آن بر EPS شرکت، گفت: EPS چهار ماهه شرکت، بر اساس تعرفه‌های سابق بود که از سال ۸۲ ثابت مانده بود که امیدواریم گزارش مطلوبی به سهامداران ارائه کنیم.

صدوقی با بیان اینکه بعد از یکسال پیگیری همراه اول افزایش نرخ اعلام شد، ادامه داد: نرخ یکسانی که برای تعرفه‌ها تعیین شده قابل قبول است، اما وزیر بار دیگر خواسته که بررسی بیشتری در این خصوص صورت گیرد تا در حق مشترکان و اپراتور اجحافی صورت نگیرد که بعد از بررسی اعلام می شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: مزیت تعیین نرخ ۵۹۹ ریال برای هر دقیقه مکالمه سیم‌ کارت‌های دائمی همراه اول این است که مشترک می‌تواند با ۸۷ میلیون مشترک تلفن ثابت و همراه با یک قیمت تماس بگیرد.

وی همچنین از افزایش صد در صدی سرمایه این شرکت خبر داد و گفت:گزارش حسابرسی به زودی اعلام شده و افزایش سرمایه اعلام می شود ؛به این ترتیب سرمایه شرکت که در حال حاضر 206 میلیارد تومان است به زودی از محل اندوخته‌ها 100 درصد افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: امروز ۵۰۰ هزار سهم همراه اول در بورس تهران معامله شد که جزو ۱۰ درصد سهم عرضه ‌شده در فرابورس بوده است و برنامه دیگری برای عرضه بیشتر نداریم.

مراسم تودیع و معارفه وزیر اقتصاد آغاز شد

Posted: 20 Aug 2013 06:37 AM PDT

مراسم تودیع و معارفه وزیران اقتصاد دولت‌های دهم و یازدهم با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که در سالن شهید مدرس وزارت اقتصاد برگزارمی‌شود، علاوه بر جهانگیری و حسینی و طیب نیا وزرای اقتصاد دولت‌های دهم و یازدهم، معاونان وزیر اقتصاد دولت دهم، مدیران عامل بانک‌ها، نمایندگان مجلس و رییس دانشگاه تهران حضور دارند.

طیب نیا سیزدهمین وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است که پس از دوران پنج ساله وزارت سیدشمس‌الدین حسینی با رای 96 درصدی مجلس بر کرسی وزارت تکیه می‌زند.

200 تن کره در گمرک شهیدرجایی آماده ترخیص است

Posted: 20 Aug 2013 06:36 AM PDT

مدیرکل گمرک شهیدرجایی بندرعباس از آماده ترخیص بودن 200 تن کره از این گمرک خبر داد.

مهردادجمال ارونقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در خلیج‌فارس، با اعلام این خبر اظهار کرد: کره آماده ترخیص به ارزش بیش از 13 میلیارد و 455 میلیون و 180 هزار ریال است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیون و 500 هزار و 400کیلوگرم کره از این گمرک ترخیص شده است، تصریح کرد: ارزش این محصولات بیش از 555 میلیارد و 568 میلیون و 75 هزار ریال از بوده است.

ارونقی خاطرنشان کرد: این کره‌ها از کشورهای آلمان، نیوزیلند، استرالیا و ایتالیا وارد کشور شده است.

بخشنامه تدوین برنامه‌های وزارت کار صادر شد

Posted: 20 Aug 2013 06:35 AM PDT

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه تدوین برنامه‌های وزارتخانه متبوعش را در دو مقطع 100 روزه و یکساله صادر کرد.

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، با صدور بخشنامه مذکور به کلیه معاونین، روسای سازمانها، صندوق ها و موسسات و بانکهای وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تدوین برنامه‌های این وزارتخانه از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در افق برنامه ریزی شده در دو مقطع 100 روزه و یکساله ابلاغ شد.

متن کامل این بخشنامه به این شرح است:

با استعانت از پروردگار متعال، طراحی نظام جامع تدبیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نگاهی اعتدال گرایانه در بازآرایی سازمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابعاد ساختاری، هدفگذاری، برنامه ریزی، اجرا، رصد و ارزیابی انشاءالله سرآغاز فصلی نو با بکارگیری کلیه ظرفیتهای جامعه کار و تولید خواهد بود، بر این اساس با توجه به سوگند نامه و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید و برنامه ارایه شده به مجلس شورای اسلامی مقتضی است کلیه معاونتها، سازمانها، صندوقها و بانکهای وابسته با تبیین واقعی وضعیت موجود در عرصه‌های فعالیت و افق برنامه ریزی شده در دو مقطع 100 روزه و یکساله نسبت به تدوین برنامه‌ها در سه محورِ گزارش واقعی از وضعیت موجود، برنامه پیشنهادی در دو مقطع 100 روزه و یکساله مساعی خود را به کار گرفته و حداکثر تا تاریخ 5 شهریور 1392 اقدام لازم معمول شود.

بر اساس این بخشنامه مدیران موظف شده‌اند موارد خواسته شده را بر مبنای شاخصهای کمی وضع موجود، اهداف کیفی و کمی مورد انتظار و نتایج حاصل از اجرای برنامه و چالشهای آن تهیه و تدوین کنند.

هشدار یک اقتصاددان به روحانی

Posted: 20 Aug 2013 06:34 AM PDT

«باید این تذکر را به دولت جدید داد که اشتباه دولت‌های نهم و دهم را تکرار نکرده و با شوک درمانی درصدد حل مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت نباشند.»

به گزارش ایسنا، روزنامه قانون نوشت: دولت یازدهم قصد دارد 100 روزه راه 8 ساله را طی کند. چرا که بر اساس فراخوان دولت به تمام دستگاه‌های اجرایی تصمیم گرفته شده تا خرابی‌های اقتصاد ایران طی 100 روز ترمیم شود و آرامش به معیشت خانواده‌ها باز گردد.

این وعده حسن روحانی قبل از انتخابات بود که گویا اکنون قرار است به این وعده عمل شود. تامین کالاهای اساسی در بازار، تثبیت قیمت کالاهای اساسی و نیز هر آنچه در دولت‌های نهم و دهم موجب شکاف طبقاتی، افزایش هزینه‌ها و نیز سخت شدن شرایط زندگی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده است قرار است طی تنها 100 روز از میان برود.

حال پرسش اساسی که در این رابطه مطرح می‌شود آن است که آیا به واقع بهبود شرایط اقتصادی مردم تنها در 100 روز قابل تحقق خواهد بود؟ آیا وعده‌های اینچنینی در اقتصاد باعث به‌هم ریختگی بیشتر اوضاع نمی‌شود؟ اگر قرار است وعده 100 روزه محقق شود کدام چالش‌های اقتصادی باید در اولویت قرار گیرند؟

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به این پرسش که آیا تعیین زمان برای بهبود شرایط اقتصادی از سوی دولت قابل عمل خواهد بود یا خیر، گفت: کاری که در علم اقتصاد انجام می‌شود آن است که سطوح تحلیل اقتصادی از یکدیگر تفکیک می‌شوند و بعد از آن مشخص می‌شود کدام سلسله مسائل در سطح خرد قرار دارند و کدام مسائل باید در سطح کلان مورد بررسی قرار گیرند.

فرشاد مومنی با این مقدمه افزود: مشکلاتی جزئی‌ در اقتصاد وجود دارند که با یک برنامه‌ریزی صحیح و در کوتاه مدت قابل حل خواهند بود، اگرچه طی سال‌های گذشته بی‌توجهی به حل همین مشکلات جزئی موجب شد تا تاثیر منفی آن‌ها در زندگی مردم عمیق شود اما واقعیت آن است که بسیاری از معضلات اقتصادی در کوتاه مدت قابل حل هستند.

مومنی در ادامه با بیان اینکه به حل مشکلات اقتصادی باید به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نگاه شود اظهار داشت: باید دولت یازدهم را تحسین کرد که برای رفع مرحله‌ای مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اقدام کرده‌است چرا که از نگاه اقتصادی این کار شدنی خواهد بود.

یک تذکر به دولت یازدهم

مومنی در عین حال که رفع برخی از مشکلات اقتصادی را تنها در 100 روز امکان‌پذیر می‌داند تاکید کرد: باید این تذکر را به دولت جدید داد که اشتباه دولت‌های نهم و دهم را تکرار نکرده و با شوک درمانی درصدد حل مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت نباشند.

وی به هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت نقدی یارانه در 8 سال گذشته اشاره و تصریح کرد: نمی‌توان با شوک‌های اقتصادی در صدد حل مشکلات اقتصادی بر آمد کما اینکه نتیجه مع... چنین سیاست‌هایی از 8 سال گذشته به خوبی دیده شده و نباید اجازه داد این خطاها دوباره تکرار شود. در واقع دولت احمدی‌نژاد با سیاست واردات برای تامین کالاهای اساسی و نیز هدفمندی یارانه‌ها نه تنها بهبودی در شرایط اقتصاد و رفاه مردم ایجاد نکرد که موجب شد توان مالی مردم به‌خصوص اقشار آسیب‌پذیر جامعه روز به روز آب رود. همچنین که بخش‌های تولیدی نیز بر خلاف آنچه قرار بود از محل درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها منتفع شده و تولید خود را رونق دهند، اما به واسطه بالاترین هزینه حامل‌های انرژی، روز به روز از رونق افتادند و موجب شد به دولت بدهکار شوند.

بازگرداندن اعتماد به تولید کنندگان

فرشاد مومنی در ادامه گفت و‌گوی خود با «قانون» در پاسخ به این پرسش که در این ضرب‌الاجل 100 روزه دولت باید تمرکز خود را روی کدام چالش اقتصادی بگذارد توضیح داد: به عقیده من اولین و مهم‌ترین اقدامی‌که دولت باید انجام دهد بازگرداندن اعتماد به تولید کنندگان است. به عقده این اقتصاددان در سال‌های گذشته به دلیل سیاست‌های یک شبه و غیر کارشناسی دولت و در نتیجه بحرانی شدن وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت تولید نیز در کشور رو به وخامت رفت و بازار پر شد از کالاهای وارداتی که این مسئله خود مزیدی بر علت تضعیف تولید داخل در کشور شد. به گفته مومنی توجه به بخش تولید در کشور می‌تواند موجب افزایش سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار شود.

بخش‌خصوصی از بخش خصوصی مولد جدا شود

وی در این باره که آیا اعتماد سازی برای بخش خصوصی نیز باید یکی از الزامات دولت یازدهم باشد، تاکید کرد: باید به این نکته بسیار مهم توجه داشت که بخش خصوصی از بخش خصوصی مولد باید تفکیک شود. وی در توضیح این گفته افزود: در بسیاری از بخش‌های خصوصی هستند گروه‌هایی که با سوداگری هم معیشت مردم و اقتصاد کشور را به خطر می‌اندازند و هم عرصه را برای فعالیت بخش خصوصی مولد که می‌تواند تاثیری مثبت بر تولید و اقتصاد کشور داشته باشند می‌گذارند.

آنچه در جلسه هیات وزیران گذشت

بر اساس یکی از تصمیمات دولت و با دستور رئیس جمهور، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی اقداماتی را که می‌توانند در 100 روز بر اوضاع و معیشت مردم تاثیر مثبت داشته باشند، ظرف یک هفته به دولت اعلام کنند. همچنین هیأت وزیران مقرر کرد که بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مربوط اقدامات لازم را برای ترخیص کالاهای اساسی وارده به کشور به‌ویژه تخلیه و ترخیص کشتی‌های حامل کالاهای اساسی را انجام دهند.

در این جلسه، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی موظف شد، ظرف حداکثر دو هفته لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 را تدوین و به دولت ارائه کند. همچنین گزارش اجرای قانون برنامه پنجم را پس از اخذ گزارش دستگاه‌های مربوط تدوین و به دولت ارائه کند تا در هنگام ارائه بودجه سال 1393 مطابق قانون به مجلس شورای اسلامی‌و مردم ارائه شود. نکته بعدی اینکه لایحه بودجه سال 1393 را سریع‌تر تدوین و به دولت ارائه کند تا در موعد قانونی مقرر، تقدیم مجلس شورای اسلامی‌شود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خبرنامه

شیلا خداداد (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)

حامد کمیلی (عکس بازیگران سینما و تلویزیون)